ترکیه پس از ۴ سال از ایران نفت وارد کرد علت افزایش قیمت طلا در بازار چیست؟ (۱۰ تیرماه ۱۴۰۳) قیمت امروز انواع گوشی‌های آیفون، سامسونگ و شیائومی (۱۰ تیر ۱۴۰۳) چرا دامنه نوسان یکسان برای بازار‌ها در نظر گرفته شد؟ ریزش ۲۳ هزار واحدی بورس | گزارش وضعیت بازار سرمایه (۱۰ تیر ۱۴۰۳) کشف ۱۱ هزار و ۷۰۰ انشعاب غیرمجاز در مشهد ظرف یک سال گذشته چرا مرحله سوم واریز سود سهام عدالت به ۱۴۰۳ موکول شد؟ آخرین مهلت اظهارنامه مالیاتی املاک اجاری اشخاص حقیقی اعلام شد وزیر صمت: خودروسازان انتقادپذیر باشند | فعالیت ۳۷ شرکت خودرویی در کشور نحوه دریافت وام خرید کالای ۱۵۰ میلیون تومانی بانک رفاه کارگران + شرایط و مدارک لازم کاهش مزایای مزدی؛ سنوات پایان خدمت کارگران چقدر است؟ هر گرم طلا ۳.۵ میلیون تومان و دلار ۶۲ هزار تومان | قیمت طلا، سکه، ارز و ارز دیجیتال (۱۰ تیر ۱۴۰۳) افزایش ۸درصدی مصرف بنزین در خراسان‌رضوی طی ۳ ماه نخست سال جاری از عرضه‌اولیه امروز جا نمانید | زمان ثبت سفارش مشخص شد (۱۰ تیر ۱۴۰۳) نرخ‌نامه مصوب مراکز حمل‌ونقل درون‌شهری در مشهد اعلام شد + جدول (۱۰ تیر ۱۴۰۳) دارندگان دسته‌چک بخوانند | زمان حذف چک کاغذی مشخص شد بررسی افزایش یا کاهش قیمت خودرو‌های خارجی (۱۰ تیر ۱۴۰۳) | لاماری ایما ۲ میلیارد و ۹۰ میلیون تومان ماینر غیرمجاز معرفی کنید؛ جایزه بگیرید | سقف پاداش چقدر است؟ جزئیات و نحوه سفارش و خرید سکه از مرکز مبادله | حداکثر میزان خرید چقدر است؟ امحای فنی ۹۰۰ ماینر در خراسان‌رضوی طی یک ماه گذشته قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۱۰ تیر ۱۴۰۳) | خانواده پژو گران شد «الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول»؛ مردم چه کاری باید انجام دهند؟ لزوم رعایت سقف افزایش ۲۵ درصدی اجاره | صاحب‌خانه‌ها چگونه تنبیه و تشویق می‌شوند؟ درآمد‌های ارزی در بهار سال جاری، به ۲۵.۵ میلیارد دلار رسید بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت و معدن خراسان رضوی هر شانه تخم‌مرغ ۱۰۹ هزار تومان شد + جدول (۱۰ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

۱۶۰ هزار مسکن ملی در استان درحال ساخت است

  • کد خبر: ۲۳۱۹۶۹
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۵
۱۶۰ هزار مسکن ملی در استان درحال ساخت است
براساس آن چیزی که دولت در طرح نهضت ملی مسکن برای خراسان‌رضوی در نظر گرفته است، از آبان ۱۴۰۰ تا آبان ۱۴۰۴ باید بیش از ۳۶۳ هزار واحد مسکونی در این قالب ساخته و تحویل مردم شود.

به گزارش شهرآرانیوز، تا امروز نزدیک به ۴ هزار هکتار زمین برای حدود ۱۳۴ هزار واحد تأمین شده است و خراسان‌رضوی در ماجرای آماده‌سازی زمین برای ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن رتبه اول کشور را دارد و طبق اعلام مدیرکل راه‌وشهرسازی استان، حالا بیش از ۱۶۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان یا در دست اجرا و درحال ساخت است یا اینکه کار ساخت‌وساز این واحد‌ها تمام شده است و مردم در آن ساکن شده‌اند.

مدیرکل راه‌وشهرسازی خراسان‌رضوی در نشستی خبری، هم به تشریح اقدامات گسترده این اداره‌کل در ماجرای نهضت ملی مسکن پرداخت و هم از دیگربرنامه‌ها و کار‌های راه‌وشهرسازی در بخش‌های شهرسازی، راه، نوسازی بافت فرسوده و سامان‌دهی بازار مسکن صحبت کرد. وحید داعی با اشاره به جزئیات محور حمایتی در طرح نهضت ملی مسکن ادامه داد: در بازآفرینی شهری هم که محور دوم است، باید ۵۶ هزار واحد بسازیم.

در بخش دیگر نیز که فرد خودش زمین دارد و از دولت تسهیلات دریافت می‌کند، حدود ۷۴ هزار واحد ساخته خواهد شد. در بخش روستایی نیز برنامه‌ریزی شده است که ۶۴ هزار واحد ساخته شود.

تأمین ۸۰ درصد زمین‌های طرح ملی مسکن در ۳ سال

وی افزود: اولین گامی که برای طرح نهضت ملی مسکن برداشتیم، راه‌اندازی سامانه «تم» بود و تا امروز ۵۱۳ هزار ثبت‌نام انجام شده و ۱۳۶ هزار نفر در آن تأیید شده‌اند. گام دوم تأمین زمین بود. تا امروز ۴ هزارو ۸۶۴ هکتار معادل ۱۳۴ هزار واحد زمین تأمین شد و تقریبا ۸۰ درصد زمین‌های لازم در سه‌سال تأمین شده است. ارزش این زمین‌ها ۱۷۰ هزارمیلیارد تومان است که رایگان به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص داده شده است و در این قالب ۴ هزارو ۲۰۰ هکتار به شهر‌ها الحاق شده که پانزده‌برابر طرح‌های قبلی ساخت مسکن است. 

در ماجرای آماده‌سازی هم تا امروز ۱۴۶ سایت معادل ۴ هزار هکتار آماده‌سازی شده است که از نظر حجم قرارداد در رتبه اول هستیم. داعی در ادامه به تشریح اقدامات راه‌وشهرسازی در زمینه بازآفرینی شهری و نوسازی بافت فرسوده در این قالب پرداخت و تصریح کرد: با بسته تشویقی ۱۰ بندی مصوب شورای عالی معماری‌وشهرسازی، روند نوسازی مسکن در بافت فرسوده بیشتر شد و برای ۲۵ هزارو ۴۳۰ واحد پروانه صادر شده است و از این نظر خراسان‌رضوی رتبه دوم را دارد.

تحویل ۶ هزار زمین برای طرح جوانی جمعیت

مدیرکل راه‌وشهرسازی خراسان‌رضوی از آخرین اقدامات اداره‌کل راه‌وشهرسازی در طرح جوانی جمعیت نیز رونمایی و بیان کرد: در این طرح تکلیف ما واگذاری زمین است که در خراسان‌رضوی ۴۶ هزارو ۹۰۰ نفر در سامانه مربوط به آن ثبت‌نام کرده‌اند و ۲۶ هزار نفر از آنها تأیید نهایی را برای ادامه کار دریافت کرده‌اند و از این تعداد ۶ هزار نفر زمین را هم تحویل گرفته‌اند.

ثمره ۲ هزارمیلیاردتومانی رفع تصرف اراضی ملی در سال گذشته

مدیرکل راه‌وشهرسازی خراسان‌رضوی در ادامه این نشست خبری از جزئیات اقدامات یک‌سال اخیر این اداره‌کل در حوزه شهرسازی صحبت کرد و گفت: طرح تفصیلی محدوده قرقی ۱۰ سال روی زمین مانده بود، اما سرانجام تصویب و ابلاغ شد. طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد نیز پس از هشت‌سال به تصویب رسید.

داعی با اشاره به مقابله جدی اداره‌کل راه‌وشهرسازی با هرگونه زمین‌خواری تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ با همکاری قوه‌قضائیه ۹۳ مورد رفع تعارض به ارزش ۲ هزارمیلیارد تومان داشتیم و درحالی‌که در سال‌های گذشته فقط پانصد سند تک‌برگ برای زمین‌های دولتی صادر شده بود، در سال گذشته ۲ هزار سند تک‌برگ گرفتیم که به مقابله با زمین‌خواری کمک می‌کند.

 وی با اعلام شناسایی بیش از ۱۵۰۰ خانه خالی در مشهد ادامه داد: این موارد معادل ۳۳۱ پرونده است و برای آنها دادگاه مالیاتی تشکیل می‌شود و بین ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان از آنها مالیات دریافت می‌شود. داعی ادامه داد: تاکنون از ۱۳ هزار مشاور املاک بازدید کرده‌ایم که برای ۱۴۰۰ دفتر اخطار و حدود ۸ میلیارد تومان هم جریمه تعزیراتی صادر شده است. مدیرکل راه‌وشهرسازی استان در ادامه با اشاره به انعقاد قرارداد برای ۱۳۵ کیلومتر باند دوم در راه‌های استان گفت: این طرح‌ها درمجموع بیش از ۲۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->