ممنوعیت فروش نان کنجدی در نانوایی‌های شهر مشهد بی رغبتی صنایع به استفاده از پساب معرفی مدیریت کسب و کار گرایش بازاریابی mba پرواز‌های ایران‌ایر به بیروت تا اطلاع ثانوی لغو شد (۷ مهر ۱۴۰۳) دلیل انفجار معدن طبس تا ۱۰ روز آینده مشخص می‌شود چرا خرید و فروش طلای آب‌شده در مشهد ممنوع است؟ مسافران چه تجهیزات و ملزومات پزشکی مجاز می‌توانند همراه داشته باشند؟ نحوه پرداخت آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن تغییر کرد (۷ مهر ۱۴۰۳) قیمت امروز موبایل‌های سامسونگ، شیائومی و آیفون (۷ مهر ۱۴۰۳) توزیع گوشت گرم مخلوط، با نرخ مصوب در فروشگاه‌های شهرما مشهد + آدرس (۷ مهر ۱۴۰۳) افزایش قیمت طلا و ارز در بازار امروز (۷ مهر ۱۴۰۳) | اتحادیه طلا: افزایش تقاضا نداریم و هیچ خریدار اضافی وارد بازار نشده است سامانه ثبت‌نام وام ازدواج شبانه‌روزی شد (۷ مهر ۱۴۰۳) آیا قیمت‌ دلار بعد از کاهش هیجانات فاجعه لبنان برمی‌گردد؟ تنش‌های نظامی منطقه بورس ایران را قرمزپوش کرد | گزارش وضعیت بازار سهام (۷ مهر ۱۴۰۳) نقش موثر ماینر‌های غیرمجاز در رشد بی سابقه مصرف برق کشور خودرو‌های خارجی گران شدند (۷ مهر ۱۴۰۳) رکورد زنی برق در بورس | رشد ۶۵۰ درصدی فروش برق نیروگاه‌ها در بورس انرژی طی یک روز فروش ۲ خودرو سایپا بدون قرعه‌کشی از دوشنبه (۹ مهر ۱۴۰۳) + جزئیات رشد ۲ تا ۲۵ میلیون تومانی قیمت خودرو‌های داخلی (۷ مهر ۱۴۰۳) آیا دریافت پورسانت، کارگر را از شمول قانون‌کار و بیمه تأمین‌اجتماعی خارج می‌کند؟ نرخ طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۷ مهر ۱۴۰۳) | طلا رسما وارد کانال ۴ میلیون تومان شد برآورد فعالیت غیرمجاز حدود ۶ هزار حلقه چاه در خراسان رضوی صادرات چشمگیر ۱۴۰ میلیون دلار‌ی رب گوجه‌فرنگی در سال ۱۴۰۲ برای رفع مشکل کمبود برق، نیاز به احداث ۲۵ هزار مگاوات نیروگاه جدید است طلا در یک قدمی ۴ میلیون تومان | قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۷ مهر ۱۴۰۳) پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی دستمزد کارمندان برای سال ۱۴۰۴ از سوی سازمان برنامه و بودجه
سرخط خبرها

پیگیری آبفا برای افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب مشهد

  • کد خبر: ۲۱۶۲۱۳
  • ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
پیگیری آبفا برای افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب مشهد
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: طرح ارتقا و افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب مشهد به رغم وجود مشکلات مالی با جدیت در حال اجرا است.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین اسماعیلیان اظهار داشت: بر اساس برنامه پیش بینی شده تا پایان سال ۱۴۰۵ در صورت تخصیص و تامین به موقع اعتبار، ظرفیت بهره برداری تصفیه خانه‌های فاضلاب شهر مشهد به حدود ۲ برابر افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به پیشرفت ۸۶ درصدی در اجرای شبکه فاضلاب مشهد افزود: احداث تصفیه خانه‌های فاضلاب جدید و پیشرفته با هدف استفاده از پساب کیفی تولیدی آن‌ها برای بازچرخانی و جایگزینی با منابع آبی، با اولویت در دستور کار این شرکت است و به رغم مشکلات مالی در تامین مالی این پروژه‌ها اقدامات جدی و بسیار مناسبی در این زمینه صورت گرفته است.

مدیر عامل آبفا مشهد اضافه کرد: پس از احداث تصفیه خانه‌های فاضلاب التیمور و خین عرب با استفاده از تسهیلات بانک توسعه اسلامی که از بزرگترین تصفیه خانه‌های پیشرفته کشور است، طرح ارتقای کمی و کیفی تصفیه خانه فاضلاب پرکندآباد ۲ با مشارکت بخش خصوصی و با استفاده از اعتبارات ملی خرید تضمینی پساب توسط سرمایه گذار در دست اجرا است.

وی ادامه داد: هدف از اجرای این پروژه ارتقای ظرفیت تصفیه خانه از ۶۰ هزار به ۲۰۰ هزار مترمکعب در شبانه روز است که بخش اول آن به ظرفیت ۵۰ هزار مترمکعب در شبانه روز به زودی وارد مدار بهره برداری خواهد شد.

اسماعیلیان گفت: طرح مدیریت پایدار پساب مشهد نیز به صورت مشترک بین ۲ شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی و آب و فاضلاب مشهد که در نوع خود برای اولین بار در سطح کشور تعریف و عملیاتی شده است.

وی اظهار کرد: در چهارچوب این طرح بزرگ، تصفیه خانه فاضلاب طبرسی شمالی با ظرفیت ۶۸ هزار مترمکعب در شبانه روز توسط سرمایه گذار بخش خصوصی و به روش بیع متقابل در حال ساخت است و امیدواریم طبق برنامه زمان بندی تا ۲ سال آینده وارد مدار شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد افزود: طرح مدیریت پایدار پساب شهر مشهد با هدف استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در ۲ بخش تصفیه فاضلاب و تأمین آب در شهر مشهد تعریف شده است.

وی ادامه داد: پروژه احداث تصفیه خانه فاضلاب شماره هفت مشهد به ظرفیت ۴۶ هزار مترمکعب در شبانه‌روز با ساز و کار ماده ۵۶ قانون، به مبلغ پنج هزار میلیارد ریال تأمین اعتبار شده و طی برگزاری تشریفات مناقصه، پیمانکار تصفیه خانه انتخاب و عملیات اجرایی آغاز شده است.

اسماعیلیان گفت: با تکمیل اعتبار مورد نیاز، این پروژه تا پایان سال ۱۴۰۵ به بهره برداری می‌رسد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->