رسانه آمریکایی: ایران و حزب الله لبنان، حمله تروریستی انفجار پیجرها را تلافی می‌کنند تکذیب افزایش شمار شهدا در انفجار پیجرها در لبنان توضیحات نماینده مردم لبنان درباره جراحات ناشی از انفجار پیجرها چهار شرط وزارت خارجه آمریکا برای برادری با ایران چیست؟ «محمد مهاجری» به دادستانی تهران احضار شد جزئیات حمله مسلحانه به یک مرکز آموزش نظامی در مالی (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) با دستور نخست وزیر عراق، کمک‌های پزشکی به لبنان اعزام شد کشته شدن ۵۵۳۰ غیرنظامی از زمان کودتای نظامی در میانمار سازمان ملل آسیب به غیرنظامیان در انفجارهای بیروت را محکوم کرد تهدید جدی گردان‌های عراق برای رژیم صهیونیستی: تاوان سنگینی خواهید پرداخت چهار نظامی صهیونیست در رفح به هلاکت رسیدند (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) تماس تلفنی وزیر امور خارجه با همسر سفیر کشورمان در لبنان (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) احتمالا آمریکایی‌ها از حمله هکری رژیم صهیونیستی به پیجرها در لبنان، باخبر بوده‌اند + تصویر هلال‌احمر ایران برای کمک‌رسانی به مجروحان انفجارهای لبنان اعلام آمادگی کرد مقام نظامی آمریکایی: احتمال وقوع جنگ بین آمریکا و چین در اقیانوس آرام بیانیه حزب‌الله لبنان در واکنش به انفجار دستگاه‌های پیجر در بیروت سفیر ایران در لبنان کیست؟ حمله سایبری به لبنان | انفجار عجیب دستگاه‌های پیجر در بیروت + فیلم ترور ناموفق رئیس سابق ستاد کل ارتش اسرائیل ساعت آغاز به کار کارکنان در کلان‌شهر‌ها شناور شد (دو هفته اول مهر ۱۴۰۳) تقدیر آیت‌الله علم‌الهدی از عملکرد تشکل‌های خواهران در عرصه عفاف و حجاب | توجه به ابعاد اجتماعی و سیاسی قرآن وظیفه تمام افراد جامعه است
سرخط خبرها

پادشاه اردن درباره پیامد‌های محاصره غزه هشدار داد

  • کد خبر: ۲۱۵۵۶۳
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲
پادشاه اردن درباره پیامد‌های محاصره غزه هشدار داد
پادشاه اردن ضمن هشدار درباره پیامد‌های عدم امنیت غذایی در غزه، بر لزوم تداوم تمامی تلاش‌ها برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به این باریکه تاکید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، عبدالله دوم روز سه‌شنبه و در جریان دیدار با مدیرکل سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در امان از حمایت این سازمان بر روند توسعه سیستم نظارت بر امنیت غذایی خاور نزدیک و شمال آفریقا قدردانی کرد که به توسعه سیستم‌های داده و ارتباطات برای نظارت بر اطلاعات امنیت غذایی در اردن و سایر کشور‌ها کمک خواهد کرد.

براساس گزارش روسیا الیوم، پادشاه اردن بر تمایل خود به تقویت همکاری با سازمان فائو برای تحقق اهداف مربوط به امنیت غذایی و کشاورزی در نوسازی اقتصادی و تبدیل اردن به یکی از مراکز منطقه‌ای پیشرو در امنیت غذایی تاکید کرد.

عبدالله دوم ضمن هشدار نسبت به پیامد‌های ناامنی غذایی در نتیجه جنگ دایر در غزه، بر لزوم تداوم تمامی تلاش‌ها برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه با تمام راه‌های موجود و تلاش برای بازگرداندن خدمات اساسی به این باریکه تاکید کرد.

روز پنجشنبه، نیرو‌های صهیونیست به روی جمعیت فلسطینی که منتظر کمک‌های بشردوستانه بودند در میدان النابلسی در خیابان الرشید، جاده ساحلی اصلی در غرب غزه، آتش گشودند که دست کم ۱۱۲ فلسطینی شهید و ۷۶۰ تن زخمی شدند.

در حملات رژیم صهیونیستی به غزه حداقل ۳۰۵۳۴ فلسطینی در میان ویرانی‌های گسترده و کمبود وسایل ضروری شهید و ۷۱۹۲۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

این رژیم همچنین محاصره فلج کننده‌ای را بر نوار غزه اعمال کرده است که جمعیت آن، به ویژه ساکنان شمال غزه را در آستانه گرسنگی قرار داده است.

به گفته سازمان ملل، جنگ ۸۵ درصد از جمعیت غزه را به آوارگی داخلی در میان کمبود شدید غذا، آب سالم و دارو سوق داده و ۶۰ درصد از زیرساخت‌های غزه آسیب دیده یا ویران شده است.

این رژیم در دیوان بین‌المللی دادگستری به نسل‌کشی متهم است. یک حکم موقت در ژانویه به تل آویو دستور داد تا اقدامات نسل کشی را متوقف کند و اقداماتی را برای تضمین ارائه کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان غزه اتخاذ کند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->