سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

ادای دین به موسیقی خراسان

  • کد خبر: ۱۹۳۷۲
  • ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱
ادای دین به موسیقی خراسان
«خراسانیات» به آهنگ‌سازی زنده‌یاد پرویز مشکاتیان و با صدای محمدرضا شجریان، روانه بازار موسیقی می‌‌شود.
افخمی _ سه سال پیش بود که آخرین اثر مشترک محمدرضا شجریان و پرویز مشکاتیان با نام «طریق عشق» از مجموعه قطعاتی که سال ۶۷ در پاریس اجرا شده بود، منتشر شد تا اولین آلبوم موسیقی‌ای باشد که بعد از فوت مشکاتیان، روانه بازار موسیقی می‌شود.

حال نیز قرار است آلبوم دیگری از آثار منتشرنشده این دو هنرمند پرآوازه خراسانی درحالی‌که این روز‌ها شجریان به‌دلیل عارضه ریوی در بیمارستان جم تهران بستری است، روانه بازار موسیقی شود. بر این اساس، این آلبوم با نام «خراسانیات» با صدای محمدرضا شجریان و به آهنگ‌سازی زنده‌یاد پرویز مشکاتیان که پنج مرداد امسال مجوز‌های لازم را برای انتشار کسب کرد، قرار است از یکشنبه ۱۸ اسفند توسط نشر «ایرانگام» دردسترس مخاطبان قرار گیرد.

این آلبوم را که با الهام از موسیقی مقامی منطقه خراسان و برخی قطعات آن براساس اشعاری از عماد خراسانی، دیگر هنرمند خراسانی، تولید و اجرا شده است، می‌توان ادای دینی از این دو هنرمند خراسانی به این خطه کشور دانست. به گزارش خبرگزاری مهر، نسخه مجازی این اثر یکشنبه ۱۸اسفند و نسخه فیزیکی آن از دوشنبه ۱۹ اسفند با قیمت ۳۰هزار تومان دردسترس مخاطبان قرار می‌گیرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->