پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا دوشنبه (۱۶ مهر ۱۴۰۳) شروع پرداخت اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن بعد از اتمام پروژه‌هاست نماینده مردم مشهد در مجلس: مزد کارگران حداقل ۲۸ درصد عقب است | افزایش حقوق‌ها به میزان تورم به مفهوم تثبیت قدرت حقوق کارگر است راه تشخیص زعفران تقلبی در بازار چیست؟ شیر پاکتی هم دُم درآورده! ویدئو | جزئیات جدید از کاهش سقف سوخت‌گیری در هر شبانه‌روز (۱۵ مهر ۱۴۰۳) دلار وارد کانال ۶۳ هزار تومان شد | سکه یک قدم تا ۵۰ میلیونی شدن تولید گوشت مرغ در خراسان رضوی ۳۳ درصد افزایش یافت تماس تلفنی تبلیغاتی ممنوع شد چند درصد از خانوار‌های هر استان یارانه‌بگیر هستند؟ متقاضیان خرید سکه مرکز مبادله تا کی برای واریز وجه فرصت دارند؟ وام مسکن ۱۵۰ میلیون تومانی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟ آموزش خرید سکه طلا از مرکز مبادله ایران + جدول زمان بندی تحویل سکه قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۵ مهر ۱۴۰۳) | طلا در مسیر پلکانی افزایش قیمت حرکت معکوس بورس در بین بازار‌های مالی | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۵ مهر ۱۴۰۳) قطار‌های پنج‌ستاره به چرخه حمل‌ونقل ریلی کشور بازمی‌گردند شرایط جدید فروش طلا اعلام شد | از احراز هویت مشتری تا لزوم صدور فاکتور رسمی بالاخره زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد؟ نادیده گرفتن سنوات ارفاقی برای بازماندگان کارگران مشاغل سخت و زیان‌آور وضعیت بازار ارز | نوسانات نرخ دلار با وجود التهابات اخیر پایدار نخواهد بود (۱۵ مهر ۱۴۰۳) نظرات جالب یک کارشناس درباره ساخت مسکن و خانه‌دارشدن بررسی قیمت خودرو‌های خارجی (۱۵ مهر ۱۴۰۳) | ریزش ۷۰ میلیون تومانی قیمت هونگچی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۱۵ مهر ۱۴۰۳) | شاهین ۷۲۹ میلیون تومان دعوت سهام‌داران به صف‌های فروش | نظر کارشناسان درباره وضعیت این روز‌های بازار بورس (۱۵ مهر ۱۴۰۳) رتبه دوم خراسان‌رضوی در  کمترین نرخ بیکاری
سرخط خبرها

مصوبه افزایش سن بازنشستگی احتمالا از سال ۱۴۰۳ اجرایی می‌شود

  • کد خبر: ۲۰۵۶۳۷
  • ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳
مصوبه افزایش سن بازنشستگی احتمالا از سال ۱۴۰۳ اجرایی می‌شود
سرپرست دبیرخانه هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی از احتمال اجرای مصوبه افزایش سن بازنشستگی از سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز محمدصادق غلامی پیش از ظهر امروز در حاشیه برگزاری دوره آموزشی بیمه‌های اجتماعی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مسئله افزایش سن بازنشستگی در برنامه هفتم توسعه آمده، مجلس آن را مصوب کرده و به شورای نگهبان ارجاع داده شده است و مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی این موضوع است.

وی با اشاره به متناسب‌سازی و سن بازنشستگی در برنامه هفتم توسعه گفت: در خصوص این مسائل اختلاف نظر بین ذینفعان مانند بیمه‌شدگان، کارفرمایان، صندوق‌ها، دولت و … وجود دارد و تلاش می‌شود که قانون با کیفیت و با اجماع حداکثری اجرا شود و به نظر می‌رسد که اول ۱۴۰۳ همزمان با اجرای برنامه هفتم توسعه مسئله افزایش سن بازنشستگی اجرا شود البته این مسئله و نهایی شدن آن به بررسی‌های شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت وابسته است و با افزایش سن بازنشستگی افزایش نرخ حق بیمه نخواهیم داشت و ثابت خواهد ماند.

مشاور و سرپرست دبیرخانه هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: در صورتی که افراد بر اساس مصوبه مجلس ۲۸ تا ۳۰ سال سابقه کاری داشته باشند افزایشی برای موضوع سن بازنشستگی نخواهند داشت، ولی افراد با ۱۵ سال سابقه ۵ سال حداکثر به سن بازنشستگی آن‌ها افزوده خواهد شد.

غلامی در ادامه به ادغام صندوق‌های بازنشستگی اشاره کرد و گفت: در کشور‌هایی از جمله ترکیه ۳ صندوق بازنشستگی بیشتر فعالیت ندارد، ولی در کشور ما حدود ۱۸ صندوق بازنشستگی فعال است که اغلب آن‌ها ناترازی مالی دارند. البته این مسئله به معنای ورشکستگی نیست بلکه بدان معنا بوده که تعهدات به اعضا نسبت به ورودی منابع ناتراز است و ادغام صندوق‌های بازنشستگی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است هرچند که این کار سختی است.

وی در خصوص بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: اختلاف نظری بین دولت و تأمین اجتماعی در این زمینه وجود دارد و به نظر می‌رسد بیش از ۷۰۰ هزار میزان بدهی دولت به تأمین اجتماعی باشد.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->