شهردار مشهد مقدس: ۹ هزار جای‌پارک و ۵۱ مکان اسکان موقت آماده خدمت‌رسانی به زائران دهه پایانی صفر | ما در حوزه قطارشهری، با کمبود واگن مواجه هستیم پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز مشهد، فردا (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) به بهره‌برداری می‌رسد تسهیل دسترسی زائران و شهروندان به خدمات شهری در مشهد با به‌روزرسانی لایه‌های مکانی نقشه مشهد محدودیت‌های ترافیکی ایام شهادت امام‌رضا(ع) در مشهد از پنجشنبه (۳۰ مرداد ۱۴۰۴) اعمال خواهد شد مشهد؛ اولِ عشق است آخرِ صفر خدمت رسانی رایگان ناوگان اتوبوسرانی مشهد به زائرین پیاده از محورهای ورودی مشهد مقدس دهه آخر صفر نمایش هم‌افزایی ملی در حمل‌ونقل جاده‌ای مشهد و خراسان رضوی در روز شنبه یک شهریور ماه ۱۴۰۴ تعطیل است استقرار تمامی دستگاه‌های اجرایی و خدمت‌رسان در محور‌های مواصلاتی منتهی به حرم در آستانه شهادت امام رضا(ع) | احتمال حضور پزشکیان در مشهد طرح خدمت‌رسانی به زائران پیاده امام‌رضا(ع) ویژه دهه پایانی ماه صفر در مشهد آغاز شد (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) + فیلم و عکس هوای کلانشهر مشهد امروز در شرایط «قابل‌قبول» قرار دارد (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) وزیر کشور: نگاه به مشهد و به ویژه برنامه‌های دهه آخر ماه صفر، ملی است | بازگشت ۲ میلیون تبعه غیرمجاز به افغانستان تا پایان سال ۱۴۰۴ + فیلم وزیر کشور وارد مشهد شد (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) آمادگی مشهد برای اسکان ۸۰۰ هزار زائر حرم امام‌رضا(ع) در هر شب، طی روزهای آخر صفر ۱۴۰۴ استاندار خراسان رضوی: کارگروه احداث شهرک سلامت در مشهد تشکیل می‌شود مجموعه‌های مردمی در تدارک پذیرایی از زائران دهه آخر صفر ۱۴۰۴ در مشهد + فیلم عکس‌هایی از تمرین ارکستر سمفونیک تهران رونمایی از کتاب «در سایه‌سار خورشید» با موضوع فرهنگ میزبانی توسط شهرداری مشهد پیش‌بینی ۲۵۰ دستگاه اتوبوس در مشهد برای تقویت مسیر‌های عبوری و منتهی به حرم مطهر در روز‌های پایانی صفر خراسان رضوی، قطب صنایع دستی کشور؛ ۲۳ هزار هنرمند و ۷۰۰ فروشگاه فعال
سرخط خبرها

چرا دهرود؟!

  • کد خبر: ۲۲۰۹۷۵
  • ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۶
چرا دهرود؟!
اگر تا به‎ حال در مسیر جاده سیمان تردد کرده و ساعت‌ها در ترافیک سنگین آن معطل مانده باشید، دلیل اهمیت پروژه تعریض پل دهرود را که شاید این روز‌ها بنر‌های اطلاع رسانی افتتاحیه آن را در شهر زیاد ببینید، متوجه خواهد شد.

برای اطلاع از اهمیت هر پروژه عمرانی در شهر، باید دید بهره برداری از این پروژه چقدر می‌تواند در حل مشکلات و معضلات در آن محدوده موفق عمل کند و این مدل برنامه ریزی می‌تواند به شکل درخورتوجهی میزان بهره وری و رضایت عمومی را در اجرای پروژه‌ها بالا ببرد.

اگر تا به‎ حال در مسیر جاده سیمان تردد کرده و ساعت‌ها در ترافیک سنگین آن معطل مانده باشید، دلیل اهمیت پروژه تعریض پل دهرود را که شاید این روز‌ها بنر‌های اطلاع رسانی افتتاحیه آن را در شهر زیاد ببینید، متوجه خواهد شد.

در طول دو دهه اخیر، شاهد گسترش روزافزون ساخت وساز در روستا‌ها و محدوده‌های حاشیه شهر منطقه ۳ شهرداری مشهد مقدس بوده ایم؛ به شکلی که با احداث شهرک مهرگان و همچنین پانصد کارگاه صنعتی، جمعیت ساکن و شاغل در این محدوده‌ها به بیش از ۱۰۰ هزار نفر رسید. جاده سیمان تنهاگذرگاه ساکنان روستا‌های گرجی سفلی، همت آباد، علی آباد، فارمد، حاجی آباد، قصر، برقی، مسعودآباد، جغری و محلات مهرگان و قرقی است. ورودی این معبر گلوگاهی پلی به نام پل دهرود است. 

پل دهرود حدود چهار دهه پیش روی رودخانه کشف رود برای عبور خودرو‌های سنگین کارخانه سیمان بنا شد؛ اما هم عرض کمی داشت و هم به علت تردد زیاد خودروها، تخریب آن نیز دور از انتظار نبود. اهالی روستا‌های واقع در این مسیر، همیشه از ترافیک سنگین وسایل نقلیه به خاطر عرض کم پل گلایه داشتند و از آن به عنوان یک گره ترافیکی چندده ساله یاد می‌کردند که عزمی برای اصلاح آن وجود نداشت. 

درخواست مکرر مردم منطقه و اهمیت تسهیل تردد در این محدوده باعث شد من و همکارانم در شورای ششم که با رویکرد تغییر شیب تخصیص اعتبارات و تعریف پروژه‌های عمرانی در مناطق حاشیه شهر و محلات کم برخوردار به دنبال تحول آفرینی در این مناطق هستیم، توجه خود را بر بولوار رسالت معطوف کنیم. دراین راستا پروژه‌های متعددی را همچون ساخت دوربرگردان غیر هم سطح شهید میرزایی و ساما ن دهی انتهای بولوار رسالت با تعریض پل دهرود در دستورکار خود قرار دادیم و با وجود اینکه این پروژه فراتر از محدوده شهر مشهد واقع شده بود، عملیات تعریض پل دهرود در این دوره کلید خورد. 

معضل ترافیکی این منطقه فقط تردد مردم را تحت تأثیر قرار نداده بود و رونق اقتصادی نیز در محدوده رسالت در سایه این گره ترافیکی در خطر جدی قرار داشت؛ همچنین در صورت بروز حوادث، دسترسی برای امدادرسانی در منطقه نیز به سختی انجام می‌شد و همه این مشکلات اهمیت اجرای این پروژه روی زمین مانده را بیشتر می‌کرد.

در یکی از بازدید‌هایی که از منطقه داشتم، یکی از اعضای شورای اجتماعی محله اذعان می‌کرد «ما سرمایه گذاران زیادی را به علت ترافیک اطراف پل دهرود از دست دادیم. آخرین بار شانزده نفر سرمایه گذار از تهران که برای سرمایه گذاری در یک پروژه تجاری بزرگ به جاده سیمان آمدند، از موقعیت منطقه خوششان آمد؛ اما هنگام خروج، در ترافیک مسیر گیر افتادند و نظرشان عوض شد. یک هفته بعد هم اعلام کردند منصرف شدند. 

از پانزده سال پیش، مردم از طریق بخشداری و راهداری درخواست تعریض پل را مطرح کردند و از دو سال پیش هم موضوع را با اعضای شورای شهر مشهد و شهرداری در میان گذاشتند. خوشبختانه اعضای شورای شهر و شهرداری با اینکه پل دهرود در محدوده فضای مسئولیتی آن‌ها نبود و وظیفه‌ای درباره آن نداشتند، پای کار آمدند و بزرگ‌ترین مشکل ساکنان روستا‌های حاشیه جاده سیمان را حل و فصل کردند.» 

کاهش زمان سفر در بولوار رسالت شمالی، ساکنان ناحیه منفصل قرقی و شهرک مهرگان، افزایش ایمنی تردد، کاهش آلودگی محیط زیست، بهبود منظر و سیمای شهری و بهبود دسترسی برای امدادرسانی در مواقع بروز بحران از دستاورد‌های اجرای این پروژه است. با توجه به درخواست چندین وچندساله مردم محدوده جاده سیمان و روستا‌های اطراف آن، بهره برداری از این پروژه موجب ایجاد آرامش روان، نشاط و شادابی و در نهایت افزایش رضایت مندی ساکنان در منطقه و روستا‌های اطراف خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->