زمان بومی‌سازی کتابخانه‌های هوشمند فرارسیده است «لی‌لی» آماده پخش می‌شود آغاز فعالیت رادیو محرم برای هشتمین سال آغاز اکران «نذر بی‌بی» هم‌زمان با فرارسیدن ماه محرم واکنش تهیه‌کننده سریال «بامداد خمار» به حواشی آقای رئیس جمهور، آینه در کربلاست جایزه اصلی کارلوی واری مستند «نگاهی ناگهانی به چیز‌های عمیق تر» رسید درگذشت «جان لاندو» تهیه‌کننده برنده اسکار حسینیه‌ای به وسعت ایران | بررسی ویژه‌برنامه‌های سیما در محرم ۱۴۰۳ اعجاز ایجاز ادبیات الکترونیک: ادبیات سخت پیما چون قضا از آسمان نزول می‌کند ... | احوال امام حسین (ع) از مرگ معاویه تا رسیدن به کربلا، به روایت نثر‌های کهن فارسی پیام خانه سینما به «مسعود پزشکیان» رییس جمهور منتخب صدور پروانه ساخت «انتخاب من» صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ آمار فروش سینما در هفته سوم تیر ماه (۱۷ تیر ۱۴۰۳) | فروش سینما از مرز ۶۰۰ میلیارد گذشت محرم در قاب مستند | معرفی مستند‌هایی با موضوع آیین‌های محرم و عاشورا آثار راه‌یافته به بخش «فیلم» جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان مشهد + اسامی
سرخط خبرها

فروش میلیاردی گیشه جهان با شروع سال نو چینی

  • کد خبر: ۲۱۲۸۶۴
  • ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴
فروش میلیاردی گیشه جهان با شروع سال نو چینی
چهار فیلم چینی سال نوی قمری را با فروش بالای ۱.۱ میلیارد دلار شروع کردند تا پیشتاز بازار جهانی شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، چهار فیلم چینی در آخرین آخر هفته سال چین، فروش گیشه‌های چین و جهان را در دست گرفتند و «یولو» کمدی درامی درباره کاهش وزن و کشف خود، برای دومین آخر هفته متوالی عنوان پرفروش‌ترین فیلم سراسر جهان را از آن خود کرد.

«یولو» در فاصله جمعه تا یکشنبه ۸۶.۵ میلیون دلار فروخت تا مجموع فروش ۹ روزه خود را به ۴۰۲ میلیون دلار برساند.

این فیلم دومین فیلم جیا لینگ است که پیش از آن با فیلم موفق سال نوی ۲۰۲۱ یعنی «سلام، مامان» خود را شناسانده بود. با فاصله‌ای کم پس از «یولو» کمدی مسابقه‌ای «پگاسوس ۲» جای گرفته که در آخر هفته اخیر ۸۰.۶ میلیون دلار به دست آورده و مجموع فروشش را به ۳۵۶ میلیون دلار رسانده است.

«ماده ۲۰» یک کمدی حقوقی به کارگردانی ژانگ ییمو هم چشمگیر ظاهر شده و در فهرست پرفروش‌های آخر هفته چین و جهان، جایگاه سوم را به دست آورده و با فروش ۷۰.۲ میلیون دلاری در آخر هفته‌ای که گذشت مجموع فروش ۹ روزه‌اش را به ۲۰۷ میلیون دلار رساند.

انیمیشن چینی «خرس‌های بونی: وقت چرخش» هم عنوان فیلم چهارم آخر هفته چین و پنجمین رتبه جهانی را کسب کرد و با فروش ۵۲ میلیون دلاری در این آخر هفته فروش ۹ روزه خود را به ۲۰۹ دلار رساند.

این در حالی است که «باب مارلی: یک عشق» با فروش ۵۶.۷ میلیون دلار از ۴۸ منطقه، از جمله آمریکای شمالی، جایگاه چهارم را در فهرست پرفروش‌های جهانی به خود اختصاص داد.

برمبنای اخبار آژانس فروش بلیت چین، فروش سینما‌ها در دوره تعطیلات سال نو چینی، ۸.۰۲ میلیارد یوان یا ۱.۱۱ میلیارد دلار است که به معنی افزایش ۱۸ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۳ است. تعطیلات سال نوی چینی از شنبه تا شنبه (۱۰ تا ۱۷ فوریه) برگزار شد.

برمبنای گزارش‌ها در طول تعطیلات ۱۶۳ میلیون بلیت فروخته شده که افزایشی ۲۶ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد و در عین حال حاکی از پایین‌تر بودن میانگین قیمت بلیت در مقایسه با سال پیش است. قیمت بلیت در طول تعطیلات ۶ درصد کاهش یافت و به ۴۹.۱ یوان (۶.۸۲ دلار) عرضه شد.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->