«دیگو بورلا، » دستیار کارگردان «امیلی در پاریس» درگذشت فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (۲ شهریور ۱۴۰۴) روایت لیلا حاتمی از نقشش در «پیرپسر» واکنش صداوسیما به بیانیه جبهه اصلاحات درخواست سینماگران از جشنواره ونیز: «صدای فلسطین را در جشنواره بشنوید» «زن و بچه»، روایت زندگی در سایه خاطرات تاریخی آغاز نهمین جشنواره تلویزیونی مستند سریال «فرمانده» با محوریت زندگی شهید فکوری کلید خورد نگاهی به نقش شبنم مقدمی در سریال «شغال» حامد زمانی پس از ۸ سال دوری با آهنگی برای امام رضا(ع) به عرصه خوانندگی برگشت + دانلود سریال زیر آسمان شهر به آنتن شبکه آی‌فیلم رسید + زمان پخش پایان زودهنگام «دکستر: گناه اصلی» | چرا «دکستر» متوقف شد؟ قسمت جدید جنگ ستارگان با چهره‌هایی متفاوت در راه است رضا صادقی ناجی جوان مینابی شد وعده وزارت ارشاد در پی ایمنی حریق سالن‌ کنسرت‌ها و شفافیت بلیت‌ها بازگشت علی شادمان به تئاتر پس از شش سال وقفه پژمان بازغی سکاندار جدید انجمن صنفی بازیگران شد چندخطی درباره کتاب «بازشناختن غریبه» اثر ایزابلا حماد | نارنجکی زیرِ تانکِ تاریکی اقدامات ویژه صداوسیما خراسان رضوی برای انعکاس برنامه‌های ایام شهادت امام‌رضا(ع) در مشهد پایان پخش سریال «مهمان‌کُشی» با ۲ قسمت پشت صحنه
سرخط خبرها

انتقاد کانون فیلم‌نامه‌نویسان از نبود سیمرغ بخش فیلم‌نامه در جشنواره فیلم فجر

  • کد خبر: ۲۱۱۹۷۴
  • ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
انتقاد کانون فیلم‌نامه‌نویسان از نبود سیمرغ بخش فیلم‌نامه در جشنواره فیلم فجر
کانون فیلم‌نامه نویسان سینمای ایران خطاب به رییس سازمان سینمایی، نامه‌ای نوشتند و از ندادن سیمرغ بخش فیلم‌نامه گله کردند.

به گزارش شهرآرانیوز در بخش‌هایی از این نامه آمده است که «همه می‌دانیم در سال‌های اخیر تولید یک فیلم سینمایی چقدر هزینه می‌برد. در این شرایط، فیلم‌های ناقص، حتی در اجزای فنی، دیگر در اّشکال غیرحرفه‌ای و مقدماتی سینما قابل تحمل نیست و طبعا فیلم ضعیف جایی در ویترین‌های رسانه ندارد. اما مصیبت زمانی به اوج می‌رسد که یک فیلم سینمایی از ناحیه کارگردانی و متن، دچار ضعف فراوان باشد. چنین آثاری قطعا در ویترین هیچ جشنواره معتبری به نمایش در نمی‌آیند.»

در این نامه با اشاره به اینکه هیات داوران جشنواره فیلم فجر، هیچ فیلمی را لایق دریافت جایزه فیلم‌نامه نداستند، نکات و سوالاتی را مطرح کرده‌اند از جمله اینکه فیلم‌نامه‌ای در راستای «تفکر» آن‌ها نبوده است، یا ندادن این سیمرغ در راستای «تضعیف اندیشه سینماست؟!»

کانون فیلم‌نامه نویسان هدف‌شان را برای نگارش این نامه طرح این موضوع و پرسش دانسته‌اند که «داوری مگر پروتکل نداشته است»؟، آن‌ها پرسیده‌اند «آیا بهترین فیلم جشنواره، با فیلم‌نامه‌ای بد انتخاب شده؟ کدام کارگردانی لیاقت دریافت سیمرغ داشته که حتی فیلم‌نامه‌اش قابل ارزیابی نبوده است؟»

و همچنین به این موضوع اشاره کردند که چگونه است در بخش فیلم‌نامه دیپلم افتخار اهدا می‌شود، اما سیمرغ داده نمی‌شود، «چرا که دیپلم افتخار در یک رشته، زمانی ارزشمند است که در رقابتی نزدیک با اثری درخشان، کم آورده باشد.»

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->