سریال انیمیشن «زوزو و دوستان» روی آنتن شبکه پویا + زمان پخش سریال «یانگوم» روی آنتن تلویزیون + زمان پخش رئیس سازمان صداوسیما: محور‌های مناظرات به‌گونه‌ای طراحی شده است که امکان ورود به حواشی به حداقل برسد تمدید مهلت ششمین دوسالانه «کارتون کتاب» برنامه‌های تلویزیون برای عید سعید قربان + زمان پخش بازگشت «رخساره» با قطعات خاطره‌انگیز به تالار وحدت جوایز برگزیدگان انسی ۲۰۲۴ اهدا شد جزئیات تازه‌ترین پروژه «علی‌اکبر شکارچی»، استاد موسیقی در فضای مجازی «تاجی» به پایان خط رسید | روایت یک تصمیم سخت درگذشت «صدرا روحانی»، شاعر پیشکسوت، در سکوت خبری ماجرای شکایت صدا و سیما از «عادل فردوسی‌پور» + عکس آمار فروش فیلم‌های روی پرده سینما (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) آخرین اخبار از سریال «سلمان فارسی» صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ مرد تیغ و ابریشم | یادی از نرسی گرگیا، بازیگری که اگر زنده بود امروز ۸۶ سالگی اش را جشن می‌گرفت عرض ارادت هنرمندان به سیدالشهدا (ع) درباره ادبیات الکترونیک از منظر انسان و ابزارهایش
سرخط خبرها

حضور هنرمندان مشهدی در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید رئیسی

  • کد خبر: ۲۲۹۸۴۳
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۰
حضور هنرمندان مشهدی در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید رئیسی
جمعی از هنرمندان مشهدی به صورت مشترک در آیین تشییع پیکر مطهر شهید آیت الله ابراهیم رئیسی شرکت کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، امروز همه شهر گویی می‌خواهند نشان دهند چقدر رفتن شهید رئیسی برایشان سخت است. در این میان جمعی از هنرمندان مشهدی که می‌توانستند در این مراسم حضور یابند هم دعوت اداره فرهنگ‌و‌ارشاد اسلامی خراسان رضوی را لبیک گفتند و خواستند حمایت خود را از خادم‌الرضای مشهد هنرمندانه نشان دهند؛ هنرمندی که هنرمند در جامعه ایرانی جایگاه ویژه‌ای دارد و حضورشان پیوندی میان مردم و هنر و انقلاب و آرمان‌های امام ایجاد می‌کند.

قائم مقام اداره فرهنگ‌و‌ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی در همین رابطه، در گفتگو با شهرآرانیوز، بر پیوند میان جامعه هنری و مردم مهر تاییدی نهاد و گفت: امروز همه می‌خواهند به شکلی ارادت خود را به رئیس جمهور نشان دهد.

یوسف امینی افزود: اهالی فرهنگ و هنر نیز احساس کردند باید با مردم همراه باشند و امروز در قالب هیاتی از جلوی اداره فرهنگ و ارشاد استان حضور پیدا کردند که در این جمع هنرمندان متفاوتی از طیف‌های متفاوت شعرا، نویسندگان، هنر‌های نمایشی، هنر‌های تجسمی، سینماگران، فعالان قرآنی و مدیران موسسات فرهنگی هنری حضور دارند.

امینی خاطرنشان کرد: ما در واقع بخش کوچکی از مردم هستیم و با این حضور می‌خواهیم قدردانی خود را از رئیس جمهور نشان دهیم. خدمات آیت‌الله‌رئیسی در حوزه فرهنگ و هنر بر هیچکس پوشیده نیست و ایشان ارتباط خوبی با جامعه فرهنگی هنری در همین مدت کوتاه برقرار کرده بودند.

 فیلمسازان خود را در این غم شریک می‌دانند

معاون امور استان‌ها و جشنواره‌های سینمای جوانان ایران نیز از چهره‌های جوان سینمای ایران است که در جمع هنرمندان مشهدی دیده می‌شود. او مثل خیلی از عزاداران دیگر حال مساعدی برای گفتگو نداشت، اما به اصرار ما حاضر به صحبت شد و درباره حضورش در این مراسم به ما گفت: من با توجه به اینکه تهران بودم به عنوان یک مشهدی وظیفه خود دانستم تا در مراسم عزاداری رئیس جمهور شرکت کنم. 

سیدوحید سیدحسینی که پیش از این مسئول انجمن سینمای جوانان استان خراسان رضوی بود ابراز کرد: زمانی که آیت الله رئیسی مقام تولیت آستان قدس رضوی را به عهده داشتند از نزدیک ایشان را دیدم و خلوص نیتشان را درک کردم. با توجه به شناختی که از ایشان داشتم و دارم وظیفه خود دانستم در این مراسم حضور پیدا کنم. 

سیدحسینی تصریح کرد: فکر می‌کنم همه هنرمندان و فیلمسازان و دوستانی که متوجه شدند هم در این غم خود را شریک می‌دانند چرا که وقتی متوجه شدند می‌خواهم به مشهد بروم از این حضور استقبال کردند؛ این استقبال حتی در میان هنرمندان جوان هم دیده می‌شود تا در تشییع ایشان کنار هم نقش داشته باشیم. 

وی با اشاره به اهمیت حضور هنرمندان در عرصه‌های مختلف و اتفاقات مهم کشور گفت: حضور هنرمندان در مراسم تشییع باعث وحدت و یکپارچگی بین هنرمندان و فیلمسازان جوان می‌شود که این رویه را چند سال پیش در تشییع سردار سلیمانی شاهد بودیم و امیدوارم این وحدت در این زمان هم رقم بخورد. 

معاون امور استان‌ها و جشنواره‌های سینمای جوانان ایران تاکید کرد: هنرمندان می‌توانند به یکپارچگی حضور ملت در صحنه‌های سیاسی هم کمک کنند و با توجه به اینکه کمتر از یک ماه دیگر انتخابات ریاست جمهوری را پیش‌رو داریم این وحدت جامعه هنری کمک می‌کند انتخابات پرشوری هم داشته باشیم.

دغدغه رئیس جمهور این بود که هنر جایگاه واقعی خود را پیدا کند

استاد فرشاد آذرنیا، پیشکسوت تئاتر مشهد و استاد هنر‌های نمایشی هم با وجود اینکه گرد پیری بر چهره عمر هنرمندانه اش نشسته در میان این جمع دیده می‌شود. با اندوهی که از رفتن شهید رئیسی بر چهره اش هویداست شهادت رئیس جمهور را ضایعه‌ای اسف بار دانست و گفت: دغدغه رئیس جمهور این بود که هنر جایگاه واقعی خود را پیدا کند و تعالی یابد، اما از شانس بد ما و بد حادثه، ایشان را از دست دادیم.

حداقل کاری که می‌توانستیم انجام دهیم

مدیرعامل پردیس سینمایی سیمرغ مشهد نیز در حاشیه‌ای از این حضور هنرمندانه دلیل حضورش را اینگونه توصیف کرد: حضور ما حداقل کاری است که می‌توانستیم در تشییع شهید جمهور عزیز داشته باشیم. 

امیرحسین دبیرزاده ادامه داد: ایشان از نظر من فردی بود که اخلاق را در عمل نشان داد و از نظر تقوی می‌توانیم او را در تمامی زمینه‌های زندگی به ویژه کار، سرلوحه خود قرار دهیم.

دبیرزاده بیان کرد: با وجود افترا و تهمت‌هایی که به ایشان زده شد، اما دست از کار نکشید و ثمرات حضور ایشان در سال‌های آینده مشخص خواهد شد و حداقل وظیفه خود دانستیم تا در تشییع پیکر ایشان و دیگر عزیزان حضور پیدا کنیم.

گفتنی است هیئت هنرمندان مشهدی امروز ساعت ۱۳:۳۰ گرد هم آمدند و از خیابان ملک الشعرای بهار۲۷، محل اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی خراسان رضوی به سمت خیابان امام رضا (ع) حرکت کردند تا در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید رئیسی حضور یابند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->