بایدن: قبول دارم در مناظره با ترامپ شکست خوردم هشدار دادستان کل کشور نسبت به اظهارات بی‌مبنا درباره فرایند و نتایج انتخابات محمد مخبر و رییس جمهور چین دیدار کردند اطلاعیه شماره ۷ ستاد انتخابات کشور | تصویر برداری از آرا ممنوع است تاکید وزیر خارجه هند بر اهمیت مبارزه با تروریسم برای کشورهای عضو شانگهای شهباز شریف در شانگهای: خطرات تروریستی از افغانستان نگرانی جدی ما است مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سبزوار معارفه شد (۱۴ تیر) اطلاعیه شماره ۶ ستاد انتخابات کشور | کارت نمایندگان نامزد‌ها برای حضور در شعب اخذ رای فردا (۱۵ تیر) هم معتبر است جدیدترین نظرسنجی ایسپا در مرحله دوم ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ منتشر شد کسب رتبه چهارم خراسان‌رضوی در میزان مشارکت در انتخابات| شائبه دخالت هیئت اجرایی در انتخابات را قاطعانه رد می‌کنم + فیلم آیت‌الله علم الهدی: استمراردهنده خدمات شهید رئیسی، نامزد اصلح است + فیلم سرلشکر موسوی: مشارکت است که می‌تواند اقتدار ایران را در جهان ارتقا دهد فردای انتخابات یا فردای قیامت رهبران روسیه و چین بر اهمیت نقش سازمان همکاری شانگهای در جهان تاکید کردند در حاشیه اجلاس شانگهای، محمد مخبر با پوتین دیدار کرد + فیلم ایجاد ۱۷۰ هزار اشتغال خالص در استان، دستاورد دولت سیزدهم | ۱۰ درصد آمار مشارکت در انتخابات اخیر، از خراسان‌رضوی بود از هر ۱۰ تَن در غزه، ۹ تن دست‌کم یک‌بار آواره شده‌اند حماس در طرح پیشنهادی رژیم اشغالگر برای آتش‌بس در غزه تغییرات ایجاد کرد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

لاپید: کابینه نتانیاهو تنها به بقای سیاسی خود اهمیت می‌دهد

  • کد خبر: ۲۱۷۰۵۶
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۹
لاپید: کابینه نتانیاهو تنها به بقای سیاسی خود اهمیت می‌دهد
رهبر مخالفان کابینه رژیم صهیونیستی سه‌شنبه گفت که کابینه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم تنها به بقای سیاسی خود اهمیت می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، لاپید طی اظهاراتی گفت: ارتش به جذب ۱۰ هزار نظامی نیاز فوری دارد، اما ۶۶ هزار تن از حریدی‌ها (یهودیان تندرو) از خدمت نظامی فرار می‌کنند.

وی با بیان اینکه کابینه نمی‌تواند خدمت نظامی حریدی‌ها را با فداکردن نیازهای امنیتی موجود به تاخیر بیاندازد، گفت: تداوم به تاخیرانداختن خدمت نظامی حریدی‌ها از سوی کابینه ثابت می‌کند که این کابینه تنها به بقای سیاسی خود توجه دارد.

این سخنان لاپید پس از آن مطرح شد که نتانیاهو به یهودیان حریدی قول داد که اگر دادگاه عالی رژیم اسرائیل، آنها را از بودجه اختصاص یافته محروم کند، مزایای آنها را افزایش دهد و به آنها غرامت بدهد.

در همین حال، رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند، لاپید از «بنی گانتس» یکی از اعضای کابینه جنگ این رژیم نیز انتقاد کرده است، زیرا به باور او، طرحی را هم که گانتس ارائه کرده، درباره معافیت حریدی‌ها از خدمت وظیفه است.

این در حالی است که شماری از صهیونیست‌ها روز دوشنبه مقابل دادگاه عالی رژیم اسرائیل تجمع کردند تا خواستار برابری در انجام خدمت وظیفه اجباری و جلوگیری از معافیت ارتدوکس‌های «حریدی» در بحبوحه جنگ علیه غزه شوند.

معافیت از خدمت وظیفه اجباری حریدی‌ها یکی از مسائل بحث برانگیز در درون رژیم صهیونیستی و بین صهیونیست‌ها است. طیف سکولارها در رژیم صهیونیستی این معافیت را نوعی تبعیض بین خود و ارتدوکس‌های حریدی می‌دانند و معتقدند در حالی که آنها باید خدمت وظیفه اجباری را انجام دهند، ارتدوکس‌ها از انجام آن معاف هستند.

حزب لیکود به رهبری «بنیامین نتانیاهو» بعد از پیروزی در انتخابات، با احزاب حریدی توافق کرده بود تا قانونی تصویب شود که راه را برای معافیت دانش آموزان مدارس دینی حریدی از خدمت اجباری هموار کند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->