جلیل شعبانی درگذشت+بیوگرافی و علت فوت خلق اثر هنری نقاشان مشهدی به یاد شهید «سیدحسن نصرالله» + فیلم دیپلم افتخار جشنواره روسی برای «آوای ابرها» بازیابی هویت غنی دینی و انقلابی‌ از طریق داستان‌نویسی ضروری است یادی از مرحوم غلامعلی پورعطایی، استاد بی بدیل دوتار از خطه تربت جام هم زمان با سالروز درگذشتش جایزه ملی داستان حماسی، احیای هویت ادبی و حماسی خراسان رضوی است + فیلم دبیر اجرایی چهارمین جایزه ملی داستان حماسی: ۸۸۹ اثر به جشنواره ارسال شده است بررسی وضعیت نسبت هنر و فرهنگ دفاع مقدس | واجب فراموش شده برگزاری نمایشگاه نقاشی هنرمندان مشهدی با عنوان «ماشین طبیعی» | نگاه هنرمندانه به زیست شناسی در عصر هوش مصنوعی اجلاس همکاری‌های علمی‌فرهنگی زبان و ادبیات فارسی در نیشابور، فرصتی برای تقویت ارتباط در حوزه تمدنی زبان فارسی گفتگو با دکتر محمود اکرامی فر درباره نسبت‌های شعر و رسانه در گذر زمان | شعر بیشتر شده، اما قوی‌تر نشده است اجرای نمایش «برش» با حضور صحرا اسدالهی و آرش عدل‌پرور در مشهد اعلام جدول زمانبندی مسیر بازبینی آثار در جشنواره تئاتر خراسان رضوی صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ پخش فیلم‌های پلیسی و استکبارستیزانه از تلویزیون در آخر هفته (۱۲ و ۱۳ مهر ۱۴۰۳) درمیشیان، سینماگر ایرانی، نامزد جایزه «افشین یداللهی» شد درخشش «پریسان» در جشنواره‌های خارجی آرش مجیدی با «تانک‌خورها» روی آنتن شبکه سه + زمان پخش
سرخط خبرها

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد به جشنواره تئاتر فجر

  • کد خبر: ۲۰۷۴۹۳
  • ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵
پیام وزیر فرهنگ و ارشاد به جشنواره تئاتر فجر
پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به چهل‌ودومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در ادامه آمده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ متن پیام محمدمهدی اسماعیلی به شرح زیر است:

«به نام خداوند زیبایی­‌ها

هنر دیرینه، متنوع و پردامنۀ نمایش، در آغاز شکل­‌گیری تمدّن و زیست اجتماعی انسان و از هنگامی که آموخت به جای بهره­‌گیری از ابزار بیرونی، از طریق کلمات و واژگان، مناسبات و شرایط حاکم بر زندگی فردی و جمعی خود را به دیگران بنمایاند، همزاد سیر اندیشه و بیانگر ذهن و جان جست­جوگر بشر بوده است؛ هنری پیوند یافته از قوی‌ترین مؤلفه‌های بیانی و اجرایی برای نمایاندن آنچه بوده، آنچه هست و آنچه برای بودن بایسته‌تر است، به‌شمار می‌رود.

این پیکار پیوستۀ آدمی در میانۀ روشنایی و تاریکی، همواره انتخاب میان رستگاری یا بدفرجامی او را رقم زده است و خواهد زد؛ به­‌سان آنچه میان «اصحاب النار» و «اصحاب الجنّه»، همیشه در حال وقوع و جریان است.

و هم از این روست که زیست حقیقی و هستی­‌شناختی این هنر، هزاران سال است که ادامه یافته و دستاوردهای صنعتی و فناوری‌های مدرن دنیای امروز نیز نتوانسته در ماهیّت و کارکرد آن، مانعی باشد و بنیان‌های هستی­‌شناسانۀ آن را دگرگون کند.

در ایران اسلامی نیز، به پشتوانۀ پیشینه‌ای درخشان در عرصۀ تمدّن­‌سازی، گونه­‌های مختلف نمایشی، همواره جوهره زیستی سازنده، والا و پویایی داشته­‌اند.

در سدۀ معاصر هم، مردمان این مرز و بوم، پس از طی تکوینی انقلاب تاریخی خود، بیش­ازپیش به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های پیدا و پنهان این هنر، به دیدۀ تحسین می‌نگرند.

در این راستا فرازها و فرودهای حوادث چهار دهۀ گذشته از وقوع شگفتی­‌ساز انقلاب اسلامی نه تنها، در پویایی این هنر خللی وارد نکرده، بلکه بر سرعت پیشرفت آن افزوده است.

از این نگاه و نگرش «چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر»، می‌تواند و بایسته است که گسترۀ معنایی و رسالتی شایسته را در واژه­‌واژۀ متون و لحظه­‌لحظۀ اجرای آثار و عرضۀ محتواهای گونه­‌های مختلف نمایشی به چشم و دل مشتاقان فرهنگ و هنر ایران اسلامی، در داخل کشور و خارج از مرزهای این سرزمین سربلند، ارائه دهد.

بی‌گمان چهل‌ودوّمین نوبت از تحقّق برگزاری این رخداد جهانی، می­‌تواند نمایشی از ارتقای کیفی آثار ایرانی راه‌یافته به مرحلۀ نهایی و مطلوبیّت محتوایی و اجرایی آثار میهمانان خارجی باشد.

با اعتماد به حصول این چشم­‌انداز، توفیق تمامی تلاشگران و حاضران در صحن و صحنه‌های این رویداد بزرگ را از درگاه منیع الهی خواستارم و به تداوم سیر تکاملی امور هدایتی و اجرایی این جشنوارۀ نشاط­‌بخش و پیشرو امیدوارم.»

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->