سرویس‌دهی رایگان دوچرخه‌های اشتراکی بایدو در مشهد به مناسبت عید غدیر تشکیل دبیرخانه دائمی نشست شهرداران کشور‌های عضو بریکس در مشهد مقدس  اطعام ۱۱ هزار نفر در روز عید سعید غدیر خُم در بوستان ملت مشهد اعمال‌قانون ۲۳۳۴ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۹ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۴ تیر ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بولوار وکیل آباد، میدان استقلال و پیرامون حرم امام‌رضا (ع) (۴ تیر ۱۴۰۳) افتتاح برج پرچم در مشهد به‌مناسبت عید غدیرخم سرویس‌دهی مترو و اتوبوسرانی مشهد روز عیدغدیر (سه‌شنبه، ۵ تیر ۱۴۰۳) رایگان است نگاهی به تاریخچه برگزاری عید ولایت و موقوفه‌های مربوط به آن در مشهد| چراغ روشن وقف در جشن غدیر شهردار مشهد: تخریب دیوار‌های خطرساز شهر برای حفظ جان مردم امسال هر روز یک اتوبوس به اتوبوسرانی شهرداری مشهد اضافه می‌شود اعلام محدودیت‌های ترافیکی عید سعیدغدیرخم در مشهد دلجویی شهردار مشهدمقدس از نیروی حفاظت فیزیکی بوستان خورشید بارش شدید باران خسارتی نداشته است | احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها تا پایان امشب (۳ تیر ۱۴۰۳) بوستان‌های چهل‌بازه، وکیل‌آباد، کوه‌پارک و کوهشار مشهد تعطیل شدند (۳ تیر ۱۴۰۳) نخستین جلسه شورای بسیج اداری استان خراسان رضوی در مشهد برگزار شد+ فیلم  کشف ۳۱۲۰ کیلوگرم آرد نانوایی در یکی از هتل‌های مشهد اعلام برنامه‌های شهرداری مشهد به‌مناسبت دهه امامت و ولایت | نورافشانی ۵۰ نقطه مشهد در شب عید غدیرخم کدام پارک‌ها و بوستان‌های مشهد دارای مجموعه‌های بازی برای کودکان هستند؟ عملیات اجرایی دوربرگردان غیرهم‌سطح ابوطالب‌شرقی در مشهد به‌زودی آغاز می‌شود ۲۱۷ هزار نفرشب ظرفیت اسکان رسمی مشهد، میزبان زائران تابستانی می‌شود رمزگشایی از نام محله «خین عرب» مشهد که قدمت چهارصدساله دارد
سرخط خبرها

گلایه شهروندان محله مهرآباد مشهد از مجهزنبودن زمین‌های ورزشی

  • کد خبر: ۲۲۷۶۹۳
  • ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۶
گلایه شهروندان محله مهرآباد مشهد از مجهزنبودن زمین‌های ورزشی
شهردار منطقه ۵: برای مدیریت مناسب، زمین‌های ورزشی به پیمانکار واگذار می‌شود

به گزارش شهرآرانیوز سرمایه‌گذاری در زمینه زیرساخت‌های ورزشی، علاوه بر ارتقای سلامت جامعه، ارتقای فرهنگ ورزشی در جامعه را نیز به همراه دارد، اما در بسیاری از محلات شهر، این زیرساخت‌ها به دلایل مختلفی از جمله کمبود منابع مالی یا بی‌توجهی به نیاز‌های ورزشی جامعه، به شکل مناسبی توسعه نیافته‌اند. یکی از مثال‌های این وضعیت قابل ذکر، تجهیز نبودن فضا‌های ورزشی محله مهرآباد در شهر مشهد است.

مهرآباد، به‌عنوان یکی از محلات پرجمعیت مشهد، با اینکه از زیرساخت‌های تقریبا مناسب ورزشی برخوردار است بااین حال شهروندان این محله از کمبود‌ها و نقص در تجهیز سالن‌های ورزشی گلایه دارند. نکته دیگری که شهروندان به آن اشاره دارند توجه نداشتن به تجهیزات مورد نیاز سالن‌های ورزشی و کمبود زمین‌های مناسب برای فعالیت‌های ورزشی است.

 این موارد با شکایت‌های مکرر شهروندان همراه است. تعدادی از شهروندان و فعالان اجتماعی محله مهرآباد خواستار آن هستند که «صدای مردم» شهرآرا در گزارشی به بررسی وضعیت فعلی زیرساخت‌های ورزشی در محله مهرآباد بپردازد. این گزارش روایتی از موانع و مشکلات موجود، پیشنهاد‌های اصلاحی و ارتباط این مسائل با بهبود کیفیت زندگی ورزشی شهروندان محله مهرآباد است.

زمین ورزشی بدون تجهیزات

پیگیری این معضل به پیام یک شهروند مرتبط است. یکی از فعالان اجتماعی محله مهرآباد در پیامی برای تحریریه صدای مردم این‌طور نوشته بود: محله مهرآباد سرانه ورزشی مناسبی برای آقایان و بانوان ندارد. فقط یک زمین چمن غیراستاندارد، فرسوده و بدون استفاده دارد. همچنین یک سوله بحران از بسیج در این محله وجود دارد و جدا از این هیچ امکاناتی ندارد.

برای بررسی بیشتر این موضوع در جمع ساکنان مهرآباد حاضر می‌شویم. سید روح‌ا... علوی‌منش از فعالان اجتماعی محله که در این بازدید میدانی ما را همراهی می‌کند، ابتدا ما را به انتهای خیابان مهرآباد‌۱۵ می‌برد و زمین ورزشی فنس‌کشی شده را به ما نشان می‌دهد و می‌گوید: این زمین ورزشی را سال پیش شهرداری در قالب پروژه زودبازده دردستور کار قرار داد.

در این باره فقط زمین را آسفالت کردند. عملا این زمین هیچ امکاناتی برای ورزش ندارد. او می‌افزاید: از سال گذشته وعده تجهیز این زمین ورزشی را داده‌اند که هنوز هیچ نتیجه‌ای نداشته است. از طرف دیگر این زمین بدون روشنایی است و نور ندارد. به همین دلیل تا ساعت ۵ عصر بیشتر نمی‌توانیم استفاده کنیم.

هم‌زمان با گفت‌وگوی ما، یکی از همسایگان این زمین ورزشی به سمت ما می‌آید و می‌گوید: این زمین ورزشی در موقعیت مکانی نامناسبی تعبیه شده است و دقیقا کنار منازل مردم است. تا نصف شب سر‌و‌صدای بازی بچه‌ها را باید تحمل کنیم. مگر ما چه گناهی کرده‌ایم در این محدوده زندگی می‌کنیم؟ این چه جایی است که شهرداری زمین ورزشی احداث کرده است؟

زمین فوتسال بدون سرویس بهداشتی و آبخوری

پس از این گلایه شهروند به سراغ زمین ورزشی دوم می‌رویم. سوله ورزشی در ابتدای خیابان مهرآباد‌۱۳ متعلق به بسیج است که این فعال اجتماعی در توضیح وضعیت این سوله بیان می‌کند: این سوله ورزشی برای فوتسال استفاده می‌شود که سرویس بهداشتی و آبخوری ندارد و ورزشکاران مشکل دارند. 

او ادامه می‌دهد: سال گذشته در نشستی با شهردار منطقه‌۵، این‌گونه به ما قول دادند که با بسیج تفاهمی خواهند داشت تا سرویس بهداشتی و آبخوری برای این سوله ورزشی احداث شود. در مقابل آن، بسیج همکاری کند و چند زمان رایگان برای ورزش در اختیار تشکل‌های مردمی محلات اختصاص دهد، ولی این وعده نیز محقق نشد.

جانمایی پرنقد «سخاوت»

در ادامه این بازدید به خیابان عبادت و زمین چمن ورزشی سخاوت می‌رویم. علوی‌منش عضو شورای اجتماعی محله مهرآباد با بیان اینکه این چمن ورزشی حدود چهار سال پیش در قالب طرح «محله‌ما» احداث شد، توضیح می‌دهد: به مرور زمان چمن مصنوعی آن خراب شد. گاهی چمن در اختیار افراد غیرمحلی است و ما نمی‌شناسیم و نمی‌دانیم بر چه اساسی زمین در اختیار افراد قرار می‌گیرد. از طرفی شهروندانی که در همسایگی این چمن ورزشی هستند از سروصدای ورزشکاران عاصی شده‌اند.

این گفته‌های علوی‌منش با تأیید تأکید یکی دیگر از ساکنان محله همراه است. این شهروند با گلایه از جانمایی این زمین ورزشی می‌گوید: این زمین ورزشی در نزدیکی منازل مسکونی مردم به معضل تبدیل شده است. به همین دلیل تا ساعت‌۱۱ شب سروصدای ورزشکاران را می‌شنویم و آسایش ما سلب شده است. 

او ادامه می‌دهد: ورزشکاران گاهی با لباس ورزشی از زمین خارج می‌شوند و در محله تردد می‌کنند که مناسب نیست. از طرف دیگر در زمان استراحت ساکنان ورزشکار در زمان بازی، یکدیگر را با صدای بلند و گاهی الفاظ رکیک صدا می‌کنند. از این موضوع گلایه‌مند هستیم، چون در نزدیکی این زمین خانه‌های مسکونی هستند و خانواده حضور دارند. با این شرایط آرامش نداریم. از شهرداری تقاضا داریم که این زمین ورزشی را به مکان دیگری منتقل کند.

 بعد از شنیدن صحبت‌های شهروند، علوی‌منش ما را به ابتدای خیابان مهرآباد که زمین‌های رهاشده شهرداری قرار دارد می‌برد و می‌گوید: زمین‌های رهاشده در این محدوده که هیچ مزاحمتی برای ساکنان ندارند، موقعیت مناسبی برای احداث زمین ورزشی هستند.

بهبود وضعیت زمین چمن سخاوت در آینده نزدیک.

اما برای پیگیری گلایه‌های شهروندان، موضوع را با شهردار منطقه‌۵ در میان می‌گذاریم. حسن صالحی‌مفرد در مورد وضعیت زمین ورزشی انتهای خیابان مهرآباد‌۱۵ می‌گوید: تجهیزات روشنایی به‌سرعت به‌سرقت می‌رود ولی به محض تخصیص اعتبار تعمیر و تجهیز خواهد شد. در مورد تجهیز وسایل ورزشی اعم از تیر والیبال و تیر دروازه اقدام می‌کنیم. برای این موضوع نیز معمولا در تیر و مرداد بودجه به منطقه تزریق می‌شود.

شهردار منطقه‌۵ درباره سوله ورزشی بسیج می‌گوید: بهره‌بردار این سوله بسیج است. مسئولیت تکمیل و تجهیز امکانات رفاهی این سوله بر عهده بسیج است و شهرداری دخل و‌تصرفی در این سوله ندارد.
صالحی‌مفرد درباره وضعیت زمین چمن ورزشی سخاوت نیز می‌گوید: این زمین ورزشی با درخواست ساکنان محله در گذشته احداث شد و افرادی که از این زمین استفاده می‌کنند ممکن است از محلات مجاور باشند.

واگذاری زمین «چمن سخاوت» به پیمانکاران

شهردار منطقه‌۵ می‌گوید: به‌زودی این زمین چمن به پیمانکار واگذار می‌شود و همه زمین‌های ورزشی نیز به همین روال به پیمانکار واگذار خواهد شد. همچنین در هر ماه ۱۰‌زمان اختصاصی به شورای اجتماعی محله اختصاص می‌یابد. او ادامه می‌دهد: بعد از واگذاری به پیمانکار نیز وضعیت چمن مصنوعی بهبود پیدا می‌کند و تجهیزات بیشتری برای زمین ورزشی در نظر گرفته می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->