درگذشت اکبر اعتماد پایه گذار صنعت هسته ای ایران واتساپ با چند قابلیت جدید آپدیت شد: نمایش افراد آنلاین گروه و زوم کردن در تماس‌ها صدای راه‌اندازی ویندوز ۹۵ به آرشیو صداهای ملی کتابخانه کنگره آمریکا اضافه شد + صوت چین در اقدامی تلافی‌جویانه تعرفه واردات کالا‌های آمریکایی را به ۱۲۵ درصد افزایش داد فواید غیرفعال کردن اینترنت طبق تحقیقات جدید: افزایش تمرکز، کاهش اضطراب و معکوس‌کردن فرآیند پیری! آیا ترامپ محصولات اپل را از تعرفه‌های سنگین معاف می‌کند؟ واکنش انجمن نجوم ایران به مشاهده شی نورانی مشکوک اسکن دیجیتالی پیشرفته جزئیات جدیدی از غرق‌شدن کشتی تایتانیک آشکار کرد خط و نشان ترامپ برای TSMC: یا در آمریکا کارخانه بسازید یا مالیات ۱۰۰ درصدی بدهید آیفون ۱۷ پرو یک قابلیت ویژه خواهد داشت: ضبط هم‌زمان با دوربین جلو و عقب نتایج بررسی‌های تلسکوپ هابل: یک روز در اورانوس طولانی‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کردیم درخواست ایلان ماسک از ترامپ برای لغو تعرفه‌های جدید ChatGPT روی تصاویری که رایگان تولید می‌کند برچسب می‌زند هجوم آمریکایی‌ها برای خرید آیفون از ترس گرانی بعد از اعمال تعرفه‌های جدید ترامپ تمرکز معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در سال ۱۴۰۴ بر کوانتوم، فوتونیک و هوش مصنوعی خواهد بود احتمال قطعی گسترده خطوط مخابرات و اینترنت در تابستان امسال (۱۴۰۴) سازمان فضایی ایران کپسول زیستی حمل انسان به فضا را امسال آزمایش می‌کند زمان انتشار آپدیت One UI ۷ برای گوشی‌های سامسونگ + فهرست نتیجه پژوهشی جدید: مصرف ماریجوانا بر فعالیت مغز و حافظه تأثیر می‌گذارد کاهش مصرف اینترنت کشور در زمان پخش سریال «پایتخت»! + عکس معنای «گوگل» افشا شد| تاریخ سازی یک اشتباه تایپی
سرخط خبرها

نتایج نظرسنجی ایسپا: صداوسیما به زودی مرجعیت رسانه‌ای را به شبکه‌های اجتماعی می‌بازد

  • کد خبر: ۱۹۷۲۰۹
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹
نتایج نظرسنجی ایسپا: صداوسیما به زودی مرجعیت رسانه‌ای را به شبکه‌های اجتماعی می‌بازد
نتایج نظرسنجی جدید ایسپا نشان می‌دهد که سهم توجه مردم به اخبار در شبکه‌های اجتماعی به نسبت سال ۱۳۹۶ رشد قابل‌توجهی داشته است.

به گزارش شهرآرانیوز - جدیدترین نظرسنجی ایسپا نشان می‌دهد که کمتر از ۳۸ درصد مردم اخبار را بیشتر از طریق صداوسیما دنبال می‌کنند و ۳۱ درصد نیز شبکه‌های اجتماعی را برای این امر ترجیح می‌دهند. این آمار در مقایسه با پیمایش سال ۱۳۹۶ دستخوش تغییراتی شده است و به‌نظر می‌رسد که در آینده‌ای نزدیک، صداوسیما مرجعیت رسانه‌ای را کاملاً به شبکه‌های اجتماعی واگذار خواهد کرد.

مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران پیمایشی درباره دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار کرده است. این نظرسنجی در آبان‌ماه ۱۴۰۲ با اندازه نمونه ۵۰۸۶ نفر در بین شهروندان ۱۸ سال به‌بالا ساکن در سراسر کشورمان به‌صورت حضوری اجرا شد.

حسن مسلمی نائینی، رئیس جهاد دانشگاهی، در گفتگو با ایسنا به نتایج موج اول این پیمایش اشاره کرده است که مقایسه آن با داده‌های سال ۱۳۹۶، اطلاعات جالبی درباره مرجعیت رسانه‌ای در ایران به‌دنبال دارد.

به گفته نائینی، یافته‌های اخیر نشان داد که رسانه ملی و شبکه‌های اجتماعی مجازی به‌ترتیب به‌عنوان مهم‌ترین منابع پیگیری اخبار در بین مردم هستند؛ یعنی ۳۷.۹ درصد مردم گفته‌اند که اخبار را بیشتر از طریق صداوسیما دنبال می‌کنند. همچنین ۳۱ درصد از طریق شبکه‌های اجتماعی مجازی و ۸.۹ درصد از طریق ماهواره، اخبار کشور را پیگیری می‌کنند. البته شایان ذکر است که عمده محتوای خبری و اطلاع‌رسانی کشور در شبکه‌های اجتماعی توسط خبرگزاری‌های رسمی و پایگاه‌های خبری تولید می‌شود.

ایسپا در سال ۱۳۹۶ و در آستانه انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری، یک نظرسنجی با حجم نمونه ۱۰۰۰ نفر در شهر تهران برگزار کرد. در آن پیمایش به اعتماد مردم به منابع رسانه‌­ای پرداخته شد که در بین رسانه‌ها، صداوسیما با ۵۱.۵ درصد در صدر اعتماد مردم تهران قرار گرفت. ۱۳ درصد مردم به شبکه‌های ماهواره‌ای و ۱۲ درصد به شبکه‌های اجتماعی بیشترین اعتماد را داشته‌اند.

اینکه درحال‌حاضر ۳۱ درصد مردم ترجیح می‌دهند اخبار را از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنند، نشان از این دارد که اعتماد به شبکه‌های اجتماعی افزایش یافته است و احتمالاً در آینده‌ای نزدیک، صداوسیما مرجعیت رسانه‌ای را کاملاً به شبکه‌های اجتماعی واگذار خواهد کرد. کاهش سهم شبکه‌های ماهواره‌ای از پیگیری اخبار نیز در نوع خود جالب‌توجه است.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->