ظرفیت پذیرش بیمارستان‌های مشهد افزایش پیدا کرد | خدمت‌رسانی هفت هزار پزشک و پرستار در روز‌های پایانی صفر ۱۴۰۴ تبریک وزارت امور خارجه به مدال‌آوران المپیاد بین‌المللی نجوم + عکس آیا آتشفشان قله دماوند فعال شده است؟ + فیلم و علت (۳۱ مرداد ۱۴۰۴) آیا مدارس مسجدمحور رسمیت دارند؟ افتتاح کتابخانه موزه بنیاد مستضعفان در هفته وحدت ویدیو | مرگ ۷ کارگر در حادثه پاره شدن کابل پُل در چین کسب درآمد نزدیک به ۷.۵ میلیارد دلار از ورود گردشگران خارجی به ایران در سال ۱۴۰۳ وزیر آموزش و پرورش: کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان در اولویت وزارت است ویدیو | لحظه سقوط جنگنده F18 آمریکایی در مالزی توصیه فرودگاه مشهد: زائران دهه پایانی ماه صفر از مترو استفاده کنند رئیس سازمان استخدامی کشور: طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان در شهریور ۱۴۰۴ به نتیجه می‌رسد رشته‌های رزمی در مدارس، تحت نظارت مراکز کانون ورزشی هستند پدری با دو پسر ۱۳ و ۱۴ ساله‌اش جان خود را در دریای خزر از دست دادند (۳۱ مرداد ۱۴۰۴) اختلافات خانوادگی در یوسف‌آباد تهران رنگ خون گرفت (۳۱ مرداد ۱۴۰۴) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (جمعه، ۳۱ مرداد ۱۴۰۴) | مشهد در روز شهادت امام رضا(ع) خنک می‌شود استاندار خراسان رضوی خواستار تشکیل کارگروه هوشمندسازی آموزشی شد اجرای برنامه‌های ایمنی گسترده در جاده‌های منتهی به مشهد در دهه آخر صفر معرفی یک اثر نفیس خطی مرتبط با زندگانی نبی اکرم(ص) در کتابخانه ملی ایران کشف محموله بزرگ داروهای غیرمجاز در تهران (۳۱ مرداد ۱۴۰۴) زمان اعلام نتایج مرحله اول آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش ۱۴۰۴ اعلام شد تلاش برای مهار آتش‌سوزی در ارتفاعات سه‌هزار متری جنگل‌های چالوس (۳۱ مرداد ۱۴۰۴) زلزله ۷.۵ ریشتری در آمریکای جنوبی (۳۱ مرداد ۱۴۰۴) تصویب ۱۸ برنامه راهبردی برای بهبود وضعیت سالمندان امتحانات پایان ترم دانشجویان از فردا، یکم شهریور ۱۴۰۴ آغاز خواهد شد حکم قطعی پرونده فوت کودک ۲ ساله در یزد صادر شد زلزله تهران را لرزاند + جزئیات (۳۱ مرداد ۱۴۰۴) درگیری شدید مهاجمان با کادر درمان یک بیمارستان در کرج (۳۰ مرداد ۱۴۰۴) مشهدالرضا(ع)؛ جلوه‌گاه وحدت و معنویت تصادف دو دستگاه خودروی پراید در بخش رضویه مشهد با ۸ مصدوم + عکس (۳۰ مرداد ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

تمدن سازترین دستگاه، آموزش و پرورش است

  • کد خبر: ۱۹۷۵۱۰
  • ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۶
تمدن سازترین دستگاه، آموزش و پرورش است
مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: متولیان آموزش و پرورش امروزه بیشتر نقش هماهنگ کننده پیدا کرده اند تا راهبری و گفتمان سازی در حالیکه تمدن و فرهنگ سازی در این حوزه صورت می گیرد.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت اله الماسی مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی در چهاردهمین گردهمایی مدیران کل آموزش و پرورش استان ها و اعضای شورای معاونان وزارت آموزش وپرورش در مشهد اظهار کرد: ما متولیان آموزش و پرورش بیشتر از این که به عنوان راهبران و صاحب نظران و کسانی که گفتمان سازی و هدایت می کنند نقش ایفا کنیم، نقش هماهنگ کننده پیدا کرده ایم که جالب نیست، در حالی که تمدن و فرهنگ سازی در آموزش و پرورش صورت می گیرد. شاید یکی از دلایل اجرایی نشدن سند تحول بنیادین همین است.

الماسی گفت: از همه دستگاه ها این انتظار نمی رود ولی آموزش و پرورش با بقیه دستگاه ها فرق دارد، تمدن ساز ترین دستگاه، آموزش و پرورش است.

وی بیان کرد: گام اول در یادگیری این است که باید منجر به ایجاد شایستگی گردد که این یادگیری خود منجر به تربیت افراد می شود، یادگیری باید عمیق و پایدار باشد.

مشاور وزیر عنوان کرد: جهان را درگیر کنید تا جهان را تغییر دهید؛ برای این تغییر باید روش های تعلیم و تربیت تغییر کند، باید دانش آموزان را درگیر مسئله کنیم تا تربیت شکل گیرد.

وی ادامه داد: نگرش باید مقدم بر آموزش باشد، این موضوعی است که مورد غفلت واقع شده است، فرایندهای شناختی، فرایندهای اجتماعی و فرایندهای هیجانی نیز موارد مورد اهمیت دیگر هستند که صاحب نظران معتقدند اگر میخواهید شایستگی در پی یادگیری رخ دهد باید این سه فرایند مورد توجه قرار گیرند.

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی در پایان بیان کرد: معلم باید نقش مربی داشته باشد، برای دانش آموز دغدغه ایجاد کنید، یک معلم باید در گام اول دانش آموز خود را دغدغه مند کند پیش زمینه ذهنی برای دانش آموز فراهم نماید، نگرش ایجاد کند تا به دنبال حل مسئله باشد اینگونه است که معلم مربی می‌شود و یادگیری اتفاق می افتد. این همان حیات طیبه است که ما به دنبال آن هستیم و این دانش آموز، همان دانش آموز تراز انقلاب اسلامی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->