پیش فروش دو محصول سایپا ویژه دی ماه ۱۴۰۳ اعلام شد + شرایط و قیمت وزیر نیرو خبر داد: کسری گاز در مناطق سردسیر ایران چه تعداد واحد نیروگاهی از مدار خارج شده است؟ تأمین ارز واردات کالا‌های اساسی و دارو از مرز ۱۱ میلیارد دلار گذشت نیروگاه برق ری از مدار تولید خارج شد | اتمام ذخیره گازوئیل قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۶ دی ۱۴۰۳) | رشد ۷۵ میلیونی چانگان قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۶ دی ۱۴۰۳) | قیمت کراس اوور ایران خودرو مشخص شد رشد بیش از یک‌ میلیون تومانی قیمت سکه و ۱۱۴ هزار تومانی قیمت طلا طی یک روز در مشهد (۶ دی ۱۴۰۳) ارزان‌ترین موبایل‌های آیفون چند؟ (۶ دی ۱۴۰۳) نرخ امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۶ دی ۱۴۰۳) | طلا به گرمی ۵ میلیون و ۸۰ هزار تومان رسید توزیع گوشت قرمز رایگان برای خانواده‌های کم برخوردار + جزئیات گزارش ۴ ماهه نهضت ملی مسکن منتشر شد خسارت قطعی چندساعته برق به ۲۲ کارخانه سیمانی کشور | توقف تولید سیمان در تهران و خراسان ملک در این منطقه گران خواهد شد کارخانه تولید کاغذ سنگی در فاروج خراسان‌شمالی با حضور وزیر نیرو افتتاح شد (۶ دی ۱۴۰۳) سوختگیری بنزین با کارت بانکی از سال ۱۴۰۴ بررسی وضعیت احداث پروژه آزادراه حرم تا حرم در دستورکار شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی جدول قیمت سکه‌های پارسیان (۶ دی ۱۴۰۳) | سکه پارسیان در آستانه ۸ میلیونی شدن! اعترافات قاتل در بازسازی صحنه جرم: مقتول سال‌ها بازی‌ام داده بود سود مرحله جدید سهام عدالت چقدر است و چه زمانی واریز می‌شود؟ قیمت سکه‌های ضرب ۸۶ حراج مرکز مبادله چقدر است؟ آیا ثبات به بازار ارز برمی‌گردد؟ (۶ دی ۱۴۰۳) قیمت امروز میوه و صیفی جات در مشهد اعلام شد (۶ دی ۱۴۰۳) | بادمجان ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان کارگران چطور مالیات‌های مازاد بر حقوق را پس‌ بگیرند؟ سازندگان توان فروش و ساخت مسکن را ندارند سرپرست مدیریت روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش منصوب شد وزیر نیرو: هزینه تولید هر کیلووات ساعت برق ۸ هزار تومان است پیش بینی قیمت سکه و طلا (پنجشنبه ۶ دی ۱۴۰۳) پیش بینی قیمت ارز و دلار (پنجشنبه ۶ دی ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

فعال شدن کریدور روسیه - عربستان چه سودی برای ایران دارد؟

  • کد خبر: ۱۹۰۳۷۱
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱
فعال شدن کریدور روسیه - عربستان چه سودی برای ایران دارد؟
یک کارشناس حمل‌ونقل ریلی گفت: فعال شدن مسیر کریدوری روسیه به عربستان می‌تواند خبر خوبی برای ایران باشد، اینکه تجار دیگر هم بفهمند که ایران چنین قابلیتی دارد و می‌توانند بارشان را از اینجا عبور دهند، به نفع ماست.

به گزارش شهرآرانیوز، جواد شاهجویی اظهار کرد: در فرآیند ترانزیت از مسیر‌های جدید، گام اول این است که فورواردر‌ها و تجار برای اینکه بتوانند قابلیت اطمینان آن مسیر را بررسی کنند، یک حمل‌ونقل آزمایشی یا تست‌ران از آن مسیر انجام می‌دهند و این تست‌ران اهمیت زیادی دارد، به خصوص برای کشور میزبان.

وی ادامه داد: به‌طور معمول کشور‌هایی که می‌خواهند میزبان یک کریدور یا مسیر جدید شوند، تلاش می‌کنند در آن تست‌ران موفق عمل کنند تا بتوانند اعتماد تجار بیشتری را به آن مسیر جذب کنند و آن مسیر فعالیت بیشتری را به خود ببیند و توسعه پیدا کند؛ از این منظر این تست‌ران اهمیت زیادی داشته برای کشور ما، زیرا ما میزبان یک مسیر جدید از مبدا روسیه به عربستان می‌شویم و علاوه بر اینکه برای ما مزیت دارد، به واسطه این مسیر تجارت بین این دو کشور هم رونق پیدا می‌کند و این هم به نفع ما خواهد بود.

این کارشناس حمل‌ونقل ریلی در پاسخ به اینکه ادامه این روند چه شرایطی را می‌طلبد، گفت: در تست‌ران‌ها ما یک نسخه آزمایشی از مسیر را به طرف دوم و سوم ارایه می‌دهیم، به همین دلیل نیاز است ما قابلیت اطمینان و دسترس‌پذیری که در زمان تست‌ران ارائه دادیم را در باقی مسیر هم ارایه دهیم. درواقع اگر بار‌های دیگری از این مسیر بخواهد توسط فورواردی که این بار را برده عبور کند، ما هم باید مطلوبیت و پایداری را فراهم کنیم که این کریدور کم‌کم به سمت تثبیت شدن پیش برود.

شاهجویی اظهار کرد: برای اینکه بخواهیم در تصمیم‌گیری دو طرف در ادامه روند انتقال بار از این مسیر تاثیرگذار باشیم، باید بتوانیم هر طور که در این تست‌ران عمل کردیم عمل کرده و مسیر را تثبیت کنیم و زمان‌بندی مشخصی برای تجاری که می‌خواهند از این مسیر استفاده کنند تعریف کرده که بدانند اگر بخواهند از این مسیر عبور کنند، با چنین شرایط زمانی و فرآیند‌هایی روبرو هستند و این باعث می‌شود یکی از گزینه‌ها برای ترانزیت کالایشان را مسیر ایران در نظر بگیرند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->