فصل دوم سریال «دکل» از شبکه چهار پخش خواهد شد «قرار» با حال و هوای حرم مطهر رضوی روی آنتن شبکه تهران می‌رود فراخوان اولین رویداد نمایشنامه‌نویسی «قلم» منتشر شد علی دهکردی: دوران سختی را پشت سر گذاشتیم + عکس «کبوتر امید» از گرشا رضایی منتشر شد کافه شهر | مونولوگی از عشق و قند و خاطره ۱۵  فرهنگ سرای مشهد میزبان اکران فیلم و پویانمایی شده‌اند انتشار فهرست ۱۰۰ فیلم برتر دهه ۱۹۷۰ میلادی سینما با یک فیلم ایرانی ماجرای لغو اجرا‌های نمایش خانه به دوش در مشهد نتفلیکس فیلم هیجان‌انگیز «فرانکنشتاین» را اکران می‌کند طراح لوگوی «۰۰۷» جیمز باند درگذشت رمان «دیوید کاپرفیلد» ترجمه مسعود رجب‌نیا به چاپ سیزدهم رسید آغاز فیلمبرداری فیلم جدید جوئل کوئن در اسکاتلند پخش دوبله فارسی «جاده یخی انتقام» در شبکه نمایش خانگی قاتل «متیو پری» در دادگاه مجرم شناخته شد دوبله فیلم ترسناک «آلوده» برای پخش از تلویزیون مستند «آقای نخست‌وزیر» روی آنتن + زمان پخش وحید تاج و حسام‌الدین سراج در قونیه | حضور گسترده خوانندگان ایرانی در فستیوال بین‌المللی «دولت عشق» در قونیه
سرخط خبرها

نگاهی به «رحیل»، سریالی که تا پایان مخاطب را با خود همراه کرد

  • کد خبر: ۲۰۶۰۵۴
  • ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
نگاهی به «رحیل»، سریالی که تا پایان مخاطب را با خود همراه کرد
سریال تلویزیونی «رحیل» بعد از دو فصل و بیش از چهل قسمت پخش از شبکه سوم سیما درحالی به کار خود پایان داد که توانست مخاطبان را با خود همراه کند.
مریم ضیغمی
خبرنگار مریم ضیغمی

به گزارش شهرآرانیوز، سریال تلویزیونی رحیل به تازگی بعد از دو فصل و بیش از چهل قسمت پخش درحالی به کار خود پایان داد که سیر داستانی و تعلیق آن باعث شد هر چه سریال به قسمت‌های پایانی نزدیک می‌شود بر دامنه مخاطبانش افزوده شود.

سریال «رحیل» و نمودار جلب مخاطب

بسیاری از مخاطبان درحالی پیگیر قسمت‌های بعدی سریال بودند که مدت‌ها خلأ پخش سریالی که بعد از پخش چند قسمت همچنان مشتری داشته باشد، وجود داشت. همچنان که در سال‌های اخیر بیشتر شاهد سریال‌هایی بودیم که پس از پخش چند قسمت اول آن، مخاطبش را رانده است. این طبیعی است که مخاطب متوجه می‌شود سریالی که دارد برای آن وقت می‌گذارد، جان ندارد.

درباره سریال رحیل می‌توان گفت، طراحی داستانی صحیح و تقطیع اپیزودها به‌گونه‌ای که هر اپیزود جذابیت‌های خودش را داشته باشد، باعث شد مخاطبان رفته رفته به سریال متمایل شوند و سریال رحیل را در زمینه بازدید و رضایت مخاطبان در کنداکتور آذر و دی صدرنشین کند.

سریال «رحیل» و نمودار جلب مخاطب

بر اساس آنچه در سامانه تلوبیون آمده است،  سریال رحیل فقط در آذرماه بیش از ۷۰ درصد مخاطب در تلوبیون داشت. جالب اینکه این اقبال در روزهایی بوده که بعضا قسمت‌های مختلف سریال به صورت یک در میان بارگذاری شده و هیچ اطلاع‌رسانی ویژه‌ای برای سریال در این سامانه نشده بود. این درحالی است که برای مثال سریال سرزمین مادری از همان ابتدا بخشی ویژه از تلوبیون را تسخیر کرد که بزرگ‌ترین تبلیغش به حساب می‌آید.

بر اساس همین آمارها، ترکیب بازیگران، معادل‌سازی خارجی برای کاراکترها، مایه‌های جادوگری و خرافه، استفاده از هوش مصنوعی و جلوه‌های رایانه‌ای، داستان‌پردازی عاشقانه قابل فهم و خواستنی و موتیف آیینی از جمله ویژگی‌هایی است که نظر مخاطبان را به خود جلب کرده است.

سریال «رحیل» و نمودار جلب مخاطب

قرار گرفتن همه این ویژگی‌ها در یک سریال کار راحتی نیست. حتی آن‌ها که برنامه‌های گفت‌و‌گومحور تولید می‌کنند وقتی با انبوه سوژه‌ها روبه‌رو هستند، باید فقط بر روی یکی دو ویژگی کار کنند یا برنامه را توسعه دهند تا بالاخره در چند فصل به همه ویژگی‌ها برسند.

رحیل با یک داستان‌پردازی جذاب و خرده‌روایت‌های متعدد همه مخاطبانش را با خود همراه کرد.

نتیجه آنکه سریال‌های تلویزیونی، برای اینکه توفیق همراهی مخاطب نصیبشان شود، باید استانداردهای لازم را رعایت کنند.

همچنان که نزدیک بودن به استانداردهای روز صنعت سریال‌سازی از نوشتن فیلمنامه گرفته تا دیگر ارکان آن از جمله طراحی صحنه و لباس و بازیگر و تصویربرداری، توانسته است چارچوب سریال رحیل را محکم و برای مخاطب قابل اعتماد کند.



گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->