۵ برابر شدن ترافیک و تعداد کاربران پیام‌رسان‌های داخلی طی سه سال اخیر کدمورس جدید همستر کامبت (دوشنبه ۱۱ تیر) + آموزش اپل روی نمایشگرهای کشسان برای برخی از دستگاه‌هایش کار می‌کند کارت‌های کمبو جدید همستر کامبت (یکشنبه ۱۰ تیر) یک ربات در کره جنوبی خودکشی کرد کدمورس جدید همستر کامبت (یکشنبه ۱۰ تیر) + آموزش رونمایی همراه اول از سه مدل زبانی فارسی در الکامپ حمله تند مارک زاکربرگ به رقبای متا: فکر می‌کنند هوش مصنوعی خداگونه می‌توانند بسازند! طبق شایعات «وان پلاس بادز پرو ۳» به زودی معرفی می‌شود کارت‌های کمبو جدید همستر کامبت (شنبه ۹ تیر) ژاپنی‌ها رکوردی جدید در سرعت انتقال داده با فیبر نوری ثبت کردند: ۴۰۲ ترابیت‌برثانیه آیا اپراتور‌ها به تعهدشان برای افزایش سرعت اینترنت عمل کردند؟ (۹ تیر ۱۴۰۳) کدمورس جدید همستر کامبت (شنبه ۹ تیر) + آموزش کمبو کارت‌های جدید همستر کامبت (جمعه ۸ تیر) کدمورس جدید همستر کامبت (جمعه ۸ تیر) + آموزش ۱۱۰ زبان جدید به گوگل ترنسلیت اضافه شد کمبو کارت‌های جدید همستر کامبت (پنجشنبه ۷ تیر) کدمورس جدید همستر کامبت (پنجشنبه ۷ تیر) + آموزش نسخه موبایل گوگل کروم ویژگی‌های جذابی دریافت می‌کند (۶ تیر ۱۴۰۳) آیا مصرف پنیر کیفیت زندگی را افزایش می‌دهد؟ + پاسخ محققان اولین لپ‌تاپ‌های ایسوس با پردازنده رایزن AI 300 کی عرضه می‌شود؟
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

OpenAI ادعا کرده که نیویورک‌تایمز ChatGPT را فریب داده تا مقالاتش را کپی کند!

  • کد خبر: ۲۰۵۲۰۶
  • ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳
OpenAI ادعا کرده که نیویورک‌تایمز ChatGPT را فریب داده تا مقالاتش را کپی کند!
OpenAI به طور علنی به شکایت کپی رایت نیویورک تایمز پاسخ داده و این پرونده را «بی ارزش» خوانده و گفته است که همچنان امیدوار است با این رسانه همکاری کند.

به گزارش شهرآرانیوز - OpenAI گفته این ادعا که ابزار هوش مصنوعی ChatGPT، مطالب نیویورک تایمز را کلمه‌به‌کلمه بازتولید می‌کرده، با این استدلال که تایمز درخواست‌ها را دستکاری کرده بوده هماهنگی ندارد. این شرکت مدعی است که نیویورک تایمز «همه داستان را نمی‌گوید». OpenAI گفته: «مدل‌های ما معمولاً آن‌طور که نیویورک‌تایمز القا می‌کند رفتار نمی‌کنند و این نشان می‌دهد که آن‌ها یا به مدل دستور داده‌اند که دوباره برگردد یا فقط چند مورد از تلاش‌های مدل را انتخاب کرده‌اند».

OpenAI ادعا می‌کند که تلاش کرده است از مدل‌های زبانی خود کم کند و تایمز از به اشتراک گذاشتن نمونه‌هایی از این بازتولید قبل از طرح شکایت خودداری کرده است. در این بیانیه آمده است: «به‌نظر می‌رسد که نمونه‌های تایمز از کپی کلمه‌به‌کلمه، مربوط به مقاله‌های قدیمی هستند که در چندین وب‌سایت دیگر منتشر شده‌اند». البته این شرکت اعتراف کرده که ویژگی ChatGPT به نام Browse را حذف کرده است. این ویژگی به طور ناخواسته محتوایی را تولید می‌کرد.

Openai همچنان بر این نظر همیشگی‌اش پافشاری کرده است که برای اینکه مدل‌های هوش مصنوعی بتوانند مشکلات جدید را یاد بگیرند و حل کنند، نیاز دارند به «مجموعه عظیم دانش بشری» دسترسی داشته باشند. این شکرت مجدداً تأکید کرده که به حق قانونی مالکیت آثار احترام می‌گذارد و معتقد است آموزش مدل‌های هوش مصنوعی با داده‌های اینترنت تحت قوانین استفاده منصفانه قرار می‌گیرد؛ یعنی می‌توان از آن‌ها دوباره استفاده کرد. این شرکت اعلام کرده که مالکان وب‌سایت از آگوست ۲۰۲۳، تقریباً یک سال پس از راه‌اندازی ChatGPT، می‌توانستند از دسترسی خزنده‌های Openai به داده‌هایشان جلوگیری کنند.

این شرکت اخیراً استدلال مشابهی را در مجلس اعیان بریتانیا مطرح کرد و ادعا کرد که هیچ سیستم هوش مصنوعی، ازجمله ChatGPT، نمی‌تواند بدون دسترسی به محتوای دارای کپی رایت ساخته شود. در این بیانیه آمده است که ابزار‌های هوش مصنوعی باید آثار دارای کپی رایت را برای «نمایندگی کامل از تنوع و وسعت هوش و تجربه انسانی» ترکیب کنند.

اما OpenAI در پایان گفته همچنان امیدوار است بتواند به مذاکرات با تایمز برای رسیدن به یک توافق _ مشابه توافق با اکسل اسپرینگر و آسوشیتدپرس _ ادامه دهد: «ما به یک همکاری سازنده با نیویورک تایمز امیدواریم و به تاریخ طولانی این رسانه احترام می‌گذاریم.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->