نجات هشت شهروند مشهدی از میان دود آتش سوزی کشف ۴۰۰ کیلوگرم مواد روانگردان شیشه اعترافات تکان دهنده درباره قتل پدر ثروتمند دادگاه رسیدگی به پرونده رستمی‌صفا برگزار شد پرونده عجیب قتل فجیع نوجوانی که در برابر شیطان مقاومت کرد گردشگری سلامت ایران در یک سال گذشته به اندازه ۲۰ سال پیشرفت کرد پدروپسر مامورنما در مشهد به دام افتادند (۱۲ تیر ۱۴۰۳) کلاهبرداری با ترفند نرم افزار رایگان آموزش ارز دیجیتال (۱۲تیر ۱۴۰۳) گلابی؛ میوه‌ای مفید برای کاهش «کلسترول بد» خطر همه‌گیری بیماری تب دنگی در کشور ۵۰ درصد کودکان ایرانی بدخواب شده‌اند | ۳ فاکتور مهم شیوع ۳۶ درصدی اختلال خواب در کودکان تهرانی سرکه سیب؛ فراورده‌ای که برای کاهش وزن مفید است وزیر آموزش‌وپرورش: امسال به جذب ۱۷۶ هزار معلم نیاز داریم | واریز معوقات معلمان، در دست اقدام جزئیات اسیدپاشی در آلمان + فیلم امکان انتقال تب دنگی از طریق هر پشه به ۱۰ نفر زنانی که تابع این رژیم غذایی هستند، قلب سالم‌تری دارند توفان ۶۲۰ نفر را در سیستان‌ راهی بیمارستان کرد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) خودکشی ویدا، بلاگر معروف تهرانی + تصویر آخرین استوری محصولات آرایشی‌بهداشتی تقلبی از کدام کشورها قاچاق می‌شود؟ اعمال‌قانون ۲۰۴۵ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۵ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۱۲ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

افزایش مهاجرت پرستاران مشهدی از فروردین ۱۴۰۳ تاکنون

  • کد خبر: ۲۲۵۴۵۲
  • ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۸
افزایش مهاجرت پرستاران مشهدی از فروردین ۱۴۰۳ تاکنون
عضو هیئت‌مدیره نظام پرستاری مشهد از افزایش موارد مهاجرت پرستاران مشهدی تا پایان فروردین امسال خبر داد و این آمار را نسبت به مدت مشابه سال پیش، بالا عنوان کرد.

حمید نخعی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز با اشاره به صحبت‌های اخیر وحید زمان‌زاده، رئیس شورای عالی نظام پرستاری، مبنی بر استعفای دسته‌جمعی پرستاران در سراسر کشور عنوان کرد: مشکلات جامعه پرستاری ریشه‌دار شده است و پرستاران مشهدی هم از این قاعده مستثنا نیستند؛ بااین‌تفاوت که هنوز به مرحله استعفای دسته‌جمعی نرسیده‍‎اند.

وی ادامه داد: عموما پرستاران ترجیح می‌دهند با شرایط نامطلوب فعلی، مهاجرت کنند و از رفاه و درآمد بهتری برخوردار باشند یا آنکه استعفا کنند و به سراغ سایر مشاغل پردرآمدتر، حتی بدون درنظرگرفتن تخصص لازم آن شغل بروند.

نخعی مهاجرت به کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای اروپایی را در میان پرستاران مشهدی بیشتر دانست و افزود: مشهد آمار بالایی درمورد مهاجرت دارد و فرم‌های مربوط به دریافت سابقه کار و معرفی‌نامه جهت مهاجرت، گواه این مسئله است. تا پایان فروردین امسال، آمارهای مهاجرت نسبت به مدت مشابه سال گذشته بالاتر رفته است.

عضو هیئت‌مدیره نظام پرستاری مشهد به مشکلات ریشه‌ای پرستاران پرداخت و خاطرنشان کرد: ریشه همه نارضایتی‌ها در وهله اول، کمبود نیروی انسانی است. همکاران ما باید شیفت‌های اجباری و اضافه‌کاری را تحمل کنند فقط به‌خاطر کمبود نیرو. براساس استاندارد وزارت بهداشت، ضریب اشغال تخت به پرستار در ۲۴ باید معادل ۱.۶ نیروی پرستاری باشد؛ درحالی‌که ما در بهترین حالت حدود ۰.۸ در بیمارستان‌های مشهد نیرو داریم و اگر فرایند‌های استخدامی اجرا نشود، با چالش‌های بزرگ‌تری مواجه می‌شویم.

نخعی تصریح کرد: مشهد در بخش دولتی حداکثر ۹ هزار پرستار دارد و با آمار بخش‌های خصوصی، این عدد به ۱۲ هزار پرسنل پرستاری می‌رسد که برای رسیدن به استاندارد وزارت بهداشت، هنوز ۵۰ درصد کسری نیرو داریم.

وی ارقام اضافه‌کاری پرستاران را بسیار ناچیز عنوان و تأکید کرد: یک پرستار در بیمارستان‌های دولتی بابت هر ساعت کار اضافه، به طور متوسط ۲۰ هزار تومان دریافت می‌کند که این مقدار اصلا صحیح نیست. در بیمارستان‌های خصوصی، پرستاران تا ۸۰ هزار تومان برای هر ساعت اضافه‌کاری دریافت می‌کنند که همین سبب می‌شود تا رغبت به فعالیت در بخش خصوصی بیشتر باشد.

نخعی البته این مورد را نیز افزود: دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد با پیگیری‌های دکتر شبستری در تلاش است تا مبلغ اضافه‌کار پرستاران بخش دولتی را در قالب «ترمیم اضافه‌کار» افزایش دهد که این افزایش شاید حداکثر به ۴۰ هزار تومان برسد که باز هم ناچیز است و پرستاران را با مشکل مواجه می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->