پیش‌بینی افزایش ۴ برابری زائران ورودی به مشهد در روز شهادت امام رضا (علیه‌السلام) اسکان ۱۲۰۰ زائر در پایانه مسافربری امام رضا(ع) مشهد آبرسانی بیش از ۳.۵ میلیون لیتر آب شرب به مواکب بین راهی اطراف مشهد مقدس فعالیت بیش از ۳۰۰ نیروی رفع سد معبر شهرداری مشهد برای برقراری نظم و امنیت معابر شهری در دهه پایانی صفر  ساعت کاری مترو مشهد در شب شهادت امام رضا (ع) افزایش پیدا کرد + جزئیات (۱ شهریور ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس خبر داد؛ قول مجلس برای تأمین ۶۰ واگن مترو و ۲۵۰ اتوبوس جدید در مشهد | خدمت شایسته به زائران ارائه می‌شود + فیلم مجلس، پای کار توسعه زیرساخت‌های زیارت | بازدید اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از خط ۳ قطارشهری مشهد پیش‌بینی ۲۳ رام قطار فوق‌العاده برای بازگشت زائران دهه آخر صفر ۱۴۰۴ از مشهد نذر ۱۴ ساله بازاریان پارچه تهران در مشهد | پخت و توزیع ۸۸۸۸ پرس غذای گرم برای محرومان + فیلم پایانه مسافربری مشهد برای عملیات بازگرداندن زائران رضوی به ۲۵۰۰ اتوبوس نیاز دارد آخرین وضعیت محدودیت‌های ترافیکی معابر مشهد مقدس در شب و روز شهادت امام‌رضا(ع) (یکم شهریور ۱۴۰۴) اسکان بیش از ۱۱۲ هزار زائر در مراکز شهرداری مشهد در دهه پایانی صفر (۱ شهریور ۱۴۰۴) آماده‌باش ۱۰۰ درصدی نیروی کارگری خدمات شهری مشهد در سه شیفت کاری ورود بیش از ۴ میلیون و ۴۷۶ هزار زائر و مسافر به مشهد و خراسان رضوی تا امروز (یکم شهریورماه ۱۴۰۴) فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهرما مشهد در روز شهادت امام رضا (ع) مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد: قول می‌دهیم هیچ کدام از زائران بدون بلیت برگشت نباشند شاخص جدید حذف یارانه نقدی اعلام شد | سرانه درآمد بیش از ۱۰ میلیون تومان پس از کسر هزینه اجاره آیا برق شهروندان مشهدی در ایام شهادت امام رضا (ع) قطع نمی‌شود؟ ۳۵ هزار زائر از خدمات رفاهی بوستان غدیر مشهد در سه روز گذشته استفاده کردند + عکس آخرین وضعیت محدودیت‌های ترافیکی در معابر منتهی به حرم مطهر رضوی ( یکم شهریور ماه ۱۴۰۴) | ترافیک سنگین در عوارضی باغچه به سمت پل سلام استقرار ۲۰ موکب جهاد کشاورزی کشور ویژه دهه پایانی ماه صفر در مشهد
سرخط خبرها

برنامه عملیاتی اجرای پروژه قطار سریع‌السیر تهران-مشهد در اردیبهشت ماه تدوین می‌شود

  • کد خبر: ۲۲۷۳۹۰
  • ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۹
برنامه عملیاتی اجرای پروژه قطار سریع‌السیر تهران-مشهد در اردیبهشت ماه تدوین می‌شود
معاون برنامه‌ریزی و مدیر منابع وزارت راه و شهرسازی، از تدوین برنامه عملیاتی اجرای پروژه قطار سریع‌السیر تهران-مشهد در اردیبهشت‌ماه خبر داد.
مهدی عسکری
خبرنگار مهدی عسکری

به گزارش شهرآرانیوز بعد از تأکید سال گذشته رئیس‌جمهور برای آغاز هر‌چه‌سریع‌تر عملیات اجرایی قطار سریع‌السیر تهران-مشهد برای توسعه زیرساخت‌های زیارت، بهمن سال گذشته بود که محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور، اعلام کرد که عملیات اجرایی قطار سریع‌السیر تهران به مشهد با تدارک وزارت راه و شهرسازی و شرکت راه‌آهن و جلسه‌ای اختصاصی که با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، به‌زودی آغاز می‌شود.

تمام‌عیار، پای‌کار قطار

حالا و با گذشت سه ماه از اظهارات این مقام مسئول، امیرمحمود غفاری، معاون برنامه‌ریزی و مدیر منابع وزارت راه و شهرسازی، از تدوین برنامه عملیاتی اجرای پروژه قطار سریع‌السیر تهران-مشهد در اردیبهشت‌ماه خبر داد و اعلام کرد که این معاونت با ترکیب همه منابع و روش‌های تأمین مالی ممکن، برای تهیه سبد متنوع تأمین مالی راه‌آهن تهران-مشهد اقدام می‌کند. 

دیروز و در جلسه بررسی نحوه اجرای دستور رئیس‌جمهوری برای تسریع در شروع عملیات اجرایی راه‌آهن سریع السیر تهران-مشهد، بسیاری از مسئولان کشوری برای تحقق دستور رئیس‌جمهور برای گسترش زیرساخت‌های زیارت، پای‌کار آمدند و امیرمحمود غفاری، معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی، سیدمیعاد صالحی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، نمایندگان سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت نفت، شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌و‌نقل کشور و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) گرد هم آمدند تا همه توان مالی دولت را برای تحقق این مهم بسیج کنند.

تدوین برنامه عملیاتی در همین ماه

آن‌گونه که غفاری اعلام کرد، محور مذکور به طول ۸۷۰ کیلومتر احداث خواهد شد و با‌توجه‌به اهمیت آن در جابه‌جایی ۴۱‌میلیون نفر زائر و مسافر در سال، از توجیه لازم برای اجرایی شدن برخوردار است.
این مقام مسئول این خبر خوش را هم داد که با‌توجه‌به مطالعات و اقدامات صورت‌گرفته ظرف بیش از یک سال گذشته، حتما در اردیبهشت‌ماه برنامه عملیاتی اجرای پروژه قطار سریع‌السیر تهران-مشهد تدوین‌ می‌شود.

اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حجم بالای منابع مورد‌نیاز برای اجرای این پروژه گفت: با‌توجه‌به اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران و بخش‌های فنی و اجرایی داخلی و همچنین اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران خارجی برای اجرای این پروژه، سبد تأمین مالی متنوع آن طراحی و به‌زودی برای اتخاذ تصمیم نهایی تقدیم دولت خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: بهره‌گیری کامل از نتایج تجربیات موجود، اتخاذ تدابیر لازم برای انتقال فناوری و مستندسازی لازم، تحت یک مدیریت متمرکز و فازبندی عملیاتی پروژه با رویکرد بهره‌برداری کامل هر‌یک از فاز‌ها را از الزامات اجرایی این پروژه می‌دانیم.

استفاده حداکثری از کنسرسیوم مشاوران توانمند

غفاری همچنین با اشاره به برخورداری پروژه قطار سریع‌السیر تهران-مشهد از مجوز ماده‌۲۱۵ قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری‌اسلامی‌ایران به این نکته اشاره کرد که سعی ما بر این است که از حضور کنسرسیوم مشاوران توانمند داخلی و خارجی برای طراحی و نظارت مطمئن و کامل پروژه حداکثر بهره را ببریم. این معاونت با ترکیب همه منابع و روش‌های تأمین مالی ممکن، از جمله انواع تهاتر نفت، منابع عمومی، مشوق‌ها و امتیازات مالی، تأمین مالی فاینانس، تخفیف سود بازرگانی تجهیزات وارداتی، امتیاز معادن، مولدسازی و ... برای تهیه سبد متنوع تأمین مالی راه‌آهن تهران-مشهد اقدام می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->