روند پرداخت یک‌میلیون تومان به بازنشستگان در قالب همسان‌سازی حقوق فعلا ادامه دارد (۱۰ مهر ۱۴۰۳) خودرو‌های توقیفی از شنبه (۱۴ مهر ۱۴۰۳) آزاد خواهند شد + فیلم نماینده مجلس: مطالبات فرهنگیان بازنشسته سریعاً پرداخت شود اقدامات مرکز کنترل ترافیک شهرداری مشهد در آغاز سال تحصیلی  در نیمه دوم سال نگذارید ویتامین D خونتان کم شود ترافیک نیمه‌سنگین در بلوار سجاد، میدان شریعتی و معابر منتهی به حرم امام‌رضا(ع) (۱۰ مهر ۱۴۰۳) موبایل و تبلت را نامحدود دست بچه ندهید | شیوع اختلال نزدیک بینی در کودکان ایرانی اعمال‌قانون ۲۱۱۳ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۵ خودروی متخلف توقیف شدند (۱۰ مهر ۱۴۰۳) حادثه تروریستی در سیستان و بلوچستان؛ فرمانده سپاه بنت و رئیس شورای این شهر ترور شدند (۱۰ مهر ۱۴۰۳) + تصاویر شهدا پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (سه‌شنبه، ۱۰ مهر ۱۴۰۳) | مشهد گرم می‌شود آخرین جزئیات از طغیان هلیل‌رود جیرفت | ١۵ نفر جان خود را از دست دادند (۱۰ مهر ۱۴۰۳) ارائه آموزش‌های تخصصی به دانش‌آموزان المپیادی برای ورود به بازار کار | دادن پاسخ اشتباه به یک سؤال در المپیاد‌های جهانی، مدال طلا را به نقره تبدیل می‌کند سهم سالمندان تحت پوشش بهزیستی کشور از دریافت خدمات این سازمان چقدر است؟ جامعه سالم، در گرو سلامت دانش‌آموزان است تصادف خودروی قاچاق انسان در جاده‌های سیستان و بلوچستان ۲۵ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۱۰ مهر ۱۴۰۳) حفظ و ارتقای سلامت سالمندان در کلیه ابعاد باید در اولویت قرار گیرد آغاز بیستمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین (۱۰ مهر ۱۴۰۳) مدیر عامل سازمان تاکسی‌رانی شهرداری مشهد: سرویس مدرسه به ۹۵‌‌درصد از متقاضیان تخصیص یافت اقدامات زیبایی بر روی دندان، باید محتاطانه و با مشاوره دندانپزشکی انجام شود جوان‌ترین و سالمندترین استان‌های کشور کدامند؟ | حدود ۱۱ درصد سالمندان کشور بالای ۶۴ سال هستند خراسان‌رضوی در طراز اول کیفیت و گستره خدمات مدارس استثنایی
سرخط خبرها

وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته

  • کد خبر: ۲۲۲۶۸۵
  • ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳
وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان‌رضوی گفت: میزان تحقق واکسیناسیون دام سبک و سنگین در این استان طی یک سال گذشته مطلوب برآورد می‌شود.

محمدرضا بهروزیان در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز با اعلام این خبر، اظهار کرد: در مبارزه با بیماری سیاه‌زخم (شاربن) طی سال گذشته سه میلیون و ۴۴۰ هزار رأس دام سبک واکسینه شدند که در این زمینه، ۸۵درصد محقق شده است.

وی با بیان اینکه در برابر بیماری تب برفکی نیز واکسیناسیون ۵۳۶ هزار رأس دام سنگین انجام شده است، گفت: همچنین تعداد ۸ میلیون و ۵۶۰ هزار رأس دام سبک در برابر این بیماری واکسینه شدند که در دام سنگین و سبک، درصد تحقق به‌ترتیب ۸۹ و ۱۰۱ است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان‌رضوی بیان کرد: طی یک سال گذشته، ۴ میلیون و ۸۷۰ هزار رأس دام در برابر بیماری آبله گوسفندی و ۷۳۷ هزار رأس در برابر بیماری آبله بزی واکسینه شدند.

وی افزود: بیماری بروسلوز (تب مالت) دام سبک، بروسلوز دام سنگین از دیگر بیماری‌هایی است که دام‌های استان طی امسال در برابر آن‌ها واکسینه شدند.

بهروزیان در ادامه گفت: طی سال گذشته، یک میلیون و ۸۰ هزار بره و بزغاله، ۵۰ هزار گوساله و بالغ بر ۱۰۴ هزار گاو در برابر بیماری بروسلوز واکسینه شدند.

وی ادامه داد: ۹۰ هزار سگ صاحب‌دار با درصد تحقق ۱۲۶ درصد نیز در برابر بیماری هاری ایمن شدند. در سال گذشته تعداد موارد مثبت بیماری هاری ۱۴۸ مورد بود که نسبت به سال قبلش، ۵۰ درصد افزایش داشت. با توجه به اینکه از مهم‌ترین عوامل کنترل هاری کنترل جمعیت سگ‌های بی‌صاحب است، فعال‌بودن این کمیته در سطح استان و شهرستان‌ها مورد انتظار است.

 وی افزود: ایمن‌سازی ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار رأس دام در برابر بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک و همچنین خون‌گیری از حدود ۹۷ هزار رأس دام سنگین جهت آزمایشات لازم برای تشخیص بیماری بروسلوز از دیگر اقدامات انجام‌شده طی سال گذشته است. تعداد ۱۲۶ هزار رأس دام سنگین نیز به منظور شناسایی بیماری سل تست شدند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->