شروع پرداخت اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن بعد از اتمام پروژه‌هاست نماینده مردم مشهد در مجلس: مزد کارگران حداقل ۲۸ درصد عقب است | افزایش حقوق‌ها به میزان تورم به مفهوم تثبیت قدرت حقوق کارگر است راه تشخیص زعفران تقلبی در بازار چیست؟ شیر پاکتی هم دُم درآورده! ویدئو | جزئیات جدید از کاهش سقف سوخت‌گیری در هر شبانه‌روز (۱۵ مهر ۱۴۰۳) دلار وارد کانال ۶۳ هزار تومان شد | سکه یک قدم تا ۵۰ میلیونی شدن تولید گوشت مرغ در خراسان رضوی ۳۳ درصد افزایش یافت تماس تلفنی تبلیغاتی ممنوع شد چند درصد از خانوار‌های هر استان یارانه‌بگیر هستند؟ متقاضیان خرید سکه مرکز مبادله تا کی برای واریز وجه فرصت دارند؟ وام مسکن ۱۵۰ میلیون تومانی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟ آموزش خرید سکه طلا از مرکز مبادله ایران + جدول زمان بندی تحویل سکه قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۵ مهر ۱۴۰۳) | طلا در مسیر پلکانی افزایش قیمت حرکت معکوس بورس در بین بازار‌های مالی | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۵ مهر ۱۴۰۳) قطار‌های پنج‌ستاره به چرخه حمل‌ونقل ریلی کشور بازمی‌گردند شرایط جدید فروش طلا اعلام شد | از احراز هویت مشتری تا لزوم صدور فاکتور رسمی بالاخره زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد؟ نادیده گرفتن سنوات ارفاقی برای بازماندگان کارگران مشاغل سخت و زیان‌آور وضعیت بازار ارز | نوسانات نرخ دلار با وجود التهابات اخیر پایدار نخواهد بود (۱۵ مهر ۱۴۰۳) نظرات جالب یک کارشناس درباره ساخت مسکن و خانه‌دارشدن بررسی قیمت خودرو‌های خارجی (۱۵ مهر ۱۴۰۳) | ریزش ۷۰ میلیون تومانی قیمت هونگچی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۱۵ مهر ۱۴۰۳) | شاهین ۷۲۹ میلیون تومان دعوت سهام‌داران به صف‌های فروش | نظر کارشناسان درباره وضعیت این روز‌های بازار بورس (۱۵ مهر ۱۴۰۳) رتبه دوم خراسان‌رضوی در  کمترین نرخ بیکاری سهمیه بنزین ماهانه تغییر نکرده است | سقف سوخت‌گیری روزانه ۱۰۰ لیتر است
سرخط خبرها

اظهار تاسف نماینده مجلس از مجوز افزایش ۴۰ درصدی قیمت خودرو

  • کد خبر: ۱۹۲۷۹۴
  • ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶
  • ۱
اظهار تاسف نماینده مجلس از مجوز افزایش ۴۰ درصدی قیمت خودرو
نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: مجوز افزایش ۴۰ درصدی یک خودروساز و ۷۰ تا ۱۸۰ میلیون تومانی خودروساز دیگر را صادر می کند جای بسی تامل و تاسف است.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی عسگری در انتقاد به روند افزایش مداوم قیمت خودرو، بیان کرد: کمیسیون صنایع، از ابتدای مجلس یازدهم پیگیر تحول و رقابتی کردن صنعت خودرو بود که در این راستا، قانون ساماندهی صنعت خودرو به منظور بهبود کیفیت و افزایش عرضه خودروهای داخلی و واردات خودروهای کارکرده و نو را به تصویب رساند اما همچنان خودروسازان هرچندماه یکبار با شگردهای مختلف بدنبال کسب مجوز افزایش قیمت از مجرای شورای رقابت هستند. 

نماینده کرج ادامه داد: با فشارهایی که دو خودروساز از طریق احتکار، عدم عرضه، کاهش تولید و اخیرا با شگرد افزایش آپشن و استاندارد اجباری وارد کردند، مجوز شورای رقابت برای افزایش قیمت را دریافت کردند درحالی که اجرای استاندارد اجباری از تکالیف سالهای قبل خودروسازان بود.

وی در ادامه تنزل جایگاه و تغییر در کارکرد شورای رقابت به‌عنوان تنها مرجع رسیدگی به رویه‌های ضد رقابتی را خطری برای این نهاد فراقوه ای عنوان و اظهار کرد: اینکه شورای رقابت بخاطر تغییرات ظاهری و چند میلیون تومانی خودروها، مجوز افزایش ۴۰ درصدی یک خودروساز و ۷۰ تا ۱۸۰ میلیون تومانی خودروساز دیگر را صادر می کند جای بسی تامل و تاسف است، چرا که روند تولید شش ماهه سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته، حکایت از رشد تولید ۴۳۰ هزار دستگاه خودرو، اما کاهش  ۹ تا ۱۸ درصدی عرضه را نشان می دهد.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: با بیان اینکه به بهانه افزودن برخی آپشن های ارزان در حق مشتریان با پرداخت هزینه های بیشتر اجحاف می شود، خطاب به وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: چرا خودروسازان باید به بهانه افزودن پسوند و پیشوند نام خودرو و نصب آپشن از متقاضیان هزینه‌های گزافی را دریافت کنند؟ در حالی که خودروسازان حتی اطلاعات جدیدی از مدل ها را منتشر نکرده و  به نظر می‌رسد خودروساز می‌خواهد برای جبران هزینه‌های خود محصولات قدیمی خود را رنگ و لعاب داده و به نام خودرو جدید راهی بازار کند. اما چرا وزارت صمت به عنوان متولی صنعت، آنها را الزام به توسعه محصول نمی‌کند؟ با این رویکرد باید منتظر افزایش قیمت سایر محصولات شرکت‌های خودرو ساز به بهانه تغییر نام، استاندارد یا ارتقاء باشیم.

رییس فراکسیون دیپلماسی اقتصادی مجلس، تصریح کرد: درحالی که خودروسازان بزرگ دنیا با انواع بحرانهای تولید و بازار فروش و اخیرا با مساله بحران انرژی مواجه شده اند، خودروسازان داخلی ما محصولات خود را بصورت دوساله پیش فروش کرده اند و بدون رضایت مشتریان، خودروهای پیش فروش شده را به قیمت فردا می فروشند و ادعای ضرر و زیان هم دارند.

عسگری افزود: راه حل خروج خودروسازان از زیان رفع تعارض منافع و تعیین تکلیف ساختار سهامداری و تعارض بین قطعه سازان و خودرو سازان، افزایش بهره وری، کاهش هزینه های مازاد و کیفی سازی محصولات است."

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
وتودر
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
0
0
یکی شما یکی ریس سازمان ملل خیلی کار سختی دارین. فقط ابراز تاسف میکنین.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->