شعب اخذ رأی در سینما‌های هویزه، مهر کوهسنگی و آفریقا فعال‌اند (۸ تیر ۱۴۰۳) مدیرکل فرهنگ‌ و‌ ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی: امیدوارم منتخب مردم با فرهنگ و مفاخر این مرزوبوم آشنا باشد+ فیلم «هشام مطر» برنده جایزه جورج اورول شد جزئیات پخش «حسینیه معلی» در محرم ۱۴۰۳ اهالی فرهنگ و هنر مشهد؛ پای صندوق رأی در مجتمع امام‌رضا(ع) (۸ تیر ۱۴۰۳)+ فیلم کودک مانند شاعر، ابزار خویشتن است | نگاهی به کتاب «بوم‌شناسی تخیلات کودکی» اثر ادیت کاب برنامه تلویزیونی؛ سیمای انتخابات راوی حماسه حضور در روز انتخاب + جزئیات ساز «قاصدک» | نگاهی به اجرای موسیقی اصیل ایرانی در پردیس تئاتر اردیبهشت مشهد حکایت نامزد انتخابات و پس گردنی انتقامی ما همه از این شیرینی حق داریم ساعت گران‌قیمت بهرنگ علوی در «جوکر ۲» + عکس زمان پخش و تکرار سریال «مختارنامه» از شبکه آی‌فیلم (محرم ۱۴۰۳) کدام فیلم‌های سینمایی با موضوع انتخابات ساخته شده است؟ فلسفه، در جستار و داستان و رمان | معرفی سه کتاب تازه از نشر «خوب» «ناخن‌ها» فیلم اختتامیه جشنواره کارلووی واری شد درباره کتاب «کودک دریا» و درسی که به آدم بزرگ‌ها می‌دهد فیلم‌های سینمایی آخر هفته (۷ و ۸ تیر ۱۴۰۳) + خلاصه داستان و زمان پخش «جمشید هاشم‌پور» در بستر بیماری + عکس زمان پخش و تکرار سریال شب دهم در ایام محرم پخش مجموعه مستند «مهمان علی» از شبکه‌های سیما
سرخط خبرها

تلاش می‌کنیم موسیقی نواحی ایران بیش از پیش نقش گسترده‌تری در حوزه شنیداری مردم ایفا کند

  • کد خبر: ۲۰۵۱۸۵
  • ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
تلاش می‌کنیم موسیقی نواحی ایران بیش از پیش نقش گسترده‌تری در حوزه شنیداری مردم ایفا کند
مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تلاش ما این است موسیقی نواحی ایران بیش از پیش در حوزه شنیداری مردم نقش گسترده‌تر و موثرتری را ایفا کند.

به گزارش شهرآرانیوز امیرحسین سمیعی پس از تماشای اجرا‌های سومین و آخرین شب شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در تالار رودکی اظهارداشت: موسیقی اقوام، فراگیرترین مولفه هویت اجتماعی ماست و در عین کثرت وحدت را برای ما به ارمغان می‌آورد.

وی گفت: موسیقی که از دیرباز در لای‌های زیرین فرهنگی ما جریان داشته است همچون آداب و رسوم ما به یکدیگرمتصل هستند و از هم وام می‌گیرند.

سمیعی افزود: مردم ما با موسیقی اقوام ایران مأنوس و آشنا هستند و شاهد هستیم در این جشنواره اجرای هنرمندان بزرگ موسیقی اقوام ایران، حس وحدت و همدلی را در مردم عزیز ما تقویت کرد حتی برای افرادی که شاید اصالتا بزرگ شده منطقه‌ای دیگر باشند، اما موسیقی لرستان را به خوبی می‌شناسند و یا با موسیقی جنوب آشنا هستند و سرزندگی و پویایی موسیقی شمال کشور را به خوبی درک می‌کنند و از آن لذت می‌برند.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: موسیقی محلی از کودکی در لحظه لحظه زندگی ما جریان داشته است و به نوعی می‌توانیم بگوییم موسیقی اقوام ایران زیرساختی‌ترین موسیقی ماست و باید تلاش کنیم که این موسیقی بیش از پیش در لایه‌های اصلی شنیداری مردم تزریق شود.

سمیعی اظهارداشت: برخی دوستان بر این تصور هستند به دلیل اینکه موسیقی اقوام موسیقی بکری است بنابراین ضرورت دارد در مجموعه یا موقعیت خاصی شنیده شود، اما اساسا اینگونه نیست و این گونه موسیقی در شادی و غم و در مناسک و آیین‌های ما نقش داشته است، مانند آیین‌های عزاداری و یا مجالس شادمانی و به طور کل در هر کجا که فرهنگ عامه ما نقش داشته این موسیقی سرآمده بوده است.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: تلاش ما این است موسیقی نواحی ایران بیش از پیش در حوزه شنیداری مردم نقش گسترده‌تر و موثرتری را ایفا کند چرا که این موسیقی ریشه در سنت‌های ما دارد. در زندگی مدرن، ابزار‌های دیجیتال و فضای مجازی، ما را هر روز از واقعیات زندگی دور می‌کنند، بنابراین باید به باورها، هویت ملی و اعتقادی‌مان توجه بیشتری داشته باشیم.

مرحله ملی شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران از ۱۶ تا ۱۸ دی ماه به دبیری محمدعلی مرآتی و در یک گستره ملی به همت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسط انجمن موسیقی ایران و با مشارکت بنیاد رودکی برگزار شد و ۱۹ دی ماه نیز تالار رودکی میزبان آیین اختتامیه این رویداد ملی خواهد بود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->