برگزاری مانور آمادگی در برابر نقض حریم ریلی قطار شهری مشهد (۱۷دی ماه ۱۴۰۳) مشوق‌های مادی و معنوی برای منتخبان نشان مشهدالرضا (ع) پیش بینی شده است بهره‌برداری از بزرگترین جزیره ایستگاهی مترو کشور در مشهد تا پایان سال ۱۴۰۳ + فیلم نشان مشهدالرضا ترویج‌دهنده معارف اهل‌بیت(ع) است رئیس اداره تبلیغات فرهنگی حرم مطهر رضوی: رویداد نشان مشهدالرضا(ع) شروعی به‌جا و اثرگذار در هویت مشهد است ۲۵۰۰ اصله درخت آماده روت‌بال در سطح مشهد است رئیس شورای عالی استان‌ها تأکید کرد: ضرورت ایفای نقش بانوان در سطوح مختلف مدیریتی گذری بر سرگذشت زورخانه‌های قدیمی مشهد | خاموشی صدای ضرب‌ها و زنگ‌ها درختان مشهد زیر چتر حفاظت مدیریت شهری تشکیل ستاد خدمات سفر خراسان رضوی از ۲۰ دی‌ماه ۱۴۰۳ سنددارشدن تمام املاک وقفی خراسان رضوی هوای ۵ منطقه کلانشهر مشهد امروز آلوده است (۱۷ دی ۱۴۰۳) ورود پله‌برقی‌های ملی برای خط‌ ۳ مترو مشهد برگزاری دومین جشنواره فرهنگی - ورزشی ویژه آسیب دیدگان اجتماعی در مشهد افزایش ۱۸۰ درصدی جمع‌آوری برگ‌های پاییزی از سطح فضای سبز شهر مشهد در سال جاری رئیس شورای عالی استان‌ها: نگاه نمایندگان مجلس به تمدید دوره ششم شورا‌های شهر و روستا مثبت است درباره کوچه تاریخی یغما در خیابان عبادی مشهد | کوچه‌‌ای در حاشیه باغ‌های به‌یغمارفته خدمات‌رسانی فاز یک خط ۳ مترو به زائران و مجاوران بارگاه رضوی در نوروز ۱۴۰۴ مشهد، الگوی موفق مبارزه با جانوران موذی در شهر شورای اجتماعی محله، سرمایه اجتماعی و نوآوری مدیریت شهری
سرخط خبرها

دور زدن ترافیک با دوربرگردان ابوطالب

  • کد خبر: ۱۹۳۴۶
  • ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵
دور زدن ترافیک با دوربرگردان ابوطالب
سیداحسان عظیمی مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد
نوشتن از پروژه‌های عمرانی کار آسانی نیست و چه سخت است توصیف تلاش شبانه‌روزی مهندسان و کارگرانی که زیر آفتاب تابستان و در هوای سرد زمستان، بی‌وقفه در حال تلاش برای عمرانی و آبادانی شهر هستند و این‌گونه است که به سازمان عمران شهرداری مشهد چنین لقب داده‌اند؛ «خادمان عمرانی مشهد». پروژه دوربرگردان غیرهم‌سطح ابوطالب که در بزرگراه چراغچی حدفاصل میدان خیام و میدان امام حسین (ع) احداث شده است، برکات زیادی برای شهر دارد و موجب کاهش تصادفات و سوانح خواهد شد. درواقع به سرانجام رسیدن این پروژه بدون همکاری معاونت عمران و حمل و نقل شهرداری و محمدرضا کلائی، شهردار مشهد، امکان پذیر نبود. دوربرگردان هم‌سطح ابوطالب همواره از نقاط حادثه‌خیز شهر بود که در سال موجب ده‌ها تصادف منجر به جرح و فوت می‌گردید و علت ناایمن بودن آن، حرکت و تداخل عرضی وسایئل نقلیه و حرکت آن‌ها در عرض بزرگراه در ضلع جنوب و شمال بود، به‌طوری‌که تعدادی از وسایل نقلیه که در دوربرگردان دور می‌زدند، به سمت ابوطالب انتخاب مسیر می‌کردند و این امر موجب حرکت عرضی، تداخل حرکتی و ناایمن شدن مسیر و افزایش تصادف می‌شد. از این رو با هشدار‌های پلیس راهور و مطالعات و برنامه‌ریزی مدیریت‌شهری مشهد، مقرر شد تا برای این معضل شهری فکری اندیشیده شود تا اینکه در تاریخ ۲۹ مردادماه۹۸ مصادف با عید سعید غدیر خم آیین کلنگ‌زنی تقاطع غیرهم‌سطح ابوطالب با حضور شهردار مشهد و سایر مسئولان مرتبط برگزار شد و سازمان عمران شهرداری مشهد به‌عنوان مجری زیر نظارت معاونت عمران و حمل‌ونقل به‌عنوان کارفرما در برنامه‌ای ۱۸۰ روزه عهده‌دار ساخت این پروژه شد. متخصصان و مشاوران پروژه به‌جای انتخاب سازه فلزی، سازه بتنی را انتخاب کردند و به‌جای تیر‌های صاف معمول، اولین پروژه پل تیرقوسی شمال و شرق کشور را رقم زدند. این انتخاب به سختی کار اجرا افزود، اما موجب صرفه‌جویی شد؛ به‌طوری‌که اگر قرار بود این پروژه با سازه فلزی اجرا شود، به‌مراتب هزینه بیشتری را به خود اختصاص می‌داد. حالا دیگر اهالی و کسبه بزرگراه شهید چراغچی مجبور نیستند برای رفتن به سمت ابوطالب جنوبی به دور میدان خیام بروند و این‌گونه ترافیک این میدان نیز کاهش می‌یابد. کاهش تصادفات، کاهش ترافیک و اتصال حاشیه به متن شهر نیز از برکات این پروژه است که با کار شبانه‌روزی همکاران بنده در سازمان عمران به نتیجه رسیده است. لازم به ذکر است پروژه ابوطالب با اعتباری بیش از ۱۷۵ میلیارد ریال به طول حدود ۵۰۰ متر با عرض عبور ۸ متر و عرشه بتنی به طول حدود ۶۰ متر در تاریخ ۱۰ اسفندماه۹۸ به پایان رسید و مسیر برای تردد همشهریان گرامی باز شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->