افزایش ۴۰ درصدی صادرات به افغانستان در ۲ ماه نخست سال ۱۴۰۳ طرح «از مزرعه تا سفره» با هدف تامین کالا‌های پر مصرف مردم در مشهد اجرا می‌شود قیمت موبایل یک روز پیش از انتخابات به چقدر رسید؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد چند؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | دلار در کانال ۶۰ هزار تومان یک روز قبل از انتخابات برخورد با مشاوران املاک قانون‌گریز در مشهد (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | تویوتا لوین ۳.۳ میلیارد تومان تعیین سقف اجاره‌بهای مسکن به کمک مستأجران آمد قیمت امروز خودرو‌های ایرانی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلای جهانی خیز برداشت (۱۴ تیر ۱۴۰۳) سقف اجاره بها در مشهد؛ ۲۵ درصد | میزان افزایش قانونی اجاره بها در مشهد معادل ۷۰ درصد تورم خرداد خراسان رضوی است گزارشی از نمایشگاه تخصصی معدن و زمین شناسی در مشهد ایران خودرو تعدادی از خودرو‌های خود را به روش مزایده به فروش می‌رساند + جزئیات متوسط قیمت مسکن در تهران اعلام شد میوه را امروز گرانتر از این قیمت‌ها نخرید (۱۴ تیر ۱۴۰۳) ماجرای حذف متقاضیان مسکن ملی چه بود؟ هفته آینده، آخرین مهلت انتخاب خودرو‌های وارداتی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) جریمه شرکت مشهدی به‌علت اجرا‌نکردن تعهدات ارزی اظهارنظر‌های بورسی جلیلی و پزشکیان در آخرین مناظره چه بود؟ دولت سیزدهم ساخت بیش‌از ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در خراسان‌رضوی را عملیاتی کرد قیمت گوشت مرغ در بازار مشهد کاهشی است (۱۳ تیر ۱۴۰۳) بورس، سبزپوش به استقبال انتخابات رفت | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۳ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد ارزان شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | کاهش ۷۰۰ هزار تومانی سکه امامی با مبلغ ۷ تا ۱۰ میلیون تومان، از کدام موبایل‌ها می‌توان خرید؟ (۱۳ تیر ۱۴۰۳) وام ۸۰۰ میلیون تومانی مسکن ابلاغ شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | اقساط وام جدید ۸۰۰ میلیونی مسکن چقدر است؟ آیین‌نامه جدید آرامستان‌های کشور ابلاغ شد | تغییر در نحوه حمل متوفی و صدور گواهی فوت
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

ایرانی‌ها روزانه چقدر نان مصرف می‌کنند؟

  • کد خبر: ۱۹۱۷۰۹
  • ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹
ایرانی‌ها روزانه چقدر نان مصرف می‌کنند؟
معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به پرداخت سالانه بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه گندم در کشور گفت: مصرف نان برای هر نفر در کشورمان به طور میانگین ۳۲۰ گرم در روز است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حیدرعلی نصر با اعلام میزان مصرف نان هر ایرانی در روز گفت: نان به طور متوسط ۴۰ درصد از انرژی روزانه مورد نیاز مردم را تأمین می‌کند که این امر، نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه گندم به عنوان ضروری‌ترین کالای اساسی است.

وی با تأکید بر اینکه شرکت بازگانی دولتی ایران، علاوه بر مدیریت خرید گندم، تصدی تأمین سایر کالا‌های اساسی شامل برنج، روغن و شکر مورد نیاز کشور را نیز بر عهده دارد، افزود: این شرکت برای مدیریت خرید، حمل و نقل، توزیع و ذخیره‌سازی کالا‌های اساسی، حجم بسیار بزرگی از عملیات را تدارک دیده و اجرا می‌کند تا کالا‌های ضروری، به موقع در اقصی نقاط کشور توزیع شده و در اختیار مردم قرار گیرند.

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی با اعلام اینکه گندم با قیمت تضمینی هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان و با هزینه تبعی ۵۰۰ تومان برای هر کیلوگرم از کشاورزان سراسر کشور خریداری شده است، گفت: گندم‌های خریداری شده با صرف یارانه‌ای بسیار سنگین با قیمت هر کیلوگرم ۶۶۵ تومان برای تولید آرد یارانه به فروش می‌رسد و هر کیلوگرم آرد با قیمت ۸۵۰ تومان برای مصارف نانوایی‌ها تأمین می‌شود و در واقع دولت، سالیانه بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه برای تأمین گندم مورد نیاز کشور پرداخت می‌کند.

هیچ کشاورزی نداریم که محصولش روی دستش مانده باشد

نصر همچنین با تشریح فعالیت‌های زنجیره گندم، آرد و نان کشور توضیح داد: در زنجیره تأمین گندم کشور، ۷۲۰ هزار کشاورز محصول خود را به بیش از ۱۱۰۰ مرکز خرید این محصول تحویل دادند که سهم هر کشاورز به طور متوسط بیش از ۱۴ تُن گندم بود و در طول فصل خرید، هیچ کشاورزی نداریم که محصولش روی دستش مانده و موفق به فروش محصول خود نشده باشد.

ارسال آرد به ۸۲ هزار واحد نانوایی در سراسر کشور

وی از ارسال گندم خریداری شده برای استحصال آرد به ۴۰۰ کارخانه آردسازی در سراسر کشور خبر داد و گفت: پس از تولید آرد، این فرآورده پُرمصرف توسط شبکه گسترده حمل و نقل به ۸۲ هزار واحد نانوایی در اقصی نقاط کشور ارسال می‌شود تا نانوایی‌ها بدون هیچ‌گونه کمبودی از موجودی آرد مورد نیاز، از تولید پایدار نان برخوردار باشند.

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران، اهمیت و ضرورت توسعه حمل و نقل ریلی و سرمایه‌گذاری برای توسعه زیرساخت‌های ریل‌پایه را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری، ۲۵ میلیون تُن کالای اساسی برای مصارف کشور، تأمین و توزیع شده و به عبارتی، روزانه ۷۰ هزار تُن کالا از طریق ۳۰۰۰ دستگاه وسیله نقلیه سنگین از مبادی تأمین، تولید و ذخیره‌سازی به مقاصد مورد نظر ارسال شده تا به دست مصرف‌کنندگان برسد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->