نگرانی وزیر خارجه ترکیه از تنش‌آفرینی‌های صهیونیست‌ها شهادت ۲۲ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه آنکارا مدعی شد: هفت تروریست در شمال عراق و سوریه از پای درآمدند رسانه‌ عبری زبان: ارتش اسرائیل برای ماه‌ها در غزه می‌ماند دیده‌بان حقوق بشر سوریه: ۴۱۰۰ نفر طی ۵ سال در سوریه به دست داعش کشته شدند گالانت: به جنگ در غزه ادامه می‌دهیم مسعود پزشکیان از حضور در مناظره‌های تلویزیون انصراف داد؟ شرکت ۴ هزار شهروند یهودی ترکیه‌ای در جنگ غزه ۹ صهیونیست بر اثر اصابت یک پهپاد انتحاری زخمی شدند موشک چینی هنگام آزمایش سقوط کرد شهادت ۳ رزمنده مقاومت اسلامی لبنان شهادت فرمانده گردان «طولکرم» در حمله هوایی رژیم اسرائیل نشست قریب الوقوع سوریه و ترکیه در عراق قاهره ورود نیرو‌های مصری به نوار غزه را رد کرد اعتراض ایران در خصوص حواشی انتخابات در انگلیس ۷۲ درصد آمریکایی‌ها بایدن را دارایی توانایی شناختی نمی‌دانند آماده باش پایگاه‌های آمریکا در اروپا (۱۰ تیر ۱۴۰۳) نتانیاهو: جنگ در نوار غزه ادامه دارد انصراف بایدن در انتخابات به تصمیم همسرش بستگی دارد ترکیه از ارائه سوخت به هواپیمای رژیم صهیونیستی خودداری کرد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

باقری: روابط ایران و عربستان در مسیر درست قرار دارد

  • کد خبر: ۲۳۱۸۲۴
  • ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۲
باقری: روابط ایران و عربستان در مسیر درست قرار دارد
سرپرست وزارت خارجه ایران با بیان اینکه تعامل و همکاری ایران و لبنان ریشه در تاریخ دارد و همواره در رایزنی و مشورت با دوستان لبنانی هستیم، گفت: روابط ایران و عربستان در مسیر در مسیر درستی پیش می‌رود و دو طرف گام‌های جدی و موثری برای همکاری با یکدیگر برداشته‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، «علی باقری» سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در لبنان حضور دارد، پس از دور دوم گفت‌وگو با وزیر خارجه لبنان در یک کنفرانس خبری در محل سفارت ایران در بیروت، سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

باقری در ابتدای این نشست با تشکر از سفر وزیر خارجه و رئیس پارلمان لبنان به تهران برای ادای احترام به شهدای خدمت، اظهار داشت: تعامل و همکاری ایران و لبنان ریشه در تاریخ دارد. ما همواره در رایزنی و مشورت با دوستان لبنانی هستیم، اما این بار به طور خاص برای سپاسگزاری از دولت، مردم و شخصیت‌های عالی‌مقام لبنانی به لبنان آمدم تا از دولت، ملت و شخصیت‌های لبنان به خاطر همدلی و همراهی با مردم و دولت ایران در پی شهادت رئیس‌جمهور و وزیر خارجه شهید جمهوری اسلامی ایران تشکر و سپاسگزاری کنم.

وی در پاسخ به سوالی گفت: روابط ایران و عربستان در مسیر درست خود قرار دارد. از زمانی که روابط دو کشور به صورت رسمی احیا شد تاکنون اقدامات و تلاش‌های زیاد، جدی و موثری برای گسترش مناسبات در زمینه‌های مختلف انجام شده است.

سرپرست وزارت خارجه کشورمان افزود: ایران و عربستان اراده جدی دارند که با تعامل و همکاری با یکدیگر در کنار دیگر کشورهای منطقه، منطقه‌ای همراه با آرامش ایجاد کنند.

باقری با اشاره به رایزنی‌های اخیرش با وزیر خارجه عربستان، بیان کرد: در این رایزنی‌ها در مورد آخرین تحولات فلسطین و جنابت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در غزه و رفح گفت‌وگو داشتیم و دو طرف تاکید داشتیم که باید اقدامات موثر، جدی و نتیجه‌بخش برای کمک به مردم فلسطین و توقف این جنایت‌ها انجام شود.

وی در مورد عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل، ادامه داد: چند ماه یا چند سال پیش که موضوع عادی سازی روابط برخی از کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی مطرح بود رژیم وضعیت نابهنجاری که امروز در میان دولت‌ها و ملت‌ها دارد، را نداشت؛ اگر صهیونیست‌ها و حامیان آمریکایی و غربی آن توانایی دارند، باید به دنبال این باشند که بقیه کشورها رابطه‌شان را با آنها قطع نکنند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->