آغاز فصل دوم برنامه برمودا + زمان پخش یک خبرنگار تئاتر درگذشت + علت اختتامیه بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی خراسان رضوی برگزار شد همه چیز درباره فصل دوم بازی مرکب ( اسکوییدگیم ) + بازیگران و تریلر و خلاصه داستان هوش مصنوعی باید در خدمت هنر باشد | گفت‌و‌گو با علیرضا بهدانی، هنرمند برجسته خراسانی هوران؛ اولین رویداد گفت‌و‌گو محور بانوان رسانه در مشهد| حضور بیش از ۵۰ صاحب‌نظر در حوزه زنان+ویدئو نگاهی به آثاری که با شروع زمستان در سینما‌های کشور اکران می‌شوند شهر‌های مزین به کتاب | معرفی چند شهرِ کتاب در جهان که هرکدام می‌تواند الگویی برای شهرهای ما باشد معرفی اعضای کارگروه حقوقی معاونت هنری وزارت ارشاد + اسامی واکنش علی شادمان، بازیگر سینما و تلویزیون، به رفع فیلترینگ + عکس چرا فیلم علی حاتمی پوستر فجر شد؟ صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۶ دی ۱۴۰۳ فیلم‌های آخرهفته تلویزیون (۶ و ۷ دی ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان پوستر چهل و سومین جشنواره فیلم فجر را ببینید + عکس «فراهان» با نوای اصیل ایرانی در مشهد روی صحنه می‌رود گلایه‌های پوران درخشنده از بی‌توجهی‌ها استادی که فروتنانه هنرجو بود | درباره مرحوم بشیر محدثی‌فر، نقاش تصاویر شهدا
سرخط خبرها

کارگردان تئاتر مشهد: از تئاتر تهران کمتر نیستیم

  • کد خبر: ۲۰۷۸۸۸
  • ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
کارگردان تئاتر مشهد: از تئاتر تهران کمتر نیستیم
کارگردان تئاتر مشهد گفت: گروه‌های تئاتر مقیم شهر‌های مختلف فاصله‌ای با تئاتر پایتخت ندارند، مگر از لحاظ سخت افزار و امکانات.

به گزارش شهرآرانیوز، کارگردان نمایش «رؤیای اسبی به نام شبرنگ» از مشهد که روز‌های اول و دوم چهل ودومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در بخش مسابقه تئاتر ایران و هویت ملی و در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر اجرا شد، درباره انگیزه اش برای حضور در جشنواره تئاتر فجر تأکید کرد: این جشنواره باید عرصه دیدن شدن ویژگی‌های هنری هر استان باشد. هر گروهی وارد جشنواره می‌شود، نماینده استانش از لحاظ نمایشنامه نویسی، کارگردانی و بازیگری است.

محمد جهان پا تصریح کرد: گروه‌های تئاتر مقیم شهر‌های مختلف فاصله‌ای با تئاتر پایتخت ندارند، مگر از لحاظ سخت افزار و امکانات. در پایتخت امکانات بهتری برای اجرای تئاتر وجود دارد. بهترین‌های گرایش‌های مختلف در تهران گردهم آمده اند که البته همگی آن‌ها از اهالی پایتخت نیستند. جشنواره تئاتر فجر فرصتی است تا هنرمندان، تئاتر شهرستان خود را محک بزنند و هنرشان را به خوبی عرضه کنند.

وی معتقد است جشنواره تئاتر فجر اگر بتواند اجرا‌های عمومی را در پایتخت و سایر استان‌ها تسهیل کند، اتفاق بسیار خوبی رقم خواهد زد. این کارگردان تئاتر درباره چالش‌های مالی برای تولید «رؤیای اسبی به نام شبرنگ»، اظهار کرد: هزینه‌های زیادی متحمل شدیم و دوست دارم کار دیده شود. دیده شدن این کار یعنی دیده شدن شاهنامه و فردوسی که درعین حال الگویی درست را به جوان امروزی ارائه‌ می‌دهیم. طرح بحث ایران، وطن و وطن پرستی در این نمایش برای ما خیلی مهم است.

جهان پا تأکید کرد: بزرگ‌ترین مشکل ما بحث مالی است. تئاتر مانند سینما برگشت پول ندارد، به همین دلیل اسپانسر‌ها زیاد تمایلی برای حضور در این عرصه ندارند. کسی که در تئاتر کار می‌کند، به دلیل عشق این کار را انجام می‌دهد. تئاتر هنر مادر است و دولت باید کمک کند و نمی‌توان در این دست کار‌ها زیاد به بخش خصوصی اتکا کرد. نمی‌توان با این گونه نمایش‌ها سطحی برخورد کرد. ما در قبال ادبیات باشکوه فردوسی مسئول هستیم و نمی‌توانیم کار را از فضای فاخر خارج کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->