سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

مرگ ۳ نفر از اهالی هنر به‌دلیل ابتلا به کرونا

  • کد خبر: ۱۹۳۷۶
  • ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲
مرگ ۳ نفر از اهالی هنر به‌دلیل ابتلا به کرونا
محمد شمس‌لنگرودی، شاعر نام‌آشنای کشورمان، در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام از مرگ دو موسیقی‌دان اهل گیلان به‌دلیل ابتلا به بیماری کرونا خبر داد.
محمد و مجید جمشیدی، دو برادر آهنگ‌ساز و نوازنده سنتور، ساکن لاهیجان بودند که روز‌های گذشته به فاصله کمتر از یک هفته به‌دلیل ابتلا به کرونا جان باختند.

برخی رسانه‌ها نوشته‌اند دلیل مرگ محمد جمشیدی، سرپرست گروه موسیقی لنگرودی سماع، در گواهی فوت او آنفلوانزا بیان شده است، اما صفرعلی رمضانی، از شاگردان و نزدیکان محمد جمشیدی، در این‌باره به ایلنا گفته است: «ابتدا زنده‌یاد محمد جمشیدی دار فانی را وداع گفت و چند روز پس از او، برادرش مجید از دنیا رفت و علت مرگ هردو کرونا بوده است.»

به گفته او، محمد جمشیدی دچار بیماری قلبی و ریوی نبوده و هیچ عارضه جسمی و زمینه‌ای نیز نداشته و این اتفاق در مدت زمانی کوتاه رخ داده است: «علائم بیماری در هر دو مرحوم دیده شده و با اینکه مرگ بر اثر کرونا هنوز اعلام رسمی نشده، شک نکنید که این اتفاق‌ها بر اثر بروز بیماری کرونا بوده است. همچنین اکنون همسر زنده‌یاد محمد جمشیدی به‌دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری است.»

دیگر فعال عرصه هنر که به‌دلیل ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داد، حامد جلالی‌کاشانی، مستندساز، است. او روز گذشته در سی‌ویک‌سالگی جان خود را از دست داد. خواهر این مستندساز نیز درگذشتِ او را به‌دلیل بیماری کرونا تایید کرده است.

حامد جلالی، مستندساز، پژوهشگر و معاون اسبق موسیقی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، بود و همچنین در مستند «ایکسونامی» به‌عنوان پژوهشگر حضور داشت.
براین اساس و تا لحظه نگارش این مطلب، مرگ سه نفر از اهالی هنر به‌دلیل ابتلا به کرونا، رسما اعلام و تایید شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->