آیا ادارات مشهد فردا شنبه (۹ تیر ۱۴۰۳) تعطیل است؟ ۲۰ اتوبوس شعبه سیار اخذ رأی در مشهد شدند شهربازی پارک ملت مشهد با ۲۶ وسیله بازی بازگشایی شد (۸ تیر ۱۴۰۳) دستگیری ۲ قاچاقچی مسافرنما با بیش از ۱۰ کیلو موادافیونی در مشهد (۸ تیر ۱۴۰۳) دعوت شهردار مشهد از زائران و مجاوران امام رضا(ع) برای مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری دعوت شورای اسلامی شهر مشهد مقدس به حضور در انتخابات ریاست جمهوری تمام واحد‌های اقامتی مشهد هیچگونه افزایش قیمتی در تابستان نخواهند داشت فوت پاکبان مشهدی براثر بی‌احتیاطی یک موتورسوار (۷ تیر ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۲۷۹۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۵ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۷ تیر ۱۴۰۳) رکورد پرواز‌های فرودگاه مشهد با ۲۳۲ پرواز در یک روز، شکست رفع خطر از گود‌های پرخطر مشهد در دستورکار مدیریت شهری مشهد، مهیای نهضت جدید آسفالت ترافیک سنگین در میدان‌های فهمیده و استقلال و تقاطع شهید کامیاب | موتورسوار بر اثر واژگونی موتورسیکلت جان باخت (۷ تیر ۱۴۰۳) محلات مشهد مهمان محبان علی (ع) بودند نرخ مراکز اقامتی خراسان‌رضوی به صورت گسترده اطلاع‌رسانی شود ترافیک سنگین در محدوده مجموعه شهید بهشتی، میدان جانباز و تقاطع خیام مشهد (۶ تیر ۱۴۰۳) اجتماع هواداران قالیباف در مشهد محدودیت ترافیکی ایجاد کرد (۶ تیر ۱۴۰۳) قطارشهری مشهد: در خردادماه امسال، بیش‌از ۷ میلیون و ۷۹۴ هزار سفر انجام شده است در خردادماه امسال، به بیش‌از ۲ میلیون زائر و مجاور در پایانه‌های مسافربری خدمت‌رسانی شده است شهروند خبرنگار | درخواست نصب نیمکت و سایبان برای ایستگاه اتوبوس رضا شهر در مشهد+ پاسخ
سرخط خبرها

کیامرز: دولت را برای احداث ایستگاه در «مهرمادر» مجاب کردیم

  • کد خبر: ۲۰۶۸۸۵
  • ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
کیامرز: دولت را برای احداث ایستگاه در «مهرمادر» مجاب کردیم
مدیر عامل شرکت قطار شهری مشهد با بیان اینکه در طرح دولت برای خط ۴ قطار شهری مشهد ایستگاه مهرمادر وجود نداشت گفت: ما دولت را برای احداث ایستگاه در محله مهرمادر مجاب کردیم.

به گزارش شهرآرانیوز، خط ۴ متروی مشهد قرار است که از محدوده مهرمادر و محله خواجه ربیع آغاز و بعد از گذشتن از میدان شهدا و حرم مطهر رضوی به میدان عدالت و شهرک شهید رجایی و پس از آن به شهرک شهید باهنر برسد.

در همین حال صبح امروز چهارشنبه ۲۷ دی ماه ۱۴۰۲ شهردار مشهد، شماری از اعضای شورای شهر، مدیرکل دادگستری، دادستان خراسان رضوی و جمعی از مدیران شهری از مراحل حفاری خط ۴ قطار شهری مشهد بازدید کردند.

کیانوش کیامرز، مدیر عامل شرکت قطار شهری مشهد در حاشیه این بازدید عنوان کرد که تاکنون حدود ۳/۵ کیلومتر از حفاری خط ۴ قطار شهری مشهد انجام شده و با ۱۰ تا ۱۵ متر حفاری در روز، دستگاه حفاری TBM از میدان امام حسین (ع) گذشته و به خیابان آیت‌الله عبادی رسیده است.

او در ادامه هدف بعدی دستگاه حفاری را برای انجام کار، میدان شهدا دانست و گفت: با توجه به ورود دستگاه حفاری به محدوده مسکونی و لزوم رعایت نکات ایمنی تلاش‌ها بر این است که تا سال ۱۴۰۳ این اتفاق بیفتد. با رسیدن دستگاه حفاری به میدان شهدا، حفاری خط ۴ به نیمه راه خوهد رسید.

۳۵۰ میلیارد تومان هزینه ساخت هر کیلومتر مترو

مدیر عامل شرکت قطار شهری مشهد تصریح کرد: ساخت هر کیلومتر تونل برای خط ۴ حدودا ۳۵۰ میلیارد تومان هزینه دارد و هزینه این ۳/۵ کیلومتر حفاری حدود ۱ همت (یک هزار میلیارد تومان) هزینه داشته است. با این حال در طرح دولت برای خط ۴ قطار شهری مشهد ایستگاه مهرمادر وجود نداشت و اولین ایستگاه خط ۴ در نزدیکی آرامگاه خواجه ربیع بود، اما به دلیل ورود دستگاه حفاری TBM از این نقطه، دولت را مجاب کردیم که ایستگاه جدیدی در این منطقه احداث شود.

کیامرز ادامه داد: بنابراین در آینده محله مهرمادر و روستای زرکن دارای ایستگاه مترو خواهند شد و دسترسی مردم منطقه به این امکان عمومی تسهیل خواهد شد.

وی در ادامه عنوان کرد که حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای خط ۴ قطار شهری مشهد مصوب شده و در حال عملیاتی شدن است. این باعث خواهد شد که سرعت کار خط ۴ قطار شهری مشهد در سال آینده بیشتر شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->