بن گویر: آتش بس اعلام شود از کابینه می‌روم مخبر: مردم همواره به مسئولیت‌های خود در رابطه با نظام به شایسته‌ترین نحو عمل کرده‌اند تظاهرات صهیونیست‌ها در مخالفت با خدمت نظامی اجباری + تصاویر اعلام نتایج اولیه انتخابات پارلمانی فرانسه | حزب لوپن، مکرون را شکست داد بیانیه کاردار سفارت ایران در لندن درباره وقایع روز انتخابات نگرانی وزیر خارجه ترکیه از تنش‌آفرینی‌های صهیونیست‌ها شهادت ۲۲ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه آنکارا مدعی شد: هفت تروریست در شمال عراق و سوریه از پای درآمدند رسانه‌ عبری زبان: ارتش اسرائیل برای ماه‌ها در غزه می‌ماند دیده‌بان حقوق بشر سوریه: ۴۱۰۰ نفر طی ۵ سال در سوریه به دست داعش کشته شدند گالانت: به جنگ در غزه ادامه می‌دهیم مسعود پزشکیان از حضور در مناظره‌های تلویزیون انصراف داد؟ شرکت ۴ هزار شهروند یهودی ترکیه‌ای در جنگ غزه ۹ صهیونیست بر اثر اصابت یک پهپاد انتحاری زخمی شدند موشک چینی هنگام آزمایش سقوط کرد شهادت ۳ رزمنده مقاومت اسلامی لبنان شهادت فرمانده گردان «طولکرم» در حمله هوایی رژیم اسرائیل نشست قریب الوقوع سوریه و ترکیه در عراق قاهره ورود نیرو‌های مصری به نوار غزه را رد کرد اعتراض ایران در خصوص حواشی انتخابات در انگلیس
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

یک مقام طالبان: داعش دشمن افغانستان، منطقه و جهان است

  • کد خبر: ۲۲۰۵۴۱
  • ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۴
یک مقام طالبان: داعش دشمن افغانستان، منطقه و جهان است
مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست‌الوزرای طالبان می‌گوید که داعش «دشمن» افغانستان، منطقه و جهان است و نباید کسی برای تقویت این گروه تلاش کند.

به گزارش شهرآرانیوز، عبدالکبیر این اظهارات را روز شنبه، ۱۸ فروردین در مراسم افطار که با حضور برخی از سفیران کشورها، نمایندگان سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در کابل برگزار شد، بیان کرده است.

او بار دیگر ادعا کرد که داعش در افغانستان سرکوب شده است.

ارگ طالبان به نقل از عبدالکبیر در حساب کاربری خود در ایکس نوشته است که وی در این نشست تاکید کرده که شبکه‌های منطقه‌ای و جهانی برای داعش در افغانستان تبلیغات می‌کنند.

به گفته وی، طالبان خواهان روابط نیک با همه کشورهاست.

این مقام طالبان بار دیگر به کشورهای همسایه اطمینان داده است که خاک افغانستان زیر سلطه این گروه، بر علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که در چند ماه اخیر و پس از حملات داعش به ایران و روسیه، برخی کشورها از گسترش فعالیت این گروه ابراز نگرانی کرده‌اند.

هفته گذشته اسفندیار میر، کارشناس‌ارشد انستیتو صلح ایالات متحده گفته بود که داعش خراسان با حمله به حومه مسکو، خواست به جهان نشان دهد که توانایی «ضربه‌زدن به هر نقطه‌ای از جهان» را دارد.

همچنان چند روز پیش، جنرال کنت فرانک مک‌کنزی، رئیس پیشین فرماندهی مرکزی آمریکا هشدار داده بود که شاخه خراسان داعش به‌شدت می‌خواهد ایالات متحده را هدف قرار دهد.

به گفته وی، داعش شدیداً مایل به حمله به ایالات متحده است و دولت بایدن باید به تهدیدات این گروه باور داشته باشد.

منبع: هشت صبح

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->