فرمانده کل سپاه در مشهد: انتخابات، عرصه قضاوت جهانی است| نباید دشمن شاد شویم درگیری شدید مقاومت فلسطین با نظامیان صهیونیست در نابلس لوپن: ماکرون در تدارک کودتا است ۱۰۷ کشته به خاطر ازدحام جمعیت در هند + فیلم (۱۲ تیر ۱۴۰۳) شناسایی ۲ مجرم در حمله به وکیل دادگستری تبریزی در روز انتخابات پورمحمدی: می‌دانستم رأی نمی‌آورم ظریف در مشهد: ایرانی نباید تحقیر شود، ایرانی باید در سراسر جهان تجلیل شود خیانت بابک زنجانی در امانت تذکر به ۸ رسانه به دلیل تخلفات انتخاباتی زمان پخش مستندهای انتخاباتی پزشکیان و جلیلی مشخص شد بازداشت مالک سابق نساجی مازندران (۱۲ تیر ۱۴۰۳) وزیر خارجه آمریکا: با مصر و قطر تلاش‌های بی‌وقفه برای تحقق آتش‌بس در غزه را انجام می‌دهیم معاون بین‌الملل دفتر رهبری: نامه رهبری به جوانان آمریکا نامه‌ای به دغدغه‌مندان عالم است رئیس‌جمهور ونزوئلا پیشنهاد برای ازسرگیری گفت‌وگوی مستقیم با آمریکا را پذیرفت زاکانی برای تبلیغات ریاست‌جمهوری همچنان در مرخصی است | اداره تهران برعهده کیست؟ گردان پهپاد و ساختمان جدید جنگال منطقه پدافند هوایی مرکزی افتتاح شد راه درست انتخاب درست حزب‌الله لبنان ۲ شهرک صهیونیست‌نشین دیگر را هدف قرار داد علی اف: قانون اساسی ارمنستان ادعای ارضی علیه سرزمین ما دارد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

حمله موشکی نیرو‌های یمنی به ناو هواپیمابر آمریکا

  • کد خبر: ۲۳۱۳۱۳
  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۲
حمله موشکی نیرو‌های یمنی به ناو هواپیمابر آمریکا
سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از حمله موشکی به ناو هواپیمابر آیزنهاور آمریکا در دریای سرخ در پاسخ به حملات اخیر آمریکا و انگلیس به صنعا و چند شهر دیگر یمن و شهادت یا زخمی شدن ۵۸ نفر خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در بیانیه‌ای از حمله موشکی به ناو هواپیمابر آمریکایی آیزنهاور در دریای سرخ در پاسخ به حملات اخیر آمریکا و انگلیس به پایتخت یمن و چند شهر دیگر این کشور و همچنین تداوم حمایت از مردم مظلوم غزه خبر داد.

در بیانیه تصویری سرتیپ «یحیی سریع» آمده است:

جنگنده‌های متجاوز آمریکایی-انگلیسی طی ساعات گذشته به شهر و استان صنعا و استان‌های الحدیده و تعز یورش بردند و این حملات به شرح زیر بوده است:

۱. چهار حمله به شهر صنعا که منجر به زخمی شدن یک نفر شد.

۲. دو حمله به استان صنعا

۳. یک حمله به منطقه «حیفان» در تعز

۴. ۶ حمله به استان الحدیده که به شرح زیر توزیع شده است:

یک حمله به بندر «الصلیف»

یک حمله به ساختمان رادیو الحدیده

دو حمله به اردوگاه نظامی «غلیفقة»

دو حمله به خانه‌های «علی محسن الاحمر» و «علی عبدالله صالح».

در حملات به الحدیده ۱۶ نفر شهید و ۴۱ تن زخمی شدند. در حملاتی که مکان‌های غیرنظامی مانند ساختمان رادیو الحدیده در مقابل بیمارستان الثوره (انقلاب) و گارد ساحلی در بندر الصلیف را هدف قرار دادند، شماری شهید یا زخمی شدند تا تعداد کل شهدا و مجروحان اعم از غیرنظامی و نظامی به ۵۸ نفر افزایش یابد.

این حملات به ساختمان رادیو الحدیده و همچنین ساختمان گارد ساحلی در بندر الصلیف خسارت وارد کرد و تعدادی از کشتی‌های تجاری هم در بندر آسیب دیدند. این حملات در حالی است که هدف قرار گرفتن مراکز غیرنظامی، نقض آشکار تمام قوانین بین المللی و جنایت جنگی تمام عیار است.

در پاسخ به این جنایات و در چارچوب پاسخ به تجاوزات آمریکا و انگلیس و در ادامه کمک به مردم مظلوم فلسطین، نیروی موشکی و نیروی دریایی ارتش یمن دست به اقدام مشترک زدند و ناو هواپیمابر آمریکایی «آیزنهاور» را در دریای سرخ با تعدادی موشک بالدار و بالستیک به صورت دقیق و مستقیم هدف قرار دادند.

نیرو‌های مسلح یمن از پاسخ مستقیم و فوری به هر تجاوز جدید به خاک یمن و هدف قرار دادن همه منابع تهدید و همه اهداف متخاصم آمریکایی و انگلیسی در دریای سرخ و دریای عرب تردید نخواهند کرد.

نیرو‌های مسلح یمن تاکید می‌کنند که جنایات تجاوزگری آمریکا و انگلیس مانع از انجام وظیفه دینی، اخلاقی و انسانی در قبال مردم فلسطین نخواهد شد و عملیات‌ها تا پایان تجاوز به نوار غزه و لغو محاصره مردم مظلوم فلسطین ادامه خواهد داشت.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->