به گزارش شهرآرانیوز؛ رقبای انیمیشن کوتاه امسال با موضوعهای روشن و تاریک که در کمتر از ۵ دقیقه ساخته شدهاند، آماده هستند تا وارد رقابت اسکار شوند.
یکی از این رقبا، «قرار کارل» اولین فیلم کوتاه پیکسار پس از «بائو» در سال ۲۰۱۸ است که توانست اسکار بهترین فیلم کوتاه انیمیشن سال ۲۰۱۹ را از آن خود کند.
«لکوموتیو شجاع» انیمیشن کوتاهی از اندرو چسورث هم از مدعیان امسال است. چسورث از تیم سازنده انیمیشن «قهرمان بزرگ ۶» بود که جایزه بهترین انیمیشن سال ۲۰۱۵ را دریافت کرد.
۱۵ انیمیشنی که میتوانند امید داشته باشند به فهرست امسال انیمیشن کوتاه اسکار راه یابند، اینها هستند:
«آیکان»؛ یک جنگجوی ایسلندی در یک دنیای مرموز زیر آب سقوط میکند و آغازگر ماجراجویی حماسی میشود.
«مسلح»؛ الودی درمانژ با انیمیشن خود به بررسی ریشههای ارمنی خانوادهاش میپردازد و آسیبهای نسلی را مرور میکند.
«غرش»؛ این انیمیشن کوتاه ۵ دقیقهای درباره پرندگانی است که سعی دارند از تخمهای خود در برابر فوران آتشفشان محافظت کنند.
«لوکوموتیو شجاع»؛ اندرو چسورث از تیم انیمیشن «قهرمان بزرگ ۶» این داستان موزیکال را نوشته و کارگردانی کرده است.
«پل»؛ فیلم ایزومی یوشیدا، با الهام از وقایع واقعی دهه ۱۹۲۰، درباره یتیمانی است که مجبور هستند مثل بزرگسالها زندگی کنند.
«قرار کارل»؛ اولین فیلم کوتاه پیکسار پس از «بائو» که سال ۲۰۱۸ در سینماها اکران شد، شخصیت اصلی فیلم «بالا» (از سال ۲۰۰۹) را دنبال میکند.
«ناودان»؛ انیمیشن کوتاه کنزی ساتون به بررسی سرمایهداری و مصرف گرایی از زاویه اسباببازیهای دوران کودکی میپردازد.
«رنگ»؛ دختری جوان به مدرسه جدیدی میرود و با در آمیختن با جمعیت آنجا، هویت خود را از دست میدهد.
«الکترا»؛ فیلم کوتاه از جمهوری چک که ترکیبی از فیلم زنده و انیمیشن است و روابط پدر و دختری را بررسی میکند.
«کانون»؛ یک مرد و یک زن با کوه بوخانسان کره جنوبی ارتباطی سوررئال دارند.
«طولانیترین شب را به صبح میآورد»؛ ۴ سوار آخرالزمانی گرد هم میآیند تا در مورد وضعیت کنونی بشریت بحث کنند.
«نامه به یک خوک»؛ پس از جنگ، یک بازمانده از هولوکاست برای خوکی که جان او را نجات داد نامه تشکر مینویسد.
«اسپاگتی مامان»؛ پاپی آرزو دارد تا به بزرگترین رپر جهان بدل شود.
«روزی روزگاری استودیو»؛ این فیلم کوتاه توسط استودیو انیمیشن دیزنی تولید شده تا صدمین سالگرد تاسیس این استودیو را گرامی بدارد.
رزماری A.D. (بعدِ پدر)؛ داستانی تکان دهنده از یک پدر و دختر که کاملاً با دست و با مداد رنگی کشیده شده است.
منبع: مهر