مدیریت شهری مشهد پای کار برگزاری انتخابات اکران‌های شهری با محوریت مشارکت در انتخابات در مشهد اجرای طرح مهرورزی با محوریت پیشگیری از اعتیاد در مساجد مشهد پرداخت مطالبات پیمانکاران شهرداری مشهد با همکاری بانک شهر | ۵۹ دستگاه اتوبوس وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود دعوت شهردار مشهد مقدس از مردم برای حضور باشکوه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ روایتی گرم از کوره‌های قدیمی آجرپزی مشهد که این شهر را ساختند دعوت شورای اسلامی شهر مشهد مقدس برای حضور پرشور در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری اعمال‌قانون ۲۳۰۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۲ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۱۴ تیر ۱۴۰۳) گلایه ساکنان محله پنجتن مشهد از جولان موتورسیکلت‌ها در بوستان‌ها پنجمین جشنواره قلم در مشهد برگزار می‌شود مشهد شهر پیشگام در انتشار اوراق مشارکت ترافیک سنگین در کوثر، خیام و پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۱۴ تیر ۱۴۰۳) اعزام بیش از ۳۳ هزار نیروی کارگری در مشهد به پروژه‌های شخصی توسط ایست‌کار‌ها هوای کلانشهر مشهد امروز آلوده است (۱۴ تیر ۱۴۰۳) راه اندازی ایستگاه ویژه غواصی و کار در اتفاع آتش نشانی مشهد آغاز کار ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد با محوریت خدمت رسانی به زائران قرائت میثاق‌نامه خدمت ۱۷۰۰ دانش‌آموخته علوم پزشکی در حرم امام‌رضا(ع) بایدو فرصتی که زائران از آن سهمی ندارند شهردار مشهد خبر داد: اجرای عملیات تراش و روکش آسفالت بولوارهای نامجو و ارشاد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

مشهد به عنوان دبیرخانه دائمی مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرها تعیین شود

  • کد خبر: ۱۹۱۹۱۰
  • ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴
مشهد به عنوان دبیرخانه دائمی مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرها تعیین شود
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: پیشنهاد می‌دهیم با توجه به وجود بارگاه منور حضرت رضا(ع) مشهد به عنوان دبیرخانه دائمی مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها تعیین شود.

به گزارش شهرآرانیوز، حسن موحدیان امروز، ۱۰ آبان‌ماه، در شصت‌ونهمین نشست مجمع مشورتی روسای شورا‌های اسلامی کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌ها ضمن آرزوی ظهور منجی عالم بشریت، تمام شدن جنگ‌های عالم و ایجاد صلح پایدار جهانی اظهار کرد: مشهد متعلق به امام رضا(ع) و دوستداران اهل بیت(ع) است. امیدواریم بتوانیم به عنوان خادم‌الرضا(ع) میزبان خوبی برای شما عزیزان باشیم.

وی بیان کرد: مطابق اصل هفتم قانون اساسی و بنا بر توصیه به شور و مشورت در آیات شریفه قرآن کریم شورا‌ها که عبارت از مجلس شورای اسلامی، شورای استان، شهرستان، شهر، محل، بخش و روستا هستند به عنوان ارکان تصمیم‌گیری و اداره امور کشور معرفی شده‌اند.

موحدیان افزود: اصل هفتم قانون اساسی که به آن اشاره شد، واژه‌ای دارد که بعد از معرفی انواع شورا بیان می‌کند "و نظایر این‌ها"، این یعنی ساختار‌های مشابه که بر مبنای شور و مشورت و خرد جمعی هستند را نیز به عنوان ارکان تصمیم‌گیری و اداره امور کشور دانسته است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه جریان شهرنشینی در کشور طی نیم قرن اخیر تغییرات زیادی را به خود دیده است، عنوان کرد: در حالی که در سال۱۳۳۵ تنها حدود ۳۱درصد جمعیت کشور در کمتر از ۲۰۰ شهر ساکن بوده‌اند، براساس نتایج حاصل از آخرین سرشماری، جمعیت شهرنشین کشور به ۷۴درصد افزایش یافته و حدود ۶۰درصد جمعیت کشور ایران در مراکز استان‌ها ساکن شده‌اند.

وی ادامه داد: وجود این تراکم جمعیتی باعث ایجاد مسائل خاص و منحصربه‌فرد می‌شود و نیازمند وجود ساختاری برای هم‌اندیشی پیرامون حل مسائل و تبادل آرا و به اشتراک گذاشتن تجربیات محلی است، به عنوان مثال شهر مشهد دارای حدود ۳.۵میلیون نفر جمعیت است که حدود ۱.۲میلیون نفر آن فقط در حاشیه شهر جای گرفته‌اند که جمعیتی بیش از ۵۰ شهر ایران را شامل می‌شود. این خود نیازمند بررسی دقیق‌تر و بیشتر پیرامون مسائل و مشکلات آن‌هاست.

موحدیان اضافه کرد: با توجه به اهمیت شور و مشورت، مدیریت شهری در یک اقدام جدید توانسته به صورت تخصصی‌تر از همکاری بنیاد نخبگان بهره‌مند شود که می‌تواند ملاک عمل سایر مراکز استان‌ها نیز قرار بگیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه اجلاسیه حاضر شصت‌ونهمین جلسه از مجمع مشورتی است، تصریح کرد: برگزاری این ۶۹جلسه علاوه بر برکات و آثار مناسبی که می‌تواند برای کلان‌شهر‌ها و مراکز استان داشته باشد، بستر بلوغ ساختاری مدیریت شهری را فراهم می‌کند که جهت افزایش بهره‌وری از این ساختار، بزرگواران در وزارت کشور باید نسبت به تصویب ساختار موجود مساعدت کنند.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌دهیم با توجه به وجود بارگاه منور حضرت رضا(ع) مشهد به عنوان دبیرخانه دائمی این مجمع تعیین شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->