وعده وزیر دفاع جدید انگلیس : کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین افزایش می یابد مخبر بر ثبت ویژگی‌های مدیریتی شهید رئیسی به‌ عنوان الگوی عملی برای اداره کشور تاکید کرد زخمی شدن فرمانده گردان ۵۲ ارتش صهیونیستی در رفح سید حسن نصرالله: با اراده بالا به حمایت از فلسطین می‌پردازیم ۳ زخمی در حمله عربستان به خاک یمن (۱۷ تیر ۱۴۰۳) بزرگ‌ترین حمله هوایی حزب‌الله لبنان به سرزمین‌های اشغالی (۱۷ تیر ۱۴۰۳) جهانگیری در دفتر رئیس جمهور منتخب حضور یافت سخنگوی ستاد انتخاباتی پزشکیان به گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه دولت چهاردهم واکنش نشان داد نخست وزیر انگلیس: به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی حق انکارناپذیر فلسطینیان است لفاظی‌های جدید نتانیاهو همزمان با التماس مقامات صهیونیست برای توافق با حماس روحانی با رئیس جمهور منتخب دیدار کرد ابوعبیده: سرنوشت اسرای صهیونیست، بازیچه دست نتانیاهو شده‌است قالیباف با رئیس‌جمهور منتخب دیدار کرد معترضان صهیونیست، مهمترین خیابان‌ تل‌آویو را بستند لاوروف: موشک‌های اوکراینی بدون کمک آمریکا راه به جایی ندارند محورهای رایزنی نخست‌وزیر جدید انگلیس با نتانیاهو درخواست دموکرات‌ها از بایدن برای کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی افشاگری رهبر انصارالله درباره نظام آموزشی عربستان و امارات ظریف: برای پست گرفتن نیامده‌ام رئیس‌جمهور منتخب باید از نمایندگی مجلس استعفا دهد؟
سرخط خبرها

منطقه حایل غزه برای اسرائیل امنیت نخواهد داشت

  • کد خبر: ۱۹۸۴۰۴
  • ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۷
منطقه حایل غزه برای اسرائیل امنیت نخواهد داشت
به اعتراف یک رسانه منطقه حایل امنیتی که ارتش اسرائیل به دنبال ایجاد آن در نوار غزه است هم امنیتی برای اسرائیل به همراه نخواهد داشت.

به گزارش شهرآرانیوز، روزنامه هاآرتص در شماره روز دوشنبه خود با اشاره به طرح ارتش اسرائیل در ایجاد نوار حایل در شمال نوار غزه آن را برای تحقق اهداف اسرائیل بی فایده دانسته و با توجه به نتایج تجربه‌های سابق این طرح را هم محکوم به شکست دانست.

به نوشته این رسانه عبری زبان، ایجاد مناطق حایل امنیتی امر تازه‌ای در اسرائیل نیست و در عین حال تجارب مشابه گذشته بی فایده بودن آن را به اثبات رسانده‌اند.

به اعتقاد نویسنده این یادداشت، اقدامات مشابه در مصر و ترکیه هم نشان داده است این اقدامات نمی‌تواند چشمداشت‌های قومیتی، اشغالگری یا تهدیدهای امنیتی را متوقف کند.

به نوشته هاآرتص، ایجاد نوار منیتی در غزه فقط منجر به آوارگی بیشتر فلسطینی از یک سو و تبدیل شدن ارتش اسرائیل به هدف آسانی برای گروه‌های رادیکال جدید می‌گردد.

این رسانه افزود: منطقه حایل شاید به عنوان تدبیر امنیتی برای جلوگیری از وقوع حملات و رخنه از داخل نوار غزه باشد، با این حال این منطقه پیشنهاد هرگز نخواهد توانست به آن شکل قابل توجه امنیت را برای اسرائیل به همراه آورده و به مقابله با اقدامات نظامی فلسطینیان شود.

هاآرتص سپس به نقل از کارشناسان امنیتی نوشت: بسیار دشوار است که بتوان منطقه حایلی را بر فلسطینیان تحمیل کرد و این امر می‌تواند زیان‌های امنیتی گسترده‌ای برای اسرائیل به همراه داشته باشد و با توجه به آواره شدن تعداد زیادی از فلسطینیان ساکن مناطق حایل، سطح دشمنی و خصومت فلسطینیان در مقابل اسرائیلی‌ها هم افزایش دهد.

زوی بارئیل نویسنده این یادداشت در پایان تاکید کرد: شک و تردیدهای زیادی در مورد موفقیت این طرح در تامین امنیت اسرائیل است، در حالی که ریسک تبعات سیاسی و امنیتی خطرناک آن را به جان خریده است.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->