وعده وزیر دفاع جدید انگلیس : کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین افزایش می یابد مخبر بر ثبت ویژگی‌های مدیریتی شهید رئیسی به‌ عنوان الگوی عملی برای اداره کشور تاکید کرد زخمی شدن فرمانده گردان ۵۲ ارتش صهیونیستی در رفح سید حسن نصرالله: با اراده بالا به حمایت از فلسطین می‌پردازیم ۳ زخمی در حمله عربستان به خاک یمن (۱۷ تیر ۱۴۰۳) بزرگ‌ترین حمله هوایی حزب‌الله لبنان به سرزمین‌های اشغالی (۱۷ تیر ۱۴۰۳) جهانگیری در دفتر رئیس جمهور منتخب حضور یافت سخنگوی ستاد انتخاباتی پزشکیان به گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه دولت چهاردهم واکنش نشان داد نخست وزیر انگلیس: به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی حق انکارناپذیر فلسطینیان است لفاظی‌های جدید نتانیاهو همزمان با التماس مقامات صهیونیست برای توافق با حماس روحانی با رئیس جمهور منتخب دیدار کرد ابوعبیده: سرنوشت اسرای صهیونیست، بازیچه دست نتانیاهو شده‌است قالیباف با رئیس‌جمهور منتخب دیدار کرد معترضان صهیونیست، مهمترین خیابان‌ تل‌آویو را بستند لاوروف: موشک‌های اوکراینی بدون کمک آمریکا راه به جایی ندارند محورهای رایزنی نخست‌وزیر جدید انگلیس با نتانیاهو درخواست دموکرات‌ها از بایدن برای کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی افشاگری رهبر انصارالله درباره نظام آموزشی عربستان و امارات ظریف: برای پست گرفتن نیامده‌ام رئیس‌جمهور منتخب باید از نمایندگی مجلس استعفا دهد؟
سرخط خبرها

مصر خطاب به تل آویو: نباید در رفح عملیات زمینی انجام شود

  • کد خبر: ۲۱۸۳۶۳
  • ۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۱
مصر خطاب به تل آویو: نباید در رفح عملیات زمینی انجام شود
وزیرخارجه مصر گفته است که هیچ عملیات نظامی نباید در رفح انجام گیرد.

به گزارش شهرآرانیوز، سامح شکری وزیر امور خارجه مصر پس از دیدار با همتای آمریکایی‌اش اعلام کرد که ما در مورد تحولات جاری در غزه گفتگو کردیم.

به گفته شکری، محور گفتگو‌ها اوضاع جاری در غزه، آتش‌بس، افزایش میزان کمک‌های ارسالی به غزه و آزادی اسرا بود.

وزیرخارجه مصر همچنین تاکید کرد: اسرائیل نباید هیچ عملیات نظامی در شهر رفح که جمعیت زیادی از آوارگان در آنجا حضور دارند، انجام دهد. جایی برای ادامه جنگ در غزه یا بدتر شدن اوضاع انسانی در این باریکه وجود ندارد. به دنبال رسیدن به راه حلی مبتنی بر راه حل دو کشور هستیم تا منطقه و ملت‌های منطقه به امنیت برسند.

سامح شکری در ادامه افزود: باید در اسرع وقت آتش‌بس در غزه حاصل شده و کمک‌های ارسالی به این منطقه افزایش یابد. قاطعانه مخالف کوچاندن فلسطینیان به خارج از اراضی خود هستیم و باید ساز و کار‌هایی برای تحقق این اهداف ایجاد کنیم.

شکری در ادامه با اشاره به آمریکا اظهار داشت: امیدواریم آمریکا نقشی مؤثر در پایان دادن به ۷ دهه نزاع در فلسطین داشته باشد. نظم جهانی به سبب استاندارد‌های دوگانه جهانیان در شیوه تعامل با نزاع بین طرفین فلسطینی و اسرائیلی و دیگر منازعات در معرض تهدید است.

درباره وضعیت انسانی در فلسطین، وزیر خارجه مصر هشدار داد که با وضعیت بی‌سابقه‌ای مواجه هستیم و اکثریت فلسطینیان در غزه و کرانه باختری نگران موضوع کوچاندن فلسطینیان یا نابودی قضیه فلسطین هستند؛ در این وضعیت جامعه بین‌الملل باید با حقوق فلسطینیان همانگونه تعامل کند که با حقوق دیگر طرف‌ها تعامل می‌کند.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->