پاسخ تهران به اتهام زنی نقش ایران در ترور ترامپ سخنگوی وزارت امورخارجه: آمریکا به برجام بازگردد؛ پاسخ متناسب خواهیم داد نماینده ایران در شورای امنیت: خروج یک جانبه آمریکا از برجام به زیان همه بود+فیلم جزئیات تازه از مذاکرات میان گروه‌های فلسطینی حماس و فتح به میزبانی چین مراسم عزاداری شام غریبان در حسینیه امام خمینی(ره) با حضور رهبر معظم انقلاب + فیلم و تصاویر ادعای اسرائیل درباره بازداشت سه صهیونیست به اتهام همکاری با ایران راهکار موقت چین و فیلیپین برای جلوگیری از جنگ گسترده | خط تماس میان رؤسای جمهور آتش‌سوزی گسترده در بغداد (۲۶ تیر ۱۴۰۳) رهبر انصارالله به عربستان هشدار داد ویدئو | روضه‌ عصر عاشورا به روایت آیت‌الله خامنه‌ای حضور سه میلیون پناهجوی افغان در پاکستان ممنوعیت ضبط نشست‌های امنیتی به دستور نتانیاهو آخرین اخبار از روند بررسی و پیشنهاد اعضای هیئت دولت چهاردهم (۲۶ تیر ۱۴۰۳) مراسم عزاداری شب عاشورا با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار شد+تصاویر علت شنیده شدن صدای تیراندازی در حرم شاهچراغ شیراز چه بود؟ | وضعیت حرم آرام است+ فیلم (۲۵ تیر ۱۴۰۳) پزشکیان: نباید به نام امام حسین (ع) تابع هوای نفس و غرور و تکبر شویم‌ واکنش مهدی چمران به شایعه فساد پُست فروشی در شهرداری تهران ۸ ملوان ایرانی محبوس در زندان‌های قطر آزاد شدند (۲۵ تیر ۱۴۰۳) وقوع حادثه جدید دریایی در سواحل یمن (۲۵ تیر ۱۴۰۳) بشار اسد به درخواست دیدار اردوغان با او واکنش نشان داد
سرخط خبرها

منطقه حایل غزه برای اسرائیل امنیت نخواهد داشت

  • کد خبر: ۱۹۸۴۰۴
  • ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۷
منطقه حایل غزه برای اسرائیل امنیت نخواهد داشت
به اعتراف یک رسانه منطقه حایل امنیتی که ارتش اسرائیل به دنبال ایجاد آن در نوار غزه است هم امنیتی برای اسرائیل به همراه نخواهد داشت.

به گزارش شهرآرانیوز، روزنامه هاآرتص در شماره روز دوشنبه خود با اشاره به طرح ارتش اسرائیل در ایجاد نوار حایل در شمال نوار غزه آن را برای تحقق اهداف اسرائیل بی فایده دانسته و با توجه به نتایج تجربه‌های سابق این طرح را هم محکوم به شکست دانست.

به نوشته این رسانه عبری زبان، ایجاد مناطق حایل امنیتی امر تازه‌ای در اسرائیل نیست و در عین حال تجارب مشابه گذشته بی فایده بودن آن را به اثبات رسانده‌اند.

به اعتقاد نویسنده این یادداشت، اقدامات مشابه در مصر و ترکیه هم نشان داده است این اقدامات نمی‌تواند چشمداشت‌های قومیتی، اشغالگری یا تهدیدهای امنیتی را متوقف کند.

به نوشته هاآرتص، ایجاد نوار منیتی در غزه فقط منجر به آوارگی بیشتر فلسطینی از یک سو و تبدیل شدن ارتش اسرائیل به هدف آسانی برای گروه‌های رادیکال جدید می‌گردد.

این رسانه افزود: منطقه حایل شاید به عنوان تدبیر امنیتی برای جلوگیری از وقوع حملات و رخنه از داخل نوار غزه باشد، با این حال این منطقه پیشنهاد هرگز نخواهد توانست به آن شکل قابل توجه امنیت را برای اسرائیل به همراه آورده و به مقابله با اقدامات نظامی فلسطینیان شود.

هاآرتص سپس به نقل از کارشناسان امنیتی نوشت: بسیار دشوار است که بتوان منطقه حایلی را بر فلسطینیان تحمیل کرد و این امر می‌تواند زیان‌های امنیتی گسترده‌ای برای اسرائیل به همراه داشته باشد و با توجه به آواره شدن تعداد زیادی از فلسطینیان ساکن مناطق حایل، سطح دشمنی و خصومت فلسطینیان در مقابل اسرائیلی‌ها هم افزایش دهد.

زوی بارئیل نویسنده این یادداشت در پایان تاکید کرد: شک و تردیدهای زیادی در مورد موفقیت این طرح در تامین امنیت اسرائیل است، در حالی که ریسک تبعات سیاسی و امنیتی خطرناک آن را به جان خریده است.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->