بایدن: قبول دارم در مناظره با ترامپ شکست خوردم هشدار دادستان کل کشور نسبت به اظهارات بی‌مبنا درباره فرایند و نتایج انتخابات محمد مخبر و رییس جمهور چین دیدار کردند اطلاعیه شماره ۷ ستاد انتخابات کشور | تصویر برداری از آرا ممنوع است تاکید وزیر خارجه هند بر اهمیت مبارزه با تروریسم برای کشورهای عضو شانگهای شهباز شریف در شانگهای: خطرات تروریستی از افغانستان نگرانی جدی ما است مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سبزوار معارفه شد (۱۴ تیر) اطلاعیه شماره ۶ ستاد انتخابات کشور | کارت نمایندگان نامزد‌ها برای حضور در شعب اخذ رای فردا (۱۵ تیر) هم معتبر است جدیدترین نظرسنجی ایسپا در مرحله دوم ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ منتشر شد کسب رتبه چهارم خراسان‌رضوی در میزان مشارکت در انتخابات| شائبه دخالت هیئت اجرایی در انتخابات را قاطعانه رد می‌کنم + فیلم آیت‌الله علم الهدی: استمراردهنده خدمات شهید رئیسی، نامزد اصلح است + فیلم سرلشکر موسوی: مشارکت است که می‌تواند اقتدار ایران را در جهان ارتقا دهد فردای انتخابات یا فردای قیامت رهبران روسیه و چین بر اهمیت نقش سازمان همکاری شانگهای در جهان تاکید کردند در حاشیه اجلاس شانگهای، محمد مخبر با پوتین دیدار کرد + فیلم ایجاد ۱۷۰ هزار اشتغال خالص در استان، دستاورد دولت سیزدهم | ۱۰ درصد آمار مشارکت در انتخابات اخیر، از خراسان‌رضوی بود از هر ۱۰ تَن در غزه، ۹ تن دست‌کم یک‌بار آواره شده‌اند حماس در طرح پیشنهادی رژیم اشغالگر برای آتش‌بس در غزه تغییرات ایجاد کرد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

آغاز انتخابات ریاست جمهوری در مصر

  • کد خبر: ۱۹۹۳۶۰
  • ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱
آغاز انتخابات ریاست جمهوری در مصر
روند رأی‌گیری در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ مصر امروز (یکشنبه)‌ آغاز شد.

به گزارش شهرآرانیوز، به نقل از روزنامه الیوم السابع، روند رأی گیری در انتخابات ریاست جمهوری مصر در داخل این کشور در روزهای ۱۰، ۱۱ و ۱۲ دسامبر جاری برگزار می‌شود.

حدود ۱۵ قاضی از طرف‌های مختلف و مراکز قضایی، نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در داخل را برعهده دارند. حدود ۶۷ میلیون نفر واجد شرایط رأی دادن در انتخابات ریاست جمهوری هستند.

کمیته عالی انتخابات مصر یک اتاق عملیات مرکزی را برای پیگیری رأی دادن مصری‌ها در داخل در حوزه‌های رأی گیری ایجاد کرده است.

تصاویر و پلاکاردهای زیادی در تأیید عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور کنونی مصر نصب شده است. به نظر می‌رسد نتایج این انتخابات از قبل معلوم است و به نفع السیسی پیش خواهد رفت.

السیسی با رؤسای احزاب ملت جمهوری‌خواه به رهبری حازم عمر، حزب دموکراتیک به رهبری فرید زهران و حزب هیئت جدید به رهبری عبدالسند یمامه رقابت می‌کند. این سه حزب از زمانی که السیسی قدرت را به دست گرفته است از او حمایت کرده‌اند.

کمپین رسمی السیسی هزینه واقعی و منابع مالی خود را اعلام نکرده است. السیسی نیز در دوره تبلیغات انتخاباتی هیچ سخنرانی برای مصری‌ها نکرد یا در کنفرانس تبلیغاتی برای ترغیب شهروندان به انتخاب وی شرکت نکرد، تنها محمود فوزی، مشاور نزدیک به سازمان اطلاعات را به عنوان رئیس کمپین خود انتخاب کرد. وی به جای السیسی در رسانه‌ها و کنفرانس‌های مردمی شرکت می‌کرد.

السیسی که فرمانده سابق ارتش بود به دنبال سرنگون کردن محمد مرسی، رئیس جمهور سابق مصر در ژوئیه ۲۰۱۳ به قدرت رسید. السیسی با بیش از ۹۶ درصد آرا در انتخابات ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ به پیروزی دست یافت.

بعد از آن اصلاحاتی در قانون اساسی مصر صورت گرفت و به این ترتیب به جای چهار سال توانست شش سال در قدرت بماند و برای بار سوم نیز نامزد شود.

از سال ۲۰۱۴ السیسی وعده ثبات در مصر به ویژه در زمینه اقتصاد را داد. وی سال ۲۰۱۶ چشم‌اندازی را برای اصلاحات مالی و اقتصادی طراحی کرد که شامل کاهش یارانه کالاهای اساسی بود که دولت به برخی گروه‌های کم درآمد می‌داد. این اقدام منجر به افزایش قیمت‌ها و خشم مردمی شد.

وام‌های خارجی مصر طی سال‌های اخیر سه برابر شده است و پروژه‌های بزرگ سود قابل توجهی نداشته‌اند.

بعید است که مصر شاهد اعتراضات جدی باشد چراکه السیسی با مشت آهنین بر مصر حکمرانی می‌کند.

هزاران زندانی سیاسی در مصر پشت میله‌های زندان هستند. کمیته عفو ریاست‌جمهوری مصر حدود هزار تن از آن‌ها را در طول یک سال آزاد کرد اما سازمان‌های حقوقی می‌گویند که سه برابر این تعداد در طول همان یک سال بازداشت شدند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->