بهره‌برداری از طرح گذر تشرف نوغان در حریم حرم مطهر رضوی در مهرماه سال جاری افزایش ۱۶ درصدی سفر از طریق پایانه‌های مسافربری مشهد روایتی از تخریب سینما‌های مشهد به ویژه از دهه ۷۰ تا امروز | سکانس زوال بر پرده سینما نگاهی کوتاه به تاریخ ورود سینما به مشهد و روزگار رفته بر آن | سیمای مخدوش پیرمرد صدساله گلایه اهالی محله پورسینای مشهد از زمین‌های رها شده حوالی چند مدرسه | در حصار زمین‌های خاکی و خالی تأخیر بیست‌ساله در روند ثبت جهانی توس به‌خاطر دکل‌های برق فشارقوی ۱۵۲ روز دیگر تا راه‌اندازی فاز نخست طولانی‌ترین خط مترو مشهد پیشینه یکی از بزرگ‌ترین محدوده‌های تاریخی شمال شهر مشهد | کاوش در تاریخ ناخوانده مزرعه «محرابخان» آمادگی کامل ناوگان اتوبوس‌رانی مشهد هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید گلایه ساکنان چهارچشمه مشهد از ۲ دهه بلاتکلیفی پروژه نیمه‌کاره کانال آب شهروند خبرنگار | گلایه شهروند مشهدی از تاخیر برخی از خطوط اتوبوسرانی + پاسخ تخصیص اعتبار به مسجد مرویهای مشهد تا یک ماه آینده + فیلم (۲۰ شهریور ۱۴۰۳) سرای عزیزالله‌ اف مشهد، میراثی در انتظار تکمیل فرایند احیا | پژمان‌فر از بنا‌ی تاریخی عزیزالله‌ اف بازدید کرد + فیلم افزایش ۷۷۰میلیارد تومانی اعتبار ساخت فضا‌های ورزشی مشهد یکسان‌سازی نرخ حمل‌و‌نقل عمومی دغدغه زائران تأمین و نصب تجهیزات ایمنی در پارکینگ توحید مشهد استفاده شهرداری مشهد از وَن‌های تخصصی ویژه جمع آوری کودکان کار درباره یکی از کوچه‌های محله سرشور مشهد که یادآور نام یک پزشک قدیمی است | دگردیسی‌های مدام کوچه «مشیر» استفاده از تجربیات حمل‌ونقل عمومی شهرداری مشهد در شهرداری کرج ۱۱۰ میلیارد تومان در تأمین آب مورد نیاز مشهد صرفه‌جویی شد اثربخشی اقدامات کارگروه وکلای ترمیمی در دبیرخانه شهر ترمیمی
سرخط خبرها
در جلسه شورای تامین استان مطرح شد:

ضرورت اجرای پروتکل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۲۱۴۸۲
  • ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۷
ضرورت اجرای پروتکل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا در خراسان رضوی
در جلسه شورای تامین خراسان رضوی ضمن حمایت از اجرای پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا در استان، بر هماهنگی بیشتر همه دستگاه‌های استانی برای عبور از شرایط بحرانی و حفظ سلامت مردم تاکید شد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ حجت‌الاسلام محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در جلسه شورای تامین که با موضوع پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد:خود را موظف به اجرای پروتکل‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد می‌دانیم.

وی با حمایت از تصمیم شجاعانه تولیت آستان قدس رضوی در خصوص اعمال محدودیت برای پذیرش زائر، گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، به تمامی هیأت امنای بقاع متبرکه، امام زادگان و مساجد پروتکل‌های دانشگاه علوم پزشکی ابلاغ شده و در این راستا تمامی بقاع متبرکه به ویژه بقاع مسقف را به صورت موقت تعطیل کردیم تا از این طریق ویروس کرونا شیوع پیدا نکند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: موضع گیری علما و مراجع در خصوص رعایت بهداشت فردی و اجتماعی و تعطیلی موقت اماکن مذهبی برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اقدامی راهگشا محسوب می‌شود.

در ادامه این جلسه رئیس شورای هیئات مذهبی خراسان رضوی با اشاره به وجود ۶ هزار و ۱۳۸ هیئت مذهبی در خراسان رضوی، گفت: از بدو شیوع ویروس کرونا تمامی دستورالعمل‌ها و تذکرات جامعه پزشکی و نماینده عالی دولت در استان را به هیأت‌ها منتقل کردیم.

سیدمهدی طباطبایی، افزود: در همین راستا مانع فعال شدن ایستگاه‌های صلواتی ویژه ایام ولادت یا وفات شده و همچنین هیچ مجوز دسته‌روی و تشرف حتی برای نیمه شعبان هم صادر نکرده و نمی‌کنیم.

وی ضمن تشکر و حمایت از اقدام انقلابی و تصمیم شجاعانه تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: حرکت‌های هنجارشکنانه دیشب نباید پای هیأت‌های مذهبی گذاشته شود. بهرحال لازم است بدانید تمامی محافل و مجالس دینی با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل شده است.

رئیس شورای هیئات مذهبی خراسان رضوی بر استفاده از ظرفیت هیأت‌های مذهبی خراسان رضوی برای مبارزه با ویروس کرونا تاکید کرد و افزود: در حال حاضر فعالین حاضر در هیأت‌های مذهبی در بیمارستان‌های شریعتی و امام رضا (ع) حضور دارند و به صورت خودجوش نسبت به گندزدایی معابر و مساجد اقدام می‌کنند.

احمد واعظی، رئیس کانون مداحان خراسان رضوی با تاکید بر اینکه برای ایام شهادت امام موسی کاظم (ع)، برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد، متذکر شد: باید این را قبول کنیم که در راس هرم کشور مقام معظم رهبری هستند و افراد هتاک جهت یافته و با نیت خاصی شب گذشته در مقابل حرم مطهر حضرت تجمع کردند.

مسئول مدیریت و ارتباطات حوزه علمیه خراسان در این جلسه گفت: مقام معظم رهبری فرمودند هرچیزی که به سلامت جامعه و عدم شیوع این بیماری کمک کند یک حسنه و هر آنچه که به شیوع این بیماری کمک کند، یک سیئه است، این کلام یک بار تکلیفی بر دوش همه گذاشته است که برای تحقق آن باید تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالفضل کاظمی، ویروس کرونا علاوه بر مضراتی که در جهان به بار آورده است در ایران اسلامی با حضور جریان‌های معاند انگلیسی و شیعیان انگلیسی ضرر اعتقادی به بار آورده و باعث مطرح شدن شبهاتی شده است.

وی افزود: حوزه علمیه خراسان با بیش از ۲۰۰ مدرسه در سطح سه استان، با ارائه مجازی دروس، از ظرفیت طلاب به صورت قرارگاه مرکزی شهید حاج قاسم سلیمانی با ۱۱۰ گروه جهادی اقدام به مقابله با ویروس کرونا و جریان‌های اعتقادی از جمله، ضدعفونی کردن معابر و مساجد، کمک به کادر پرستاری پس از آموزش‌های لازم، تولید محتوای فضای مجازی و پاسخگویی به شبهات، عیادت از مریضان، سرکشی به خانواده‌های آنان، روزانه تولید ۳ هزار ماسک توسط طلاب خواهر و راه‌اندازی پویش‌های مردمی کرده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->