توضیحات شهردار مشهد درباره پروژه مشترک آستان قدس رضوی و مدیریت شهری (۱۴ آبان ۱۴۰۳) بهره‌برداری از فاز اول پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی (ره) به بولوار نماز مشهد در دهه فجر ۱۴۰۳ شهروندخبرنگار | درخواست ایجاد ایستگاه‌های دوچرخه اشتراکی در بولوار هدایت مشهد + پاسخ برپایی بازار سیار صنایع دستی بانوان کارآفرین در مشهد (۱۴ آبان ۱۴۰۳) بهره‌برداری از هفت طرح عمرانی در محدوده حرم مطهر رضوی در آینده‌ای نزدیک خدمات‌رسانی فرودگاه مشهد به حدود ۵ میلیون زائر رضوی در نیمه‌ نخست سال ۱۴۰۳ هوای کلانشهر مشهد برای دومین روز پیاپی «آلوده» است (۱۴ آبان ۱۴۰۳) درباره کوچه «مسجد رانندگان» در خیابان امام‌رضا(ع) مشهد | حکایت «رانندگان» و کوچه‌ای پشت چهنو اجرای ۶۱۷ پروژه طی سه سال در منطقه پنج شهرداری مشهد شهردار مشهد: برای تمام حوزه‌های کلان مشهد پروژه داریم اختصاص زمین صدهکتاری برای زندان جدید مشهد | شهردار مشهد از انتقال زندان به خارج شهر خبر داد هشدار زرد مدیریت بحران استان خراسان رضوی | بارش های رگباری و کاهش محسوس دما تا آخر هفته توسعه گردشگری پایدار مشهد با ثبت میراث ناملموس فرهنگی تعریف ۴۵ پروژه محوری برای سال پایانی شورای ششم مشهد جزئیات اجرای طرح پیشخان زیارت | امکان جلوه‌نمایی رضوی در ۲ هزار نقطه مشهد آماده‌سازی خیابان امام رضا(ع) برای راهپیمایی ۱۳ آبان در مشهد سرویس دهی رایگان ناوگان اتوبوسرانی مشهد به دانش آموزان ویژه مراسم راهپیمایی (۱۳ آبان ۱۴۰۳) سرویس‌دهی رایگان متروی مشهد به راهپیمایان در ۱۳ آبان ۱۴۰۳ افزودن ۲ خط پروازی خارجی به پرواز‌های فرودگاه مشهد
سرخط خبرها

کیامرز: دولت را برای احداث ایستگاه در «مهرمادر» مجاب کردیم

  • کد خبر: ۲۰۶۸۸۵
  • ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
کیامرز: دولت را برای احداث ایستگاه در «مهرمادر» مجاب کردیم
مدیر عامل شرکت قطار شهری مشهد با بیان اینکه در طرح دولت برای خط ۴ قطار شهری مشهد ایستگاه مهرمادر وجود نداشت گفت: ما دولت را برای احداث ایستگاه در محله مهرمادر مجاب کردیم.

به گزارش شهرآرانیوز، خط ۴ متروی مشهد قرار است که از محدوده مهرمادر و محله خواجه ربیع آغاز و بعد از گذشتن از میدان شهدا و حرم مطهر رضوی به میدان عدالت و شهرک شهید رجایی و پس از آن به شهرک شهید باهنر برسد.

در همین حال صبح امروز چهارشنبه ۲۷ دی ماه ۱۴۰۲ شهردار مشهد، شماری از اعضای شورای شهر، مدیرکل دادگستری، دادستان خراسان رضوی و جمعی از مدیران شهری از مراحل حفاری خط ۴ قطار شهری مشهد بازدید کردند.

کیانوش کیامرز، مدیر عامل شرکت قطار شهری مشهد در حاشیه این بازدید عنوان کرد که تاکنون حدود ۳/۵ کیلومتر از حفاری خط ۴ قطار شهری مشهد انجام شده و با ۱۰ تا ۱۵ متر حفاری در روز، دستگاه حفاری TBM از میدان امام حسین (ع) گذشته و به خیابان آیت‌الله عبادی رسیده است.

او در ادامه هدف بعدی دستگاه حفاری را برای انجام کار، میدان شهدا دانست و گفت: با توجه به ورود دستگاه حفاری به محدوده مسکونی و لزوم رعایت نکات ایمنی تلاش‌ها بر این است که تا سال ۱۴۰۳ این اتفاق بیفتد. با رسیدن دستگاه حفاری به میدان شهدا، حفاری خط ۴ به نیمه راه خوهد رسید.

۳۵۰ میلیارد تومان هزینه ساخت هر کیلومتر مترو

مدیر عامل شرکت قطار شهری مشهد تصریح کرد: ساخت هر کیلومتر تونل برای خط ۴ حدودا ۳۵۰ میلیارد تومان هزینه دارد و هزینه این ۳/۵ کیلومتر حفاری حدود ۱ همت (یک هزار میلیارد تومان) هزینه داشته است. با این حال در طرح دولت برای خط ۴ قطار شهری مشهد ایستگاه مهرمادر وجود نداشت و اولین ایستگاه خط ۴ در نزدیکی آرامگاه خواجه ربیع بود، اما به دلیل ورود دستگاه حفاری TBM از این نقطه، دولت را مجاب کردیم که ایستگاه جدیدی در این منطقه احداث شود.

کیامرز ادامه داد: بنابراین در آینده محله مهرمادر و روستای زرکن دارای ایستگاه مترو خواهند شد و دسترسی مردم منطقه به این امکان عمومی تسهیل خواهد شد.

وی در ادامه عنوان کرد که حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای خط ۴ قطار شهری مشهد مصوب شده و در حال عملیاتی شدن است. این باعث خواهد شد که سرعت کار خط ۴ قطار شهری مشهد در سال آینده بیشتر شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->