استقرار ۵۰۰ نیروی داوطلب مردمی و ۱۰۰ امدادگر مترو برای تأمین امنیت زائران در دهه پایانی صفر زیرساخت‌های خدمت به زائران رضوی فراتر از ماموریت‌های مدیریت شهری است قلندرشریف: زائران و مجاوران برای تردد در محدوده حرم مطهر رضوی از خط ۳ قطار شهری استفاده کنند توزیع بسته‌های غذایی و خدمات گسترده به زائران پیاده در موکب آرامستان بهشت رضا(ع) مشهد انتقال زائران پیاده به مشهد با سرویس دهی ویژه اتوبوسرانی شهردار مشهد مقدس: خط قرمز شهرداری در حوزه خدمت‌رسانی، تکریم و ایمنی و سلامت زائران است + فیلم نظارت ۲۴ ساعته بر پارکینگ‌های شهرداری مشهد در دهه پایانی صفر اسکان ۳۲ هزار زائر در مراکز اسکان شهرداری مشهد در دهه پایانی صفر نائب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مطرح کرد: افزایش چشمگیر خدمات مشهد به زائران پیاده امام رضا (ع) در دهه پایانی ماه صفر انتقال زائران پیاده خسته و بیمار از ورودی ملک‌آباد توسط اتوبوس‌های شهرداری مشهد تاکسی‌های مشهد در روز‌های پایانی صفر ۱۴۰۴ تا چه محدوده‌ای به سمت حرم رضوی امکان تردد دارند؟ شهردار مشهد مقدس: خدمات‌رسانی به زائران در دهه پایانی صفر، یک تکلیف جهادی است تعطیلی مراکز تعویض پلاک خراسان رضوی تا دوشنبه (۲ شهریور ۱۴۰۴) اجرای فضاسازی ویژه مشهد همزمان با دهه پایانی ماه صفر آبرسانی به ایستگاه‌ها و موکب‌های خدمت‌رسانی به زائران امام رضا (علیه‌السلام) در منطقه ۶ مشهد انسداد معابر فرعی خیابان امام رضا(علیه‌السلام) مشهد در روزهای آخر دهه صفر هوای مشهد در وضعیت «ناسالم» برای گروه‌های حساس (۳۱ مرداد ۱۴۰۴) پارکینگ‌های هسته مرکزی مشهد تکمیل است (جمعه، ۳۱ مرداد ۱۴۰۴) | شهروندان برای زیارت از خودروی شخصی استفاده نکنند درخواست رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران مشهد: برای رفاه زائران در روزهای پایانی صفر، برق هتل‌ها را قطع نکنید (۳۱ مرداد ۱۴۰۴) ورود بیش از ۳ میلیون و ۷۲۲ هزار زائر و مسافر به مشهد و خراسان رضوی (۳۱ مرداد ۱۴۰۴) خدمت‌رسانی شبانه‌روزی خدمات شهری در خیابان امام رضا (ع) | فعالیت ۴۲۶ نفر پاکبان در سه شیفت
سرخط خبرها

سر و سامان پل پرتوی

  • کد خبر: ۲۱۴۹۴
  • ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
سر و سامان پل پرتوی
احسان عظیمی مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد
مشکل ترافیک انتهای بولوار وکیل آباد مشهد نه تنها مشکلی شهری بود، بلکه حتی اگر آن را مشکلی در سطح ملی می‌پنداشتیم، به بیراهه نرفته بودیم، زیرا بسیاری از مجاوران و زائران در کنار تشرف به حرم مطهر رضوی به مناطق ییلاقی و تفریحی طرقبه و شاندیز نیز می‌روند.
از طرفی پل مهندس پرتوی به عنوان تنها مسیر استاندارد دسترسی مشهد به طرقبه و شاندیز با عمری بیش از ۳۰ سال به دلیل حجم بالای تردد‌ها در روز‌های تعطیل و پایان هفته شاهد ترافیک شدید و معطلی مردم پشت صف‌های طولانی بود. همچنین این پل حجم زیادی از تردد را تحمل می‌کرد. در این راستا باید برای این مشکلات چاره‌ای اندیشیده می‌شد. به این منظور با تلاش‌های حوزه معاونت عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد و رهنمود‌های شهردار و شورای پنجم، مقرر گردید که برای این مشکل فکری اندیشیده شود. از این رو ۲ فاز طراحی شد که فاز اول آن مسیر رفت از سمت مشهد به طرقبه و شاندیز را شامل می‌شد. این پروژه شامل تعریض پل مهندس پرتوی به عرض حدود ۹ متر و افزایش سطح تردد به میزان حدود ۲ برابر بوده است، به طوری که بار ترافیکی این گلوگاه از ۳ لاین سواره رو به ۶ لاین افزایش می‌یابد که همین موضوع موجب تقسیم بار ترافیکی خواهد شد و مسیری برای دوچرخه نیز در نظر گرفته شده است. همچنین در بخشی دیگر از این پروژه، حدود ۱۱۵۰ متر طول، آسفالت از پل برونسی تا پل مهندس پرتوی در مجاورت مسیر حرکت قطارشهری کشیده شده است که عرض آن تا ۵/۵ متر می‌رسد و در سوی مقابل از ۱۰۰ متر مانده به پل مهندس پرتوی آسفالت شده است تا انتهای بولوار وکیل آباد نیز تعریض شود تا از حجم ترافیک‌های این ناحیه بکاهد.
در این راستا سامان دهی ایستگاه اتوبوس و تاکسی مقابل وکیل آباد ۹۳ نیز انجام شده و این ایستگاه‌ها به کندرو منتقل شده است. همچنین در راستای تسهیل دسترسی به جاده شاندیز، کنارگذری در امتداد تعریض پل پرتوی به سمت جاده شاندیز کشیده شده است تا خودرو‌هایی که قصد عزیمت به شاندیز را دارند، در ترافیک دوراهی طرقبه شاندیز قرار نگیرند و بتوانند مسیر خود را جدا کنند. در این زمینه سازمان عمران شهرداری مشهد به عنوان مجری، زیر نظر معاونت عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد به عنوان کارفرما، نقش آفرینی کرد و توانست در عرض ۱۰۰ روز این پروژه را انجام دهد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->