آغاز عملیات گسترده پاکسازی مبادی ورودی مشهد از ۲۸ مردادماه تا پایان دهه آخر صفر نگاهی به زندگی کریم طاهرزاده بهزاد طراح ماندگارترین بنا‌های عصر پهلوی اول در مشهد | خدمت شش‌ساله آقای معمار خدمت رسانی ۵۸۰۰ پاکبان مشهدی در روز‌های پایانی ماه صفر آمادگی آموزش و پرورش خراسان رضوی برای اسکان ۱۷۲ هزار نفر در دهه آخر صفر ۱۴۰۴ فرهمندی: در دوره ششم مدیریت شهری، نگاه ویژه‌ای به توسعه شهر و اجرای پروژه‌ها داشتیم محمدیان‌یزدی: اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز مشکل ارتباطات محور شمالی‌جنوبی را حل می‌کند استاندار خراسان رضوی: پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز، گره ترافیکی بزرگی را در منطقه باز می‌کند + فیلم شهردار مشهد مقدس: نباید اجازه دهیم مشهد از نظر زیست‌محیطی به تهران دوم تبدیل شود + فیلم رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کمبود منابع، مانع کار ما نشده است کیفیت هوای مشهد همچنان در شرایط «قابل قبول» (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی خبر داد: پرداخت حدود ۸۳۰ میلیارد ریال عوارض آلایندگی به شهرداری ها، فرمانداری‌ها و دهیاری‌های استان مترو و اتوبوس در مشهد طی ۳ روز پایانی ماه صفر ۱۴۰۴ رایگان شد آماده‌باش اورژانس مشهد در دهه آخر صفر ۱۴۰۴ | استقرار ۳ هزار تکنسین فوریت‌های پزشکی پیرامون حرم امام‌رضا(ع) بهره‌برداری از پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز در مشهد (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس: ۹ هزار جای‌پارک و ۵۱ مکان اسکان موقت آماده خدمت‌رسانی به زائران دهه پایانی صفر | ما در حوزه قطارشهری، با کمبود واگن مواجه هستیم پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز مشهد، فردا (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) به بهره‌برداری می‌رسد تسهیل دسترسی زائران و شهروندان به خدمات شهری در مشهد با به‌روزرسانی لایه‌های مکانی نقشه مشهد محدودیت‌های ترافیکی ایام شهادت امام‌رضا(ع) در مشهد از پنجشنبه (۳۰ مرداد ۱۴۰۴) اعمال خواهد شد مشهد؛ اولِ عشق است آخرِ صفر
سرخط خبرها

چناران به خط ریلی مشهد- گلبهار اضافه شد

  • کد خبر: ۲۰۲۸
  • ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۶
چناران به خط ریلی مشهد- گلبهار اضافه شد
موافقت شورای همتای کشور با افزایش شش‌کیلومتری مترو مشهد-گلبهار

زهرا اسکندریان - پروژه قطار برقی مشهد-گلبهار که از سال 91 به اجرا درآمده است، قرار بود با افزایش مسیر به چناران متصل شود. این پیشنهاد از سوی نمایندگان و مسئولان چناران مطرح شد و بعد از چندین‌بار اصلاح طرح، افزایش شش‌کیلومتری مترو مشهد-گلبهار و اتصال آن به چناران، دیروز در جلسه شورای عالی هماهنگی حمل‌ونقل و ترافیک کشور به تصویب رسید.
در این جلسه که با حضور اعضای اصلی برگزار شد، مشاور طرح، مطالعات انجام‌شده در جهت امتداد مسیر را تشریح کرد و طرح مطالعاتی امتداد مترو مشهد-گلبهار به چناران تصویب شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، مهدی جمالی‌نژاد،معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، در این جلسه با اشاره به اتصال خط‌ریلی
مشهد-گلبهار به چناران گفت: بر این اساس مقرر شد به منظور اتصال شهر چناران به این خط 5/4 کیلومتر به طول آن اضافه شود و طول مسیر به 46کیلومتر افزایش یابد.
همچنین به گزارش روابط‌عمومی شرکت عمران گلبهار، مدیرعامل این شرکت در این جلسه با اشاره به اینکه برای عملیاتی شدن اجرای خط مترو گلبهار-چناران تاکنون پیگیری‌های زیادی انجام شده است، گفت: طرح مطالعاتی اجرای مسیر مترو گلبهار-چناران در جهت توسعه حمل‌ونقل عمومی شهر چناران خواهد بود. هومن گریوانی اظهار کرد: با تصویب اجرای مسیر مترو گلبهار-چناران، برنامه‌ریزی لازم برای تملک مسیر و همچنین اجرای ابنیه فنی طول مسیر به‌زودی انجام خواهد شد. پیش از این گریوانی گفته بود که تقریبا کار تملک در تمام مسیر مترو مشهد-گلبهار انجام شده و علاوه بر آن زیرسازی مسیر هم تکمیل شده است؛ اما برای تملک مسیر گلبهار تا چناران، نیاز به مصوبه شورای همتای کشور است. همچنین آمادگی‌های لازم برای انجام فعالیت در این مسیر وجود دارد، اما مجوز برای انجام مناقصه صادر نشده است. در همان زمان هم گفته شده بود که در صورت جاری شدن فاینانس، قطار برقی مشهد-گلبهار تا سال ١۴٠٠ به بهره‌برداری می‌رسد؛ به طوری که به ١٨۶ میلیون یورو فاینانس چینی‌ها برای ادامه کار یعنی ریل‌گذاری و سیگنالینگ نیاز است. با این حال به دلیل اعمال تحریم‌ها، در حال حاضر نمی‌توان درباره پرداخت فاینانس از سوی چینی‌ها خوش‌بین بود. سال ٩١ در مراسمی با حضور وزیر راه‌وشهرسازی، کلنگ قطار برقی مشهد-گلبهار به زمین زده شد. با اینکه ۶ سال است کلنگ این پروژه زده شده، پیشرفت کار تا مرحله زیرسازی انجام و هنوز ریل‌گذاری شروع نشده است. پیشرفت کل پروژه 34 درصد است و از آنجا که شرایط اقتصادی بر پیشرفت پروژه بی‌تأثیر نخواهد بود، شرکت عمران گلبهار بیان کرد که با توجه به اهمیت موضوع، از منابع داخلی شرکت استفاده می‌کند و برای ادامه کار و پیشرفت کامل پروژه، حمایت‌های لازم را خواهد داشت.
گریوانی پیش‌تر گفته بود که «با توجه به پیشرفت‌های فیزیکی در ابنیه فنی و عملیات خاکی (زیرسازی) با حدود 70درصد، در کل پروژه و آمادگی مسیر به طول حدود 20 کیلومتر برای ریل‌گذاری در صورت تحقق فایناس، پروژه عملیات ریل‌گذاری و سیگنالینگ آغاز خواهد شد؛ ولی اکنون با توجه به شرایط اقتصادی کشور، فعلا نمی‌توان زمانی برای پایان پروژه قطارشهری اعلام کرد». در سال 98 اعتبار پروژه مبلغ 8 میلیارد تومان تصویب شد که از محل اعتبارت ملی تأمین خواهد شد. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->