کشف ۲۸ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز شماره‌گذاری نیسان آبی متوقف شد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) تورم تولیدکننده از ۱۰۳ درصد به کانال ۳۹ درصد رسید خروج پول حقیقی با وجود بازار مثبت! | گزارش وضعیت بورس (۱۲ تیر ۱۴۰۳) سکه امامی وارد کانال ۴۳ میلیون تومان شد | طلا در مشهد گران‌تر شد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) قیمت جدیدترین گوشی‌های پرچم‌دار (۱۲ تیر ۱۴۰۳) آرامش در بازار طلا و ارز | قیمت امروز طلا، سکه، دلار و ارز دیجیتال (۱۲ تیر ۱۴۰۳) بهترین کولر گازی برای شهر تهران کشف بیش‌از ۲۳۰۰ قرص و کالا‌ی آرایشی تقلبی از یک لباس‌فروشی در مشهد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) خودرو‌های خارجی صفرکیلومتر را در مشهد چند بخریم؟ (۱۲ تیر ۱۴۰۳) بررسی قیمت خودرو‌های صفر داخلی در مشهد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) ثبت‌نام جاماندگان سهام عدالت از چه زمانی آغاز می‌شود؟ خرید تضمینی گندم مازاد کشاورزان خراسان‌رضوی به ۳۲۵ هزار تُن رسید (۱۲ تیر ۱۴۰۳) پیش‌فروش خودرو هایما 7x ایران خودرو از فردا (۱۳ تیر ۱۴۰۳) + جدول و قیمت خودرو ۱۶۲ تُن تخمه آجیلی در خراسان‌رضوی تولید شد جریمه راه‌اندازی کاریابی‌های غیرمجاز اعلام شد مرخصی کارمندان و کارگران در قانون کار چگونه محاسبه می‌شود؟ عقب‌نشینی قیمتی مالکان از رقم‌های پیشنهادی اجاره (۱۲ تیر ۱۴۰۳) شرایط دریافت وام خودرو در سال ۱۴۰۳ + مدارک لازم برای درخواست وام خودرو قیمت انواع میوه‌ها در مشهد | طالبی ارزان شد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) فروش قسطی خودروی برقی کرمان موتور آغاز شد + جزئیات (۱۲ تیر ۱۴۰۳) ارسال صورت حساب‌های الکترونیکی مودیان مالیاتی به ۱۷۴ هزار فقره رسید (۱۱ تیر ۱۴۰۳) در بهار امسال چند هزار سهامدار در سامانه سجام ثبت نام کرده‌اند؟ ۱۵ تیر سامانه بانک مرکزی به سامانه املاک و اسکان متصل خواهد شد معرفی چند تکنیک اجاره نشینی به سبک خوش‌نشینی | چگونه خانه اجاره کنیم؟ مصرف روزانه یک ماینر چند برابر لوازم خانگی است؟
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

فعالان اقتصادی از اول دی به سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی متصل می‌شوند

  • کد خبر: ۲۰۰۰۰۲
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
فعالان اقتصادی از اول دی به سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی متصل می‌شوند
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه اتصال فعالان اقتصادی به سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی موجب شفافیت و عدالت مالیاتی می‌شود، گفت: این روند از ابتدای دی ماه سال جاری برای فعالان اقتصادی آغاز و تا پایان زمستان نیز ادامه دارد.

به گزارش شهرآرانیوز سید احسان خاندوزی در حاشیه اختتامیه همایش اقتصاد ایران در مصاحبه با رسانه ملی اظهار داشت: تمرکز تیم اقتصادی دولت در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ برگرداندن ریل اقتصاد بر مسیر رونق به جای رکود‌های چند ساله در اقتصاد ایران، کاهش شدید سرمایه گذاری و برگرداندن به رشد مثبت آن و همچنین کاهش نرخ بیکاری در یکی دو سال گذشته بوده که ثمرات آن را در اقتصاد ایران اکنون آمار‌ها حکایت می‌کنند.

وزیر اقتصاد به موضوعات مهم سال ۱۴۰۳ و دوره میان مدت اقتصاد ایران اشاره کرد و افزود: غیر از اصلاح نرخ‌های رشد سرمایه گذاری، نرخ اشتغال یا کاهش بیکاری و تجارت خارجی البته با شرکای تجاری کشور به سمت اصلاح ساختار معیوب اقتصاد ایران حرکت می‌کنیم، یعنی لوازم ادامه همین رشد سرمایه گذاری در بلند مدت را فراهم می‌کنیم تا رشد اقتصادی یا سرمایه گذاری، یک اتفاق موقت و کوتاه مدت در کشور نباشد.

خاندوزی با اشاره به علت برگزاری همایش دو روزه اقتصاد ایران تصریح کرد: برای اینکه اصلاحات ساختاری در اقتصاد ایران بتواند مورد اجماع بین تیم اقتصادی دولت و اصحاب دانشگاه، صاحب نظران و مدیران اقتصادی قرار بگیرد این همایش برگزار شد.

وی ادامه داد: این همایش شروعی بود برای همگرایی بین تیم اقتصادی دولت در سطح اقتصاد کلان، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس کل بانک مرکزی، وزیر نیرو و وزارت امور اقتصادی و دارایی در کنار صاحب نظران دانشگاه‌های معتبر تهران و شهرستان‌های کشور، مدیران اقتصادی دستگاه‌ها، مدیران شرکت‌های بزرگ و بانک‌های مهم کشور که در این همایش مشارکت داشتند.

وزیر اقتصاد هدف از برگزاری همایش را به کارگیری اصلاح برای رفع عیوب ساختاری بلند مدت در کشور عنوان کرد و گفت: بنای دولت این است که نتایج همایش اصلاح ساختار اقتصاد ایران را در سال‌های برنامه هفتم توسعه بکار بگیرد که قانون برنامه نیز با نگاه رفع ناترازی‌های بودجه‌ای، ناترازی‌های بانکی، ناترازی ارزی و ناترازی صندوق‌های بازنشستگی و امثال آن‌ها تدوین شده است.

وی اضافه کرد: پس این نتیجه کمک می‌کند تا ما در عمل شاهد حرکت ریل میان مدت اقتصاد ایران در سال‌های برنامه هفتم به سمت اصلاح عیوب ساختاری باشیم که در بیانیه گام دوم مدنظر رهبر معظم انقلاب نیز است.

وزیر اقتصاد درباره متصل شدن فعالان اقتصادی شرکت‌ها و بنگاه‌ها به سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی تاکید کرد: این لایحه دولت که در مجلس نیز مصوب شد به عنوان تکلیف از ابتدای دی ماه سال جاری برای فعالان اقتصادی آغاز خواهد شد و تا پایان زمستان متصل خواهند بود. ما از ابتدای سال ۱۴۰۳ دریافت مدارک مربوط به مالیات بر ارزش افزوده را صرفا متکی بر سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی در نظر خواهیم گرفت.

وی اضافه کرد: این مهم موجب می‌شود تا شفافیت و عدالت مالیاتی رخ دهد و همچنین استرداد‌ها به سرعت به فعالان اقتصادی برگردد چرا که بسیاری از تولیدکنندگان از طولانی بودن زمان استرداد شکایت داشتند پس سامانه‌ای و هوشمند شدن موجب می‌شود تا بلافاصله پس از پایان هر فصل در روز نخست فصل بعد استرداد‌ها صورت بگیرد که به نقدینگی فعالان اقتصادی کمک کند.

خاندوزی با بیان اینکه اطلاع رسانی خوبی در جلسات هماهنگی با اتاق‌های بازرگانی، اتاق اصناف کشور و دستگاه‌های اجرایی در این خصوص صورت گرفته، تصریح کرد: زیرساخت‌های فنی به جهت تست گرم آزمایش شده و از جهت مراجعه یکباره مراجعان به سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی نیز شکستی رخ نخواهد داد و هیچ گونه نگرانی در این زمینه نخواهد بود.

منبع: میزان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->