آتش سوزی منزل مسکونی در خیابان جلال آل احمد مشهد برخورد پژو ۴۰۵ با گاردریل در بزرگراه چراغچی مشهد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (پنح‌شنبه ٢٢ شهریور ١۴٠٣) | آغاز کاهش دمای روزانه از فردا ترافیک پرحجم در پل غدیر، میدان شهید فهمیده و تمامی مبادی منتهی به حرم مطهر رضوی (۲۲ شهریور ۱۴۰۳) شرایط بهره‌مندی بیمه‌شدگان از خدمات و تسهیلات صندوق حمایت از بیماران صعب‌العلاج اعلام شد + جزئیات دستگیری سارقِ ۳۸ کامپیوتر خودرو در مشهد (۲۲ شهریور ۱۴۰۲) آیا بیمه عمر و پرداخت غرامت بازنشستگان تامین اجتماعی قطع شده است؟ ویدئو | فروریختن پل درسدن در آلمان بازنشستگان تامین‌اجتماعی همچنان در انتظار تصمیم دولت برای تعیین تکلیف متناسب‌سازی حقوق رایگان‌شدن مترو و اتوبوس برای دانش‌آموزان تهرانی در هفته اول مهرماه ۱۴۰۳ ۲ هزار میلیارد تومان مستمری مددجویان تحت پوشش بهزیستی واریز شد جدول تاریخ واریز حقوق شهریور ۱۴۰۳ مستمری‌بگیران و بازنشستگان تأمین‌اجتماعی اعلام شد زنان بی اختیاری ادرار را جدی بگیرند دستور ویژه پلیس اهواز برای دستگیری قاتل یک زن (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) علت حمله قلبی و راههای پیشگیری حمله به مفتی اعظم تاجیکستان با چاقو (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) آتش‌سوزی منزل مسکونی در بلوار هنرور مشهد (۲۱شهریور ۱۴۰۳) پرونده مرگ مشکوک خانم بلاگر معروف مختومه شد ۲۰ میلیون ملک قولنامه‌ای باید سنددار شود علت تاخیر قطار مسافربری مشهد- سرخس چه بود؟ (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) آتش‌سوزی انبار علوفه در بلوار شاهنامه مشهد(۲۱ شهریور ۱۴۰۳) واژگونی دو خودرو در مشهد سه مصدوم برجای گذاشت (۲۱ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پاسخگویی ۲۴ ساعته به سوالات کرونایی/ بیشترین تماس‌ها ناشی از اضطراب ابتلا به کرونا است

  • کد خبر: ۲۱۰۸۶
  • ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۰
پاسخگویی ۲۴ ساعته به سوالات کرونایی/ بیشترین تماس‌ها ناشی از اضطراب ابتلا به کرونا است
سامانه ۱۶۶۶ به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی سوالات مردم در خصوص بیماری کرونا است.

به گزارش شهرآرانیوز، دبیر کمیته بیمه سلامت با اشاره به اینکه سامانه ۱۶۶۶ به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی سوالات مردم در خصوص بیماری کرونا است، گفت: به طور متوسط در طی ۱۰ روز گذشته در شبانه روز بین ۸ تا ۹ هزار تماس با تیم پرستاری یعنی سطح یک پاسخگویی و بین هزار تا هزارو ۵۰۰ تماس با تیم پزشکی یعنی سطح دو پاسخگویی انجام شده است.

 

آناهیتا کشاورزی بیان کرد: در سامانه ۱۶۶۶ ما پاسخگوی سوالات افرادی هستیم که در خصوص بیماری کرونا دچار ابهاماتی هستند و در خصوص اینکه با توجه به علائم اظهار شده آیا احتمال ابتلابه بیماری کرونا هست یا خیر و در چه زمانی و با چه علائمی باید به بیمارستان یا مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند راهنمایی می‌شوند.

 

وی ادامه داد: اطلاعات پزشکان و پرستاران به منظور پاسخگویی به مردم براساس منابع وزارت بهداشت است. در صورتی که با توجه به علائم، تشخیص پزشکان احتمال بیماری کرونا یا آنفلوانزا باشد متناسب با علائم به مراکز بهداشتی و درمانی و یا به بیمارستان‌ها معرفی می‌شوند.

 

دبیر کمیته بیمه سلامت گفت: به سوالات در دو سطح پاسخ داده می‌شود. در سطح اول پرستاران راهنمایی‌های اولیه را در رابطه با مسائل بهداشتی و ایمنی انجام می‌دهند و در سطح دوم پزشکان پاسخگوی سوالات مرتبط با تشخیص و راهنمایی به منظور دریافت درمان‌های لازم، هستند.

 

کشاورزی افزود: پرستاران در سه شیفت و پزشکان در چهار شیفت پاسخگوی سوالات به صورت ۲۴ ساعته هستند. پزشکان پاسخگو از همکاران سازمان بیمه سلامت در ستاد و ۳۱ استان کشورهستند و در موارد کمبود نیرو از نیرو‌های سایر بخش‌ها برای تکمیل کادر پاسخگویی استفاده می‌شود.

 

وی گفت: بیشترین تماس‌ها ناشی از اضطراب ابتلا به کرونا است. هر خبری که در فضای مجازی منتشر شده بعضا باعث نگرانی‌هایی می‌شود که بازتاب آن را در تماس‌هایی که مردم با این سامانه دارند، مشاهده می‌کنیم؛ بنابراین توصیه می‌شود که افراد اخباررا فقط از منابع معتبر وزارت بهداشت پیگیری کنند.

 

دبیرکمیته بیمه سلامت تاکید کرد: سعی ما همواره بر این است که با توجه به فضای عمومی با دقت کافی در موارد غیر محتمل به ابتلا، در جهت کاهش اضطراب و ایجاد آرامش و در موارد احتمال ابتلا، راهنمایی‌های لازم دراختیارمردم قرار گیرد.

منبع: سازمان بیمه سلامت ایران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->