قدمت تونل تاریخی میدان ده دی تقریبا ۱۰۰ ساله است تونل تاریخی واقع در میدان ده دی مشهد آماده بازدید خواهد شد گذری بر تاریخ و پیشینه روستایی بسیار قدیمی در شرق مشهد | ردپای قزاق‌ها در «پاوا» ایجاد و توسعه زیرساخت‌های رفاهی برای بانوان مشهدی در شورای ششم انجام حدود ۱۶۰ میلیون سفر با اتوبوس، در شش‌ماهه ابتدایی امسال در مشهد برگزاری نشست «شناسایی رسانه‌های رسمی و غیررسمی فعال در حاشیه شهر و میزان ضریب نفوذ رسانه‌های مشهد در حاشیه شهر» بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای بومی‌سازی قطعات متروی مشهد نرخ‌نامه ۱۴۰۳ پارکینگ‌های طبقاتی روباز و دارای‌سقف در مشهد اعلام شد مدیریت شهری مشهد پای‌کار برگزاری شایسته دیدار تیم‌های ملی ایران و قطر است ترافیک پرحجم در میدان‌های جمهوری اسلامی و فلسطین و معابر منتهی به حرم امام‌رضا(ع) (۹ مهر ۱۴۰۳) پاسخی برای ممنوعیت چادر زدن در سطح شهر مشهد | شهرداری در بوستان غدیر میزبان زائران است ساخت جمعه بازار خودروی مشهد تا پایان دوره ششم مدیریت شهری فقر در اعتبارات حوزه آبخیزداری شهرستان مشهد رفع چالش‌های اجرایی در حریم مسیل‌های شهر مشهد علت آلودگی هوای امروز (۹ مهر ۱۴۰۳) مشهد چیست؟ هوای کلانشهر مشهد امروز در وضعیت هشدار قرار دارد (۹ مهر ۱۴۰۳) شهردار مشهدمقدس: خدمات شهرداری ویترین خدمات نظام جمهوری اسلامی است + فیلم مدیر عامل موسسه فرهنگی شهرآرا: «مشهد چهره» بزرگترین سند روایت مشهد الرضا(ع) است + فیلم اجتماع بزرگ «حزب الله زنده است» در مشهد برگزار شد + فیلم ویدئو | اجتماع بزرگ مردمی «حزب الله زنده است» در مشهدمقدس (۸ مهر ۱۴۰۳) شهروند خبرنگار | درخواست شهروند مشهدی برای احداث جمعه بازار + پاسخ منشأ آلودگی هوای امروز مشهد فعالیت ۲ کانون خارجی گردوغبار است (۸ مهر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

همایش ملی «نما و هویت» در مشهد مقدس برگزار می‌شود

  • کد خبر: ۲۰۱۸۷۳
  • ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۹
همایش ملی «نما و هویت» در مشهد مقدس برگزار می‌شود
عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی گفت: سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی در راستای وظایف قانونی خود و با هدف ارتقای سطح آگاهی جامعه تخصصی از مهمترین موضوعات تخصصی معماری و شهرسازی ۹ دی ماه، همایشی تخصصی با عنوان «نما و هویت» برگزار می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، مریم استادی با بیان اینکه هویت شهر‌های امروز در گرو آنچه از سیمای آن پیداست می‌باشد. اظهارکرد: معماری و شهرسازی اصیل ایرانی همواره از ارزش‌های استوار و پاسخگو به زمان خود، برخوردار بوده است.

وی گفت: این معماری دارای چنان هویت و مفهومی است که هنوز پس از گذشت سالیان متمادی می‌تواند سر مشق مناسبی برای ساخت و ساز‌های امروزه در پیوستار زمان باشد.

استادی با بیان اینکه پرداختن به این هویت و کیفیت معماری و منظر شهری، امروزه به یکی از مهمترین دل‌مشغولی‌های معماران و شهرسازان بدل شده، افزود عوامل گوناگونی زمینه ساز بروز سیمای مغشوش، ناهماهنگ و ناهمسو با هویت و ارزش‌های سرزمینی هستند و نقظه آغازین هویت‌بخشی به معماری و منظر، در ارتقاء کیفی نما‌های آن‌ها می‌باشد.

همایش ملی «نما و هویت» در مشهد مقدس برگزار می‌شود

وی افزود: از این رو، سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی در راستای وظایف قانونی خود و با هدف ارتقای سطح آگاهی جامعه تخصصی از مهمترین موضوعات تخصصی ۹ دی ماه، همایشی تخصصی با عنوان «نما و هویت» برگزار می‌نماید.

استادی با بیان اینکه این همایش در محور‌های سه گانه خود به مهمترین موضوعات و چالش‌های فراروی نما و منظر در شهر از جمله تداوم هویت در پیوند گذشته با امروز، تحقق سیما و منظر ایرانی اسلامی و بازتولید هویت در توسعه‌های جدید و توجه به نقش فناوری‌‎های نوین و کاربرد آن در ساخت و ساز‌ها می‌پردازد، اظهار کرد: به همین منظور، از چهره‌های سرآمد در سطح کشور نیز دعوت شده است تا در این زمینه به گفتگو و تبادل نظر بپردازند.

دبیر همایش ملی نما و هویت گفت: کمیسیون سیما و منظر و کمیسیون تخصصی معماری سازمان نظام مهندسی ساختمان به عنوان برگزارکنندگان اصلی این همایش هستند.

استادی افزود: این رویداد و همایش ملی را نقطه آغازی برای هم اندیشی در قالب سلسله نشست‌های تخصصی کارآمد و اثربخش در این زمینه تا حصول به نتایج مطلوب برای شهر، استان و سرزمین می‌دانیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->