اعتراف رسانه عبری: اسرائیل بدون مبادله اسرا هم جنگ را متوقف می‌کند هشدار اردوغان: جنگ غزه متوقف نشود، همه در معرض خطر خواهند بود آخرین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ آغاز شد + فیلم (۱۲ تیر ۱۴۰۳) باقری: ۱۲ تیر در تقویم ایران روز افشای حقوق بشر آمریکایی است صهیونیست‌ها حتی به چاه‌های آب غزه هم رحم نکردند فرانسه: خواستار آتش‌بس فوری در غزه هستیم چین: کشته‌شدن صدها امدادرسان در غزه بی‌سابقه است حمله پهپادی عربستان به خاک یمن (۱۲ تیر ۱۴۰۳) نتانیاهو مخالفان و معترضان خیابانی‌ را دادگاهی می‌کند «پوتین» با «محمد مخبر» و «اردوغان» دیدار می‌کند جزئیات کمک نظامی ۲.۳ میلیارد دلاری جدید آمریکا به اوکراین حمله راکتی حزب‌الله به شمال فلسطین اشغالی + فیلم (۱۲ تیر ۱۴۰۳) قالیباف: مشکلات کشور جز با پیوندحوزه ودانشگاه حل نمی‌شود سردار معصومی: انتخابات نماد اتحاد ملی تلقی می‌شود فرمانده کل سپاه در مشهد: انتخابات، عرصه قضاوت جهانی است| نباید دشمن شاد شویم درگیری شدید مقاومت فلسطین با نظامیان صهیونیست در نابلس لوپن: ماکرون در تدارک کودتا است پخش زنده دومین مناظره دور دوم انتخابات ریاست جمهوری (۱۲ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ۱۰۷ کشته به خاطر ازدحام جمعیت در هند + فیلم (۱۲ تیر ۱۴۰۳) شناسایی ۲ مجرم در حمله به وکیل دادگستری تبریزی در روز انتخابات
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

۲ افسر صهیونیست به‌دلیل عقب‌نشینی از شمال غزه، برکنار شدند

  • کد خبر: ۱۹۶۹۱۱
  • ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
۲ افسر صهیونیست به‌دلیل عقب‌نشینی از شمال غزه، برکنار شدند
منابع رسانه‌ای عبری از برکناری ۲ افسر ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل عقب‌نشینی از جنگ در شمال نوار غزه پرده برداشتند.

به گزارش شهرآرانیوز، روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» فاش کرد: ارتش اسرائیل یک فرمانده و جانشین او را به دلیل عقب‌نشینی گروهان آن‌ها از نبرد در شمال نوار غزه در جریان عملیات زمینی اخیر برکنار کرد.

این روزنامه نوشت: اخراج این ۲ افسر پس از آن صورت گرفت که نیرو‌های آن‌ها در اوج نبرد در برابر ده‌ها نظامی فلسطینی (رزمندگان مقاومت) عقب‌نشینی کردند.

طبق این گزارش، نیرو‌های گروهان مذکور پس از مواجه شدن با کمین رزمندگان مقاومت بدون پشتیبانی ماندند و همین مسئله منجر به شکل‌گیری اختلاف میان نیرو‌ها و فرماندهان گروهان شد، طوری که نیمی از نیرو‌ها دیگر به این گروهان بازنگشتند و برای پر کردن این شکاف سربازانی از یگان‌های دیگر به آن ملحق شدند.

یدیعوت آحارونوت پیشتر نیز اعلام کرده بود، ارتش رژیم صهیونیستی هزاران سرباز ذخیره را که در عملیات نظامی نوار غزه شرکت نکردند، از خدمت اخراج کرد. چندین سرباز دیگر نیز براساس ارزیابی وضعیت، اخراج خواهند شد.

بعد از شروع عملیات طوفان الاقصی توسط مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر مقامات صهیونیست بیش از ۳۰۰ هزار نظامی را برای خدمت فرا خواندند و نظامیان ذخیره رژیم صهیونیستی از سرتاسر جهان با هواپیما به اراضی اشغالی منتقل شدند.

بامداد چهارشنبه و پس از چند روز مذاکره غیرمستقیم، رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین به توافق برای آتش‌بس موقت به مدت چهار روز و تبادل اسرا دست یافتند و امروز چهارمین و آخرین روزی است که با میانجی‌گری قطر و طرف‌های بین‌المللی برقرار است.

طبق توافق تبادل اسرا که جمعه مرحله اول آن اجرایی شد، در مقابل آزادی هر اسیر اسرائیلی، سه اسیر فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد می‌شوند.

این توافق در حالی انجام شد که رژیم صهیونیستی مجبور به پذیرش شروط مقاومت شد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->