بایدن: قبول دارم در مناظره با ترامپ شکست خوردم هشدار دادستان کل کشور نسبت به اظهارات بی‌مبنا درباره فرایند و نتایج انتخابات محمد مخبر و رییس جمهور چین دیدار کردند اطلاعیه شماره ۷ ستاد انتخابات کشور | تصویر برداری از آرا ممنوع است تاکید وزیر خارجه هند بر اهمیت مبارزه با تروریسم برای کشورهای عضو شانگهای شهباز شریف در شانگهای: خطرات تروریستی از افغانستان نگرانی جدی ما است مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سبزوار معارفه شد (۱۴ تیر) اطلاعیه شماره ۶ ستاد انتخابات کشور | کارت نمایندگان نامزد‌ها برای حضور در شعب اخذ رای فردا (۱۵ تیر) هم معتبر است جدیدترین نظرسنجی ایسپا در مرحله دوم ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ منتشر شد کسب رتبه چهارم خراسان‌رضوی در میزان مشارکت در انتخابات| شائبه دخالت هیئت اجرایی در انتخابات را قاطعانه رد می‌کنم + فیلم آیت‌الله علم الهدی: استمراردهنده خدمات شهید رئیسی، نامزد اصلح است + فیلم سرلشکر موسوی: مشارکت است که می‌تواند اقتدار ایران را در جهان ارتقا دهد فردای انتخابات یا فردای قیامت رهبران روسیه و چین بر اهمیت نقش سازمان همکاری شانگهای در جهان تاکید کردند در حاشیه اجلاس شانگهای، محمد مخبر با پوتین دیدار کرد + فیلم ایجاد ۱۷۰ هزار اشتغال خالص در استان، دستاورد دولت سیزدهم | ۱۰ درصد آمار مشارکت در انتخابات اخیر، از خراسان‌رضوی بود از هر ۱۰ تَن در غزه، ۹ تن دست‌کم یک‌بار آواره شده‌اند حماس در طرح پیشنهادی رژیم اشغالگر برای آتش‌بس در غزه تغییرات ایجاد کرد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

رئیس مجلس: در جامعه نیازمند عقلانیت و فرهنگ عمومی هستیم

  • کد خبر: ۱۹۴۶۳۸
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱
رئیس مجلس: در جامعه نیازمند عقلانیت و فرهنگ عمومی هستیم
محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در آیین ملی بزرگداشت روز کتاب گفت: اگر توانستیم در جامعه عقلانیت و فرهنگ عمومی را بستر سازی کنیم و پیش ببریم رشد و حیات اجتماعی اتفاق می‌افتد و اینجاست که سرمایه‌های اجتماعی تولید می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در آیین ملی بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار گفت: موضوع کتاب و کتابخانه موضوعی بسیار مهم ریشه‌دار و اساسی است. به همه کتابداران و همه دغدغه‌مندان این عرصه وآن‌هایی که در تولید و نشر کتاب چه آن‌هایی که در کتابخوانی و توزیع فرهنگ کتابخوانی در کشور تلاش می‌کنند از همه آن‌ها تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی افزود: ما مسئولین قدر بانوان و ظرفیت‌های که مغفول مانده است به درستی در زمینه‌های مختلف بشناسیم و فرصت‌ها را برای آن‌ها فراهم کنیم به ویژه در حوزه‌های تربیتی آموزشی و فرهنگی که عرصه جولان آن عزیزانی است که می‌توانند بیشترین نقش را ایفا کنند. موضوع تحول در کشور بسیار مهم است ما نتوانستیم آن تحول را در بخش‌های مختلف کشور مثلاً در حوزه حکمرانی در فرهنگ و اقتصاد این تحول‌ها را به وجود بیاوریم.

قالیباف ادامه داد: از کجا و چگونه باید به وجود بیاریم. چه زمانی می‌خواهیم به این موضوع جامعه عمل بپوشانیم. همه ما در این روز‌ها بحثمان اقتصاد و فرهنگ است.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اقتصاد بسیار مهم است، اما اگر بخواهیم این تحول را در اقتصاد انجام دهیم از کجا باید شروع کنیم بنده معتقد هستم مهم‌ترین جایی که باید به آن توجه کنیم مردم هستند جامعه ما است. اگر بخواهیم این تحول در مسئولین ما هم اتفاق بیفتد جامعه است که می‌تواند آن را آغازکند مطالبه کند و پیش ببرد.

وی گفت: بیش از هر چیزی در جامعه نیازمند عقلانیت عمومی و فرهنگ عمومی هستیم حتی اگر مخالفین و منتقدین جدی هم داریم آن‌ها هم اگر مبتنی بر دانش، مهارت و اندیشه با ما مخالفت و انتقاد کنند برای ما خیلی بهتر است کسانی است که با ما همراهی کنند و مجهز به دانش و باور‌های عقلانی نباشند.

قالیباف اظهار داشت: اگر توانستیم در جامعه عقلانیت و فرهنگ عمومی را بستر سازی کنیم و پیش ببریم رشد و حیات اجتماعی اتفاق می‌افتد و اینجاست که سرمایه‌های اجتماعی تولید می‌شود. هر مجموعه‌ای و در هر سطح و کارکردی مگر می‌تواند بدون سرمایه اجتماعی کار خود را پیش ببرد این‌ها هستند که این سرمایه اجتماعی را تولید می‌کنند.

وی افزود: اعتماد که مهم‌ترین سرمایه اجتماعی از همین بستر عقلانیت و فرهنگ عمومی اتفاق می‌افتد. اولویت اول برای حل مشکلات اقتصادی توجه به این فرهنگ سازی و این نگاه است.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->