انسداد مرزهای شرقی کشور با تکیه بر توان داخلی گروه‌های رزمی ارتش سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی درگذشت + سوابق موشک‌های ضدزره ارتش به موشک‌های هوشمند، و راکت‌های بردبلند به نقطه‌زن تبدیل شده است فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق: هفته وحدت، پاسداشت میراث مشترک مسلمانان است امیر امان‌اللهی: تعامل و هماهنگی میان نیرو‌های مسلح مستقر در استان خراسان رضوی برقرار است ویدئو | رژۀ ۶ زیردریایی تمام‌ایرانی غدیر و ناو شهید مهدوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: امت اسلامی با استفاده از قدرت درونی خود رژیم صهیونیستی را از قلب جامعه اسلامی نابود خواهد کرد + فیلم عراقچی در بدو ورود به نیویورک: رژیم صهیونیستی به هدف افزایش تنش و جنگ نخواهد رسید استفاده از تلگرام برای مقامات اوکراینی ممنوع شد حزب‌الله فیلمی از شهید «محمد عقیل» منتشر کرد جمعی از سفرای کشور‌های اسلامی امروز با رهبر معظم انقلاب دیدار خواهند کرد (۳۱ شهریور ۱۴۰۳) جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در مشهد: در آینده نزدیک پیروزی جبهه مقاومت را جشن می‌گیریم عراقچی در صدر هیئتی، وارد نیویورک شد | رئیس‌جمهور فردا (یکم مهر ۱۴۰۳) عازم نیویورک می‌شود از پهپاد انتحاری «شاهد ۱۳۶ B» سپاه در مراسم رژه نیروهای مسلح رونمایی شد ویدئو | رونمایی از جدیدترین موشک بالستیک سپاه برای نخستین بار در جریان رژه نیروهای مسلح مراسم رژه نیرو‌های مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در مشهد برگزار شد + فیلم پزشکیان: قدرت ایران باعث شده هیچ اهریمنی به خود اجازه ندهد به خاک عزیز ما تجاوز کند+ فیلم رژه نیرو‌های مسلح در آغاز هفته دفاع مقدس در تهران + فیلم حزب‌الله لبنان شهادت یکی از فرماندهان ارشد خود را تأیید کرد| «ابراهیم عقیل» که بود؟ + سوابق حمله موشکی حزب الله به مواضع نظامیان جنایتکار صهیونیست شنیده شدن صدای انفجار در اطراف پایگاه عین الاسد
سرخط خبرها

پاکستان و ایران بر سر همکاری اطلاعاتی در زمینه تروریسم در افغانستان توافق کردند

  • کد خبر: ۲۰۶۴۹۲
  • ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴
پاکستان و ایران بر سر همکاری اطلاعاتی در زمینه تروریسم در افغانستان توافق کردند
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان از برگزاری مذاکرات امنیتی ایران و پاکستان درباره افغانستان خبر داده و به محور‌های آن اشاره کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، پاکستان و ایران، روز گذشته مذاکرات گسترده امنیتی برگزار کردند که مبارزه با تروریسم برخاسته از افغانستان و پیشگیری از آن محور اصلی آن بود.

روزنامه پاکستانی نِیشن در این باره گزارش داد: "ممتاز زهرا" سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه ایران در امور افغانستان که ریاست هیات ایرانی را بر عهده داشت، با «آصف درانی» همتای پاکستانی خود درباره وضعیت افغانستان و روند منطقه‌ای برای صلح و گفتمان رایزنی کرد.

پاکستان در این مذاکرات ایران را در جریان انجام شدن حملات تروریستی مرزی توسط گروه «تحریک طالبان پاکستان» و استفاده از تسلیحات آمریکایی توسط آن‌ها قرار داد.

ایران نیز پاکستان را در جریان موج جدید تروریسم، به ویژه، اخیرا در شهر کرمان قرار داد که منجر به جان باختن بیش از ۱۰۰ نفر شد.

دو طرف توافق کردند اطلاعات امنیتی درباره تروریست‌هایی که در افغانستان فعالیت می‌کنند را به اشتراک بگذارند.

قرار است ایران و پاکستان در این باره با مقامات کابل گفتگو کنند.

کاظمی قمی همچنین با «جلیل عباس جیلانی» وزیر امور خارجه پاکستان دیدار کرد. جیلانی در این دیدار بر تعهد پاکستان نسبت به افغانستانی با ثبات و امن و بر ضرورت هماهنگی‌ها و همکاری‌های بیشتر برای ثبات منطقه‌ای تاکید کرد.

او همچنین بر نقش کلیدی همسایگان افغانستان برای تحقق چشم‌انداز منطقه‌ای صلح‌آمیز و باثبات تاکید کرد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->