وزیر اقتصاد: گزارشی از عادی‌سازی پرونده ایران در FATF به رئیس‌جمهور ارائه کردم درآمد ۶ هزار میلیارد تومانی اینفلوئنسر‌های ایرانی اینستاگرام بسته ۱۷ اقدام بورس برای رشد بازار تا پایان ۱۴۰۳ آخرین وضعیت تولید گاز برای زمستان ۱۴۰۳ پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه فردا یکشنبه (۱۵ مهر ۱۴۰۳) هواپیمایی امارات استفاده از «پیجر» را ممنوع کرد ۳ آزمون کشوری توسط سازمان سنجش ۲۰ مهرماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود به‌زودی قیمت خرید تضمینی برنج ابلاغ می‌شود بازگشت دوباره تالار مجازی بورس (۱۴ مهر ۱۴۰۳) آیا زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد؟ کود‌های کشاورزی بر اساس الگوی کشت شهرستان‌های خراسان رضوی توزیع می‌شود بسیاری از کارگاه‌های مشاغل سخت و زیان‌آور مشمول طرح طبقه‌بندی نیستند قیمت رسمی ۲۰ قلم کالای اساسی اعلام شد برداشت زعفران از مناطق سردسیر خراسان رضوی آغاز شد | هنوز زعفران نوبرانه به بازار عرضه نشده است درخواست جامعه کارگری از مجلس: هرچه سریع‌تر تحقیق در خصوص اموال سازمان تأمین اجتماعی را آغاز کنید پیش‌بینی حجم و نرخ رشد نقدینگی تا پایان سال ۱۴۰۳ ادامه فشار عرضه کنندگان در بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۴ مهر ۱۴۰۳) فرونشست در کمین ۳۵۹ دشت کشور شرایط فروش اقساطی X ۵۵ پرو مدیران خودرو با اقساط بلندمدت از امروز (۱۴ مهر ۱۴۰۳) + جزئیات نوسازی ۸ هزار ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال ۱۴۰۲ | اسقاط بیش از ۱۶۰ هزار خودرو در سال ۱۴۰۳ یک پیش‌بینی دیگر از آینده قیمت ارز (۱۴ مهر ۱۴۰۳) «در صورت افزایش حقوق کارگران، کارفرما‌ها کارگران مازاد را اخراج خواهند کرد» یک نظریه اشتباه است با کمتر از ۲۰ میلیون تومان می‌توان گوشی آیفون خرید؟ (۱۴ مهر ۱۴۰۳) توقیف بیش از ۲۰۰ هزار پاکت زعفران تقلبی در چاپخانه‌های مشهد ۹۶ میلیارد دلار فرصت انرژی در کشور از دست رفت آیا سهام عدالت به جاماندگان تعلق می‌گیرد؟ (۱۴ مهر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مزایای اختصاص کالابرگ الکترونیکی به کارگران

  • کد خبر: ۱۹۹۰۹۷
  • ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۴
مزایای اختصاص کالابرگ الکترونیکی به کارگران
یک کارشناس حوزه کار اختصاص کالابرگ الکترونیکی به کارگران را در جلوگیری از تورم کالا‌های اساسی و کمک به معیشت خانوار‌های کارگری موثر دانست.

به گزارش شهرآرانیوز، ناصر چمنی درباره پرداخت کالابرگ الکترونیک به خانوار‌های کارگری اظهار کرد: این ایده خوبی است که کارگران در قالب کالابرگ الکترونیکی کالا‌های مورد نیاز خود را به قیمت سال قبل خریداری کنند و یقینا می‌تواند به معیشت خانوار‌های کارگری کمک کند و جلوی تورم به ویژه تورم کالا‌های اساسی را بگیرد.

وی با تاکید بر لزوم فراهم کردن زیرساخت‌های این طرح، گفت: طرح الکترونیکی کردن بن خواربار کارگران در وضعیت اقتصادی حاضر یک اقدام اثرگذار است که می‌تواند موفقیت طرح دولت را دو چندان کند، ولی پیش از هر چیز باید ساز و کار اجرایی شدن این طرح دیده شود؛ البته سخت نیست و از طریق ثبت کدملی و شناسایی کارگران می‌توان این ایده را عملی کرد.

این کارشناس حوزه کار افزود: درحال حاضر مبلغ بن خواربار هر ماه توسط کارفرما به حساب کارگر واریز می‌شود، در حالی که قبلا به شکل بن کالا بود و کارگران با استفاده از آن از فروشگاه‌های منتخب خرید می‌کردند لذا معتقدم با همراهی وزارت رفاه و سازمان تامین اجتماعی می‌توان مقدمات این کار را فراهم کرد.

به گفته چمنی، در صورت تحقق این امر حتی دولت می‌تواند ۱۲۰ هزار تومان یارانه مضاعف را برای کارگران هم درنظر بگیرد تا به خرید از فروشگاه‌های متصل به سامانه تشویق شوند.

وی در پایان گفت: اطلاعات جامعه کارگری در اختیار سازمان تامین اجتماعی است و وزارت رفاه می‌تواند این طرح را مدیریت و از این طریق به معیشت خانوار‌های کارگری و کاهش هزینه‌های زندگی آن‌ها کمک کند.

منبع:ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->