وعده ایران خودرو به خریداران: تا پایان سال همه خودرو‌های طرح اخیر را تحویل می‌دهیم | برنامه ایران خودرو برای بهار و تابستان ۱۴۰۴ عرضه ۳۵۰ ملک در مزایده سازمان اموال تملیکی | ملکی به ارزش پایه ۹۶۰ میلیارد تومان به مزایده گذاشته می‌شود موضوع مشاغل سخت درخصوص جان‌باختگان معدن طبس مغفول نخواهد ماند چرا سود سهام عدالت واریز نمی‌شود؟ (۱۰ مهر ۱۴۰۳) وزن منفی ریسک‌های سیستماتیک در بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۰ مهر ۱۴۰۳) رشد ۳۵ درصدی صادرات به کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا خصوصی‌سازی شرکت‌های بزرگ دولتی برای عرضه سهام عدالت به جاماندگان نرخ امروز طلا و سکه در مشهد چقدر است؟ (۱۰ مهر ۱۴۰۳) نیازی به واردات گوشت برای تنظیم بازار نداریم | به سهولت توان تولید یک میلیون تن گوشت در کشور وجود دارد افت محسوس قیمت خودرو‌های خارجی در بازار آزاد (۱۰ مهر ۱۴۰۳) متضرر اصلی توقف‌های مرزی کامیون‌ها، مصرف‌کننده نهایی و صاحبان کالاها هستند قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۱۰ مهر ۱۴۰۳) | دنا پلاس ۸۹۸ میلیون تومان شد هنوز قیمت جدید شیر به کارخانجات لبنی ابلاغ نشده است قیمت امروز ارز، طلا، سکه و بیت کوین (۱۰ مهر ۱۴۰۳) | دلار بازار آزاد: ۶۰ هزار و ۶۵۰ تومان شیر گران شد و خریداری ندارد | صادرات، به دلیل کاهش قدرت خرید مردم در داخل! رئیس کل بانک مرکزی: تورم تولیدکننده از بالای ۱۰۰ به ۲۵ درصد کاهش یافته است +ویدئو پشت پرده عجیب ثبت و فروش تلفن همراه | ماجرا چیست؟ تسهیلات ساخت مسکن از سوی بانک‌ها در هاله‌ای از فراموشی و اهمال‌کاری بررسی بازار فروش پلتفرم‌های اعتباری و کالاکارت‌ها با توجه به افزایش تقاضا برای فروش و خرید اقساطی پیشنهاد تعطیلی سه‌ماهه معادن پرخطر از سوی وزیر کار قیمت عمده امروز میوه و صیفی جات در مشهد (۱۰ مهر ۱۴۰۳) | لیموشیرین به بازار آمد پیش بینی تورم در پایان ۱۴۰۳ در ۴ سناریو برنج گران شد + علت ادعای وزیر جنگ رژیم اسرائیل درباره مرحله جدید جنگ علیه لبنان سهم کشاورزی از اشتغال کشور ۲۵ درصد است سیگنال افزایش قیمت ارز نیمایی از سوی وزیر اقتصاد
سرخط خبرها

هشدار نصف‌شدن تولید گندم در صورت تداوم اجرای یک قانون

  • کد خبر: ۲۰۵۹۱۱
  • ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶
  • ۱
هشدار نصف‌شدن تولید گندم در صورت تداوم اجرای یک قانون
قانون ارث مانع اجرای قانون جلوگیری از خرد‌شدن اراضی کشاورزی است و وزارت جهاد کشاورزی از طرحی می‌گوید که با اجرای آن علاوه بر تداوم خودکفایی گندم امکان صادرات هم وجود خواهد داشت در غیر این صورت تا ۱۰ سال آینده برداشت گندم کشور ممکن است به نصف کاهش یابد.

به گزارش شهرآرانیوز، علیرضا مهاجر، معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی، می‌گوید ۷۰ درصد زمین‌های کشور معادل ۱۲ میلیون هکتار مساحتی حدود ۵ هکتار دارند که اگر جلوی خرد شدن آن‌ها را بگیریم علاوه بر تداوم خودکفایی گندم، امکان صادرات وجود خواهد داشت.

به گفته این مسئول خرد شدن اراضی کشور تهدید جدی برای عملکرد و بهره‌وری محصولات کشاورزی است که مجلس شورای اسلامی، مجمع تشخیص مصلحت نظام، قوه قضائیه و حتی حوزه‌های علمیه باید کمک کنند.

گفته‌های معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی در راستای اجرای قانون جلوگیری از خرد‌شدن اراضی کشاورزی است که در سال ۱۳۸۵ تصویب شد، اما مسئولان وزارت جهاد کشاورزی معتقد هستند قانون ارث مانع اجرای این قانون (جلوگیری از خرد‌شدن اراضی کشاورزی) است و باید دولتی‌ها در این زمینه کمک کنند.

کشاورزان طبق قانون ارث، زمین‌های کشاورزی را بین فرزندان تقسیم می‌کنند و زمین‌ها مدام کوچک‌تر می‌شود، در مناطق شمال کشور میانگین قطعات زمین‌های کشاورزی به حدود یک هکتار رسیده و هزینه تولید را بیشتر و درآمد‌ها را کاهش می‌دهد.

طبق یک تحقیق اگر جلوی کوچک شدن زمین‌های کشاورزی گرفته نشود طی ۱۰ سال آینده متوسط زمین‌ها به کمتر از ۳ هکتار می‌رسد در این صورت برداشت گندم کشور ممکن است به نصف هم کاهش می‌یابد.

سازمان امور اراضی کشور اعلام کرد که طرح تجمیع زمین‌های کشاورزی و جلوگیری از خرد شدن زمین‌ها به صورت پایلوت در کشور اجرا می‌شود.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
0
0
خب همینو مخوان داداش
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->