مقامات قضائی خراسان رضوی، پیگیر رفع مشکلات تولید رفاقت طولانی پرستاران با جانبازان در آسایشگاه توان‌بخشی جانبازان امام خمینی (ره) مشهد | اینجا همه یک خانواده‌ایم اورژانس مشهد به حدود ۱۴۶ هزار نفر امدارسانی کرد وزیر آموزش و پرورش: مدارس سمپاد، استعداد‌های درخشان در میان دانش‌آموزان را کشف کنند تعداد مطب پزشک‌های عمومی در مشهد رو به کاهش است | پزشک عمومی  صرفه اقتصادی ندارد ۲۷۰ زائر ایرانی حج خود را آغاز کردند هلال احمر از انتقال ۹۵ مجروح حادثه تروریستی لبنان به ایران خبرداد + فیلم سومین بیماری شایع دستگاه ادراری، سنگ کلیه است | انواع سنگ کلیه و درمان‌های تغذیه‌ای آن سانحه رانندگی بزرگراه شهید میرزایی مشهد موجب مصدومیت ۲ نفر شد (۲۹ شهریور ۱۴۰۳) چطور می‌توان میکروب معده را از بین برد؟ برای داشتن دندان های سالم و سفید چکار کنیم؟ هرگز دانش‌آموز را از معلم و مدرسه نترسانید ۱۷ مصدوم در حوادث ترافیکی خراسان رضوی امروز چهارشنبه (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) ماجرای ضرب و شتم کودکان در یکی از مراکز بهزیستی و تعطیلی این مرکز متخلف (چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳) ریزش معدن در ارزوییه کرمان حادثه آفرید + جزییات(چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳) آیا پرونده «امیر تتلو» به دادگاه تجدید نظر خواهد رفت؟ دستگیری متهم تحت تعقیب در مشهد (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) توزیع موادمخدر در پوشش خانواده در مشهد (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) رشد بیش از ۱۷ درصدی کشف جرائم به‌وقوع‌پیوسته، توسط کارآگاهان پلیس کشور
سرخط خبرها

چه الکلی برای ضدعفونی‌کردن مناسب است؟

  • کد خبر: ۱۹۸۷۹
  • ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸
چه الکلی برای ضدعفونی‌کردن مناسب است؟
عضو هیئت علمی گروه شیمی دانشگاه بیرجند با بیان اینکه هموطنان باید مراقب باشند به جای الکل اتانول طبی به آنان متانول صنعتی نفروشند، گفت: تفاوت این دو نوع الکل در بوی آن‌ها مشخص است.
به گزارش شهرآرانیوز، علیرضا فرخی اظهارداشت: متانول، یک الکل صنعتی است که اثر ضدعفونی کمی دارد و بر عکس اثر سمی آن بر اعصاب با جذب پوستی بسیاربالاست.
وی بیان کرد: متانول را نباید برای ضدعفونی‌کرردن سطوح نیز استفاده کرد.
فرخی با بیان اینکه هنوز شستشو با آب و صابون بهترین اقدام در مواجهه با کرونا است، تصریح کرد: اگر افراد ناچار شدند محلول رقیق وایتکس را برای شستشوی دست استفاده کنند؛ به علت اگزمای دست باید محلول یک به ۱۰۰ با آبسرد رقیق شده باشد.
وی افزود: برای ضدعفونی سطوح باید یک لیوان وایتکس را با ۹ لیوان آب سرد رقیق کرد تا ضرررسان نباشد.
عضو هیئت علمی گروه شیمی دانشگاه بیرجند اظهار کرد: برای سطوح آلوده‌تر یک لیوان وایتکس به چهار لیوان آب موثرتر است؛ اما تحریک تنفسی ایجاد می‌کند.
فرخی یادآور شد: پیشنهاد می‌شود افراد یا با پارچه آغشته یا با اسپری شیشه‌شور، وایتکس رقیق شده را اسپری کنند.
منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->