مشهد، قطب آموزش قانون به فعالان اقتصادی | دومین همایش منطقه‌ای «ثبت، پیشران سرمایه‌گذاری برای تولید» برگزار شد برق خورشیدی، نور امید در تاریکی ناترازی | گفت‌و‌گو با مدیرعامل شرکت توزیع برق استان درباره راه‌حل‌های ناترازی انرژی الزامات جذب سرمایه در نمایشگاه مشهد اینوکس–فاینکس تأمین برق صنایع با هزینه گزاف از طریق دیزل‌ژنراتور‌ها | بار اضافه روی دوش صنعت زمان واریز یارانه نقدی اردیبهشت ۱۴۰۴ ویژه دهک‌های چهارم تا نهم مشخص شد ۶۰ لیتر بنزین سهمیه خرداد امشب شارژ می‌شود (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) قیمت طلای جهانی امروز (چهارشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) اعلام شد پیش‌بینی قیمت طلا و سکه، فردا (چهارشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) پیش‌بینی بورس، فردا (چهارشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) | ریزش ادامه دارد؟ پیش‌بینی قیمت دلار، فردا (چهارشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) برنامه ریزی دولت برای خرید ۲۱۰ هزار تن دانه روغنی از کشاورزان داخلی ویدئو| توضیحات رئیس بانک مرکزی درباره نحوه تسویه حساب با بابک زنجانی قطع برق ۱۵ روزه صنایع منتفی شد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴) یک کارشناس اقتصادی مطرح کرد: حذف صفر هیچ تأثیری بر فرایند‌های واقعی اقتصاد ندارد | بی‌اثر در حفظ ارزش پول ملی مصرف بیش از ۶۳ هزار مگاوات برق در روز ۲۹ اردیبهشت‌ ۱۴۰۴ قیمت امروز طلا، سکه و ارز (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴) افت شاخص بورس در معاملات امروز (سه‌شنبه، ۳۰ اردیبهشت‌ ۱۴۰۴) اعلام ۱۰ عامل رسوب کالا توسط گمرک جزئیات نحوه محاسبه پلکانی قبض برق گسترش ﻫﻤﮑﺎﺭﯼ‌ﻫﺎﯼ ایران و ترکمنستان در زمینه نفت و گاز شرایط دریافت وام ۴ میلیارد تومانی مشاغل خانگی چیست؟ تأکید بر ضرورت تسریع در تکمیل خط سوم انتقال برق مشهد - ماری دستور سرپرست وزارت اقتصاد برای پرداخت یکپارچه حقوق کارمندان تا یکم هر ماه هدف‌گذاری برای جذب ۱۰ همت سرمایه‌گذاری در شهرداری‌های خراسان رضوی | عرضه بسته‌های ویژه جذب سرمایه در نمایشگاه مشهدفاینکس خراسان رضوی، در نبرد با آفت سن گندم | بیش از ۱۵۳ هزار هکتار از مزارع غلات استان، سم‌پاشی شد دلایل کمبود برنج خارجی در بازار مشهد | برنج پاکستانی کمیاب شد راه دشوار خانه دارشدن پیش‌بینی قیمت طلا و سکه (سه‌شنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴) افزایش نرخ ارز چه تأثیری بر قیمت لاستیک خودرو داشت؟ | واردات بی‌رویه تایر‌های چینی، مانع بزرگ حمایت از تولید داخل
سرخط خبرها

شیوه جدید قیمت گذاری خودرو، محصولات خودروسازان را گران می‌کند؟

  • کد خبر: ۱۹۵۸۴۵
  • ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶
شیوه جدید قیمت گذاری خودرو، محصولات خودروسازان را گران می‌کند؟
سیاست‌گذار خودرویی از فرمول جدید قیمت تمام شده برای قیمت‌گذاری خودرو‌های تولیدی توسط شرکت‌های خودروساز رونمایی کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، فرمول جدید قیمت‌گذاری محصولات تولیدی ایران خودرو و سایپا از سوی وزارت صمت تعیین شده تا از مسیر جدید قیمت‌گذاری خودرو، شرکت‌های خودروساز از زیان خارج شوند.

براساس درصدبندی قیمت نهایی خودرو، مدیران ارشد صمت سود خالصی بین ۱۲ تا ۱۶ درصد را برای خودروسازان درنظر گرفته‌اند.

چنانچه مدیران خودروساز بتوانند درصدبندی یادشده را در تولید محصولات خود رعایت کنند این امکان وجود دارد تا شرکت‌های خودروساز بتوانند به تدریج از باتلاق زیان‌دهی خارج شوند. به عبارت دیگر قیمت تمام شده محصول به نوعی پایین‌تر از قیمتی باشد که برای مشتریان فاکتور می‌شود.

درمیان درصدبندی‌های انجام شده حدود ۴۵ تا ۵۵درصد سهم مواد اولیه است. این به آن معناست که براساس آنالیز مدیران صمت، خودروسازان حول و حوش ۵۰درصد قیمت نهایی تولید خود را خرج تأمین مواد اولیه و قطعات موردنیاز کنند. هزینه دستمزد در رتبه بعدی قرار دارد و حدود ۱۰ تا ۱۴درصد قیمت نهایی خودرو در خطوط تولید را به نظر سیاست‌گذار خودرویی به خود اختصاص دهد.

هزینه‌های سربار تولید بعد از هزینه‌های مربوط به دستمزد پرسنل در جایگاه بعدی قرار دارد. این امکان وجود دارد تا بر اساس محاسبات صمت این هزینه‌ها تا ۱۲درصد قیمت تمام شده خودرو در کارخانه را به خود اختصاص دهند. هزینه‌های مربوط به توسعه محصول می‌تواند تا ۶درصد قیمت تمام شده محصولات تولیدی شرکت‌های خودروساز را به خود اختصاص دهد. گارانتی خودرو‌های تولیدی از سوی خودروسازان نیز می‌تواند هزینه‌ای روی دست مدیران خودروساز قرار دهد و این هزینه می‌تواند سهمی تا ۶ درصد قیمت تمام شده داشته باشد. هزینه استهلاک که مربوط به خطوط تولید شرکت‌های خودروساز است بین یک درصد تا ۱.۵ درصد باشد.

این امیدواری وجود دارد تا با آنالیز جدید قیمت تمام شده تولید خودرو دیگر خودروسازان زیانی در صورت‌های مالی خود درج نکنند و در جاده سوددهی حرکت خود را آغاز کنند. البته سیاست‌گذار خودرویی باید اجازه دهد تا قیمت خودرو در کارخانه با توجه به درصدبندی اعلام شده و در فواصل زمانی کوتاه‌تر توسط خودروسازان بروزرسانی شود.

البته به احتمال فراوان شاهد افزایش قیمت خودرو در بازار خواهیم بود، اما مدیران خودروساز تأکید می‌کنند می‌توانند در بازه زمانی حول و حوش یک سال با افزایش تیراژ قیمت بازاری خودرو را مدیریت کنند.

حال باید منتظر ماند و دید سیاست‌گذار خودرویی از چه زمانی قیمت تمام شده خودرو را با توجه به درصدبندی جدید بروزرسانی کرده و زیر مجوز‌های لازم را برای مدیران خودروساز امضا می‌کند.

منبع: اکو ایران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->